/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Så faldt dommen...
Fra : Heidi-Ho
Vist : 1151 gange
100 point
Dato : 08-01-10 14:46

http://huntersmagazine.jagtguiden.dk/?mod=article&aID=3342

Så faldt dommen.

Hvad er jeres umiddelbare kommentarer til det.?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-01-10 15:03

Jeg mener jægerne højst burde udstyres med en slangebøsse.
Okay,den kan også ødelægge et øje,men alligevel.......

Mosebaek.

Kommentar
Fra : fatterfit

Dato : 08-01-10 15:06

Det er vel OK.Manden har jo ikke gjort det med overlæg,og når man dyrker den slags fritids interesser er der jo en vis risiko for uheld

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-10 15:08

Jeg har det sådan lidt både og

Umiddelbart synes jeg dommen er for mild, men det var jo ikke en bevidst ond handling.. det er også en form for straf, at skulle vente på dommens udfald i TO år

Det er nok heller ikke nemt, at skulle leve med den viden, om at man har gjort et andet menneske handicappet

Men kan han fortsætte med at have jagttegn???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-01-10 15:11

Citat
Men kan han fortsætte med at have jagttegn???

Måske, men det blver påtegnet "ikke personer"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-01-10 16:12

20 dages betinget fængsel er en latterligt lille dom for, ved grov uagtsomhed, at have frataget en person synet på det ene øje og påført andre skader.

Og jeg håber, at vedkommende aldrig mere må være i besiddelse af våben og et gyldigt jagttegn.

Fordi, sådan en hændelse fortæller klart og tydeligt, at personen ikke er ansvarlig nok til at håndtere våben, og at den viden, han (forhåbentligt) har lært under jagtuddannelsen om sikkerhed o.s.v. blot er blevet tilsidesat.

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 08-01-10 16:32

Hvad er jeres umiddelbare kommentarer til det.?
Ja og hvad så lille Heididrengen

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 08-01-10 17:28

Det er meget vanskeligt at udtale sig om en sag der kun kendes fra aviserne. Umiddelbart vil jeg give Nordsted1 ret i hans kommentarer, specielt den med det frygtelige i at skulle leve med den viden, at man har forvoldt skade på et andet menneske, som er mærket resten af livet ! Men naturligvis er det værst for offeret !
Da der jo formentlig ikke er tale om en bevidst handling samt den lange tid der er gået siden ulykken, bør man ikke inddrage vedkommendes jagttegn - helt ærligt synes jeg han har fået straf nok !

Fatterfit har helt ret i sin kommentar med, at jagtudøvelse er en risikofyldt affære, så ulykker sker desværre. Men det er ufatteligt få alvorlige ulykker der sker under jagt i DK, men naturligvis er én ulykke én for meget !

Øjenvidnet4

Accepteret svar
Fra : pauli

Modtaget 100 point
Dato : 08-01-10 17:50

Dommen er alt for vag !
Vil I gerne på jagt med manden ?
Er det synd for skytten at han skal vente på sin dom i 2 år ? Hvad så med offeret ????

Han skulle aldrig have lov at gå på jagt igen, som tidligere skrevet har han tilsidesat det han burde have lært om sikkerhed og hensyn. Konfisker jagttegnet for bestandigt, hvis ikke for at straffe ham så for at beskytte resten af jægerstanden !

Skulle man acceptere at nogen begår fejl og skyder andre i hovedet, er det en risiko man må leve med som jæger som Fatterfit skriver ?
Sikke noget vrøvl !
Det er vel det samme som at sige at man som værnepligtig må påregne enten at blive skudt eller sprunget i luften under sin tjeneste på kasernen i DK.
Risikoen er udsprunget af hans manglende evne til at overskue en jagtsituation samt nogen aftrækkerkløe. Man skyder ALDRIG til vildt, specielt ikke lave fugle som snepper, uden at være sikker på at der ingen mennesker er i skudretningen. Er man i tvivl lader man fuglen flyve.
Dette er en anden mand i skyttekæden.
Det KAN IKKE retfærdiggøres ved nogen forklaring, manden har handlet groft uforsvarligt og personligt ville jeg da ALDRIG nogensinde deltage på en jagt hvor han deltager.

Er han så angertynget som nogen her mener, vil det næppe være et problem for så tager han ikke et våben i hånden igen. Men tager han våbnet i hænderne, så har retssystemet klart fejlet !

Har ladet mig fortælle at det er tre års fratagelse af jagttegnet det koster at besidde blyhagl.
Så direkte målt, så er det altså en værre forbrydelse end det er at skyde en medjæger i hovedet ved groft uforsvarlig skudafgivelse ?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-01-10 18:46

Citat
Hvad er jeres umiddelbare kommentarer til det.?
Ja og hvad så lille Heididrengen

???.....Hvad så hvad, frandzen.? Sig frem, sig frem.....

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 08-01-10 20:51

Ud fra de få trykte linier er det vel nærmest umuligt at udtale sig om sagen.
Der kan jo være i massevis af forhold, der gør det til en rimelig straf. Det mener jo i hvert fald dommeren, og han har formodentlig mere indblik i sagen end nogen af vi andre.

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-01-10 21:21

Nogen vil nok savne min mening, (tror jeg da nok) men jeg er 100% enig med Pauli.

Derfor, tak for svaret pauli.

Kommentar
Fra : organist

Dato : 08-01-10 21:56

Folk der brager ud på jagt i deres forlorne "mandighed" , disse søndagslystmordere, og kalder sig "jægere" er syge og har som regel et seksuelt problem som de skal have udløsning for i deres tapre"jagt".- Hvad bøssen er et substitut for, kan man selv gætte.
Det er noget perverst at kalde dette for en "fritidsinteresse".
Deres hykleri når de åh, så utrolig meget "elske naturen" er til at brække sig over.

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 08-01-10 22:03

Klogt skrevet organist. Oplys os, vis os lyset du alvidende....

Tror sgu du er belevet misbrugt som barn med den indsigt du har i en eller anden jægers verden...

Kommentar
Fra : organist

Dato : 08-01-10 22:24

Ja, pauli,- jamen, det er da også skideskægt at se et dyr dø, er det ikke ?? .............en rigtig fritidsinteresse. -især at se nogle køtere jage en ræv til døde af udmattelse, - -er det ikke underholdende ? det må vi da have os en Gammel Dansk på !

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-01-10 23:34

Citat
-især at se nogle køtere jage en ræv til døde af udmattelse, - -er det ikke underholdende ? det må vi da have os en Gammel Dansk på !

Det er en jagtform der har været forbudt i Danmark de sidste 75 år.

Organist, hvis du ikke ved hvad du taler om, burde du hellere holde kæft, dit uvidende fjols.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 09-01-10 08:20

Kære Heidi Ho

Uanset hvad folk svare, bør du om nogen tale ordentlig til folk, det var måske en ide du helt lod være med at svare
TRD

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 09-01-10 11:49

Næppe, TRD.!!

Når mennesker som organisten, udtaler sig med løgn og uvidenhed om jagten i Danmark, så bliver jeg altså sur, endda meget sur.

Har du forøvrigt læst Rosemunthe's artikel i Politikken.?

Organisten og Rosemunthe er lige rabiate og løgnagtige begge to.
Føj for fanden, siger jeg bare.!!

Kommentar
Fra : organist

Dato : 09-01-10 22:08

Heidi-Ho afslører sig bare med sin sprogbrug som et rigtigt eksempel på disse afstumpede og selvforherligende tapre "jægere" når de tramper ud i dyrenes verden i deres brovtende fremfærd med gummistøvler og fjantede fjer i hatten og kvalmende truthorn "for at ære byttet" og for at sprede død og ødelæggelse som deres "fritidsinteresse" -for det er da smaddersjovt at drage ud for at dræbe, -en rigtig "mandesport" ikke også ?, ..men de æææælsker jo naturen og dyrene, siger de og så må man da tro på dem, må man ikke ?

Kommentar
Fra : pauli

Dato : 09-01-10 23:23

Håber at Organist er vegetar med disse holdninger.
Alternativt vil han få en ubehagelig oplevelse hvis han tog ud på en gård og så hvordan de dyr andre slår ihjel for ham, lever deres korte liv....

Jeg opfatter hans indlæg som et udtryk for ignorans og gider hermed ikke beskæftige mig mere med Organist som sjovt nok har oprettet sit bruger ID til netop denne lejlighed for et par dage siden.
Måske ikke "mand" nok til at stå ved hvad "han" udtrykker....