/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sikkerhedskopi af Outlook Express 6.
Fra : Rupta
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 26-04-03 15:32

Hej!
Jeg er ny bruger på kandu.dk og det ser ud til at være alle tiders forum. Derfor dette ?:
Anvender Outlook Express V.6 og Windows XP Professional.
Kan ikke kopiere fra "Indbakke" til "A-drev" ( diskette!).
Kan- eller vil nogen hjælpe med fremgangsmåden for en sådan kopiering?
På forhånd tak og med venlig hilsen Rupta !

Accepteret svar
Fra : per0702

Modtaget 110 point
Dato : 26-04-03 15:46

Åben brevet og gem som.... på A-drevet. Du finder hele stifinderen ved at klikke på den sorte trekant i højre hjørne af mulighederne for gem som.
Mange hilsner

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 26-04-03 15:54

Jeg har de samme programmer som du, og dokumenter og mails jeg ønsker at have en sikkerhedskopi af, sender jeg til en mailadresse, der ikke bruges til andet. - Så er de altid til at få fat på, hvis noget skulle gå galt - eller retter når noget går galt. Og det er muligt at hente dem ind igen fra en tilfældig pc, hvis man ønsker det.

Så jeg har faktisk på den måde gjort mig uafhæng af A-drevet.

//Knud

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 26-04-03 15:54

Jeg har de samme programmer som du, og dokumenter og mails jeg ønsker at have en sikkerhedskopi af, sender jeg til en mailadresse, der ikke bruges til andet. - Så er de altid til at få fat på, hvis noget skulle gå galt - eller retter når noget går galt. Og det er muligt at hente dem ind igen fra en tilfældig pc, hvis man ønsker det.

Så jeg har faktisk på den måde gjort mig uafhæng af A-drevet.

//Knud

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 26-04-03 15:59

Selvfølgelig kan man flytte sine breve overalt på harddisken og ind i f.eks. en e-boks. Det er dog vigtigt at erindre sig, at man altid gør det samme, ellers står man pludselig og ikke kan finde brevet igen.

Godkendelse af svar
Fra : Rupta

Dato : 26-04-03 16:16

Tak for svaret per0702!
Det varede lige lidt før jeg fandt "Save as..." under knappen "File" på det jeg mener kaldes for værktøjslinien.
Men, det virker!! !
Tak og hej fra Rupta.

Kommentar
Fra : Rupta

Dato : 27-04-03 20:45

Til ks9000!

Hej Knud!
Jeg beklager- og undskylder meget jeg ikke har kommenteret din kommentar til mig her i tråden!

Dit råd mht. at lægge sine data på en server til sikker opbevaring er da en god idé, som jeg aldrig selv har fået - eller hørt om - før.
Så mange tak for det!
Da det var i en anden sammenhæng jeg rejste mit? ;nemlig eksport af data fra HD til A-drevet, havde jeg ærlig talt kun det på sinde og fokuserede derfor kun på den kommentar, der tjente mit formål bedst.Og det var et EGO-trip!
Håber du kan bære over med det.
Et bekræftende svar fra din side vil gøre mig glad og give dig nogle point

Tak og hej fra Rupta.

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 28-04-03 19:56

Til Per0702:
Ja, naturligvis skal man vide, hvor man flytter sine dokumenter hen.
Der er efter min mening stor sikkerhed for at genfinde det man søger, hvis dokumenterne ligger som kopi i en mailboks.
En diskette kan jo blive væk - og så er alt håb ude.
Jeg vil påstå, at det er betydelig sikrere, at opbevare backuppen i en mailboks end på en diskette.
Fx sender jeg hver gang jeg har ændret i mit budgetskema, og andre vigtige dokumenter, en kopi til en speciel oprettet mailboks.

Til Rupta:
Alt forladt
Du skal bestemt ikke få knopper over, at jeg ikke har fået en kommentar fra dig.
Grunden til min lidt specielle metode er, at jeg ikke får fundet en diskette frem og lagt en kopi der.
Det er for mig meget nemmere bare at klikke på 'send'.
Jeg kan efterfølgende godt se, at jeg ikke svarede præcis på dit spørgsmål - jeg fokuserede på sikkerhedskopien.
Men jeg er glad på dine vegne, at du fik svar på dit spørgsmål.

//Knud

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 28-04-03 23:22

Jeg bruger også e-boks til mine vigtige dokumenter, men det udelukker ikke at mange mennesker har enddog en særdeles god orden på deres dokumenter på disketter, som nogle oven i købet opbevarer i bankboks. Enhver har sit system og det er fint nok.
Mange hilsner til jer begge.