/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7
Fra : ferik
Vist : 661 gange
500 point
Dato : 07-01-10 20:00

? er der brænderprogram i Windows 7

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 20:18

Brænd til disk/ højreklik på file og!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-01-10 21:06

jeg mente, kan man brænde et kopi af en CD/DVD

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-01-10 21:23

Ja bare højreklik det du vil kopiere og sæt det ind på dit brænderdrev. Så kopierer man

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 07-01-10 21:26

Citat
jeg mente, kan man brænde et kopi af en CD/DVD

kOPIER cd/ dvd og gem den, bagefter klik på filen og sæt/ send den til brænding
på en ny skive.
Ellers skal du have 2 drev, brug eventuelt
http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=free+virtual+drive&meta=&aq=3&oq=free+virtual
hvor du kan simulere en brænding af en original, smatidig med dit eget drev.

Vær opmærksom på, at du kan få FEJL/ = ?? Cyklisk gentagelse
hvis du BARE kopiere til din harddisk, men det bør ikke forekomme med et Virtuelt drev

Og så kommer det selv følge an på HVAD du ønsker at kopi´er.
Hvis det er en DRM/ kopi beskyttet cd, så prøv at søg på
http://www.google.dk/search?hl=da&q=any+dvd&meta=&aq=f&oq=

som burde klare det lille problem.

Andet kan være fil-formatet, der ikke kan genkendes = MKV eller andet.

MEN DIT SPØRGSMÅL VAR
Citat
? er der brænderprogram i Windows 7

JA

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-10 12:59

Der er brænder program i Windows og det har der været siden den kom til at hedde XP, og måske før også? Hvis du sammenligner med XP så er brænder programmet i Windows 7 forbedret en hel del, det er data CDer du kan brænde, altså kopiere data filer over på CD eller DVD, hvis du vil brænde mere avancerede opgaver så kan du ikke bare flytte filerne over på brænder drevet men skal bruge et program som kan omdanne filerne til det du ønsker, for eksempel Windows Media Player til at brænde en lyd cd, det er stadig det indbyggede brænder software du bruger men et andet program til at forberede.
Træk og slip er en udmærket måde til at brænde data CDer ikke nødvendig med kopier - sæt ind

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-01-10 13:28

jeg har en DVD (hjemmebrændt) ca. 3 Gb
på den er der ca 40 småprogrammer, den vil jeg lave et kopi af
det er småprogrammer, fra Teamviewer til SIW og en del opsætningsvejledninger og meget andet,
når jeg skal formatere og opsætte en ny computer, er det nemt at hente det derfra,
det er den skive, jeg vil brænde

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 08-01-10 13:49

Hvis du har to CD/DVD drev på computeren, så er det nemt læg DVDen i den ene skuffe og åben den, læg en tom DVD i brænderen og åben brænder drevet, klik på Computer og dobbelt klik på brændre drevets bogstav, der er nu to vinduer åben et tomt vindue og et vindue som viser indholdet på din hjemmebrændte DVD, placer de to vinduer i hver sin side af skærmen, tag musen og marker alle filer på DVDen og træk dem over i det tomme vindue (brænder drevet) så er det bare at klikke på Brænd eller skriv til CD/DVD jeg kan ikke huske den nøjagtige ordlyd

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-01-10 15:36

O.V.N
nu tror jeg, at jeg styr på det
jeg kører Win XP Mediacenter på computer 1 med 2 drev
på den lidt den lidt ældre computer 2, hvor jeg kører Win 7, er der kun 1 drev

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-10 16:52

Hvis du vil bruge Windows 7 computeren, så må filerne først ind i en mappe på harddisken, skift så DVDen ud med en tom DVD og flyt filerne over på brænder drevet igen, det er også en mulighed

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 08-01-10 20:59

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-01-10 22:25

Selv tak og godt nytår