/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
OpenOffice
Fra : refi
Vist : 776 gange
100 point
Dato : 11-01-10 16:31

Jeg har et besynderligt problem med en OpenOffice fil....

For nu at få det hele med:

Oprindeligt var det en Mac PageMaker fil.
Den blev konverteret til PDF
Derefter kunne Win åbne den.

Den er nu indlæst i OpenOffice (MS Office ville ikke) og det går strygende med at rette i den.

Meningen var så at gemme den i Word - men det kunne man ikke - får kun valgmulighederne:

.ODM - .SXG - .XGL eller .TXT

Fattede ikke hvorfor ? (Vista maskine)

Prøvede så en anden maskine (XP maskine) - samme resultat

Prøvede så en tredie (Vista maskine) - og så kunne den godt - bunkevis af muligheder incl. Office 98-XP-2003

Hvorfor vil 2 af maskinerne ikke gemme i rigtigt format

ALLE 3 maskiner kører med OpenOffice 3.0.1 og MS Office 2003 - men kun 1 af maskinerne laver det rigtigt.....

Nogen der kan gennemskue hvorfor

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-10 18:32

I OpenOffice 3.1.1 får jeg muligheden i exporter kun pdf og xhtml og txt
I gem som er der mange og bl.a. 97/2000/Xp (doc)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-10 18:57

Ja - det får jeg også - men hvorfor kun på EEN af maskinerne.....

De kører alle med samme versioner.....

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 11-01-10 22:04

Refi er alle maskiner ens m.h.t. installerede programmer. For jeg kan godt forestille mig at andre programmer lukker for din mulighed for at gemme i et bestemt format. Jeg ved det kan være et problem hvis man har 3 forskellige grafikprogrammer installeret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-01-10 23:22

Hvorfor skulle et grafikprogram "stoppe" et tekstprogram

Men selvfølgelig er de ikke 100% ens - det er næsten umuligt

Men de 2 programmer vi taler om er ens på alle 3 maskiner..... - og i samme versioner....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-10 08:47

Har løst problemet...

Det viser sig at .ODM er et "hovedformat" der IKKE direkte kan konverteres til Word.

En EXPORT fra .ODM til .ODT gør imidlertid at at det så godt kan gemmes som word....

Så på en eller anden måde må den 3 maskine have modtaget det som .odt - og havde derfor IKKE problemer....

Dette til orientering hvis andre skulle få problemet.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 12-01-10 08:48

Tak for svaret granner01.

Ingen grund til point går til spilde...

Også tak til Eyvind - men du kan jo ikke modtage dem....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-10 10:29

Ja de der "på tværs af platforme filer" er jo lidt nyt med mange nye filendelser.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-01-10 13:24

Refi
Tak for pointene, men det med formater er en sjov ting. Jeg havde Adope, Paint Shop Pro og Picasa på maskinen på en gang. Men der gik kuk i formaterne når jeg brugte alle tre programmer. Lige så snart jeg slettede Picasa, så var der ingen problemer. Forklare det kan jeg ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-01-10 13:39

Formater - hvor kan de converteres.
Fra mpg til eks. avi
(Og det er ikke mpeg)

http://www.kandu.dk/spg143808.aspx

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-01-10 14:20

Du har da ret med hensyn til "billedprogrammer" - men det skyldes som regel at de ALLE vil være hovedprogram og bruge DERES formater....

Det er blot et spørgsmål om at installere den korrekt - så giver det ikke problemer....

Vis dem HVEM der bestemmer