/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows 7, 3 licenser
Fra : GizmoPro
Vist : 2288 gange
20 point
Dato : 03-01-10 18:30

har 3 pcer, jeg gerne vil have windows 7 på, der er nået med at man kan købe 3 licen på eng installer, dem og der efter kan man lave den om, hvad pakke er det og spare man nået skal brue en 64 bit og to 32 bit, kan det lade sig gører

på forhånd tak

kim

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 03-01-10 18:32

Det kan du kun med office2007

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-01-10 18:37

hvorfor spørge her når microsoft er sælger
de kan da svare

Kommentar
Fra : GizmoPro

Dato : 03-01-10 18:37

troede man kunne gøre det med en Microsoft Windows 7 Home Premium Family Pack (Engelsk) 3 user

Kommentar
Fra : GizmoPro

Dato : 03-01-10 18:42

fordi jeg troede der var et klogt hovde her inde

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-01-10 18:47

Citat
fordi jeg troede der var et klogt hovde her inde
det er der også, vent lidt så kommer der brugbare forslag på banen (ikke fra mig jeg bruger Ubuntu) http://www.ubuntu.com/ den er lige så god som Windows og så gratis for alle

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 03-01-10 19:06

jeg har læst at man overvejer at gøre det i USA, som prøve
så win7 kunne bruges på 3 computere

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-01-10 20:18

Jeg har familie i USA og de skal have Win7 med 3 licenser så den kan bruges på 3 maskiner. Men jeg har også hørt at Danmark er for lille et sprogområde til at man vil lave det tilbud på Dansk. Så det ser ud til at hvis du vil have Win7 på dansk, så køber du 3 stk af dem eller køber 1 og så bare installerer den på alle 3 maskiner. Valget er dit.

Men du skal ikke regne med at danskerne får den samme mulighed som England og USA.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-01-10 20:20

Køb en svensk familiepakke. Den er billig.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 03-01-10 20:31

Citat
så køber du 3 stk af dem eller køber 1 og så bare installerer den på alle 3 maskiner. Valget er dit.
Må man det ?

Kommentar
Fra : GizmoPro

Dato : 03-01-10 20:31

svensk familiepakke, kan den laves om til dk med dk sprog pakke fruen vil kun have dk, jeg kunne godt kører eng på begge mine pcer, men skal bruge 2 64 bit og en 32 bit

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-01-10 20:59

Citat
så køber du 3 stk af dem eller køber 1 og så bare installerer den på alle 3 maskiner. Valget er dit.

Majormajor Nej det er ikke lovligt, det er pirateri. Det derfor han har et valg. Være lovlig eller ulovlig.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 04-01-10 00:02

Citat
Nej det er ikke lovligt
Det mente jeg nok så lige også .

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 04-01-10 00:04

Citat
men skal bruge 2 64 bit og en 32 bit
Så må du IKKE nøjes med at købe en af hver på dansk

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 04-01-10 08:16

det er utrolig så hellige folk er ind imellem

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 04-01-10 08:34

hvo intet vover intet vinder

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 04-01-10 17:10

Daws kivi

Jeg er sq ikke en . Havde jeg 3 pc-ere, ville jeg da helt sikkert "nøjes" med 1 stk. orig. OS-system .

Hilsen Mm

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 04-01-10 17:27

det glæder mig at det ikke er alle som er lige hellige selvfølgelig skal holde sig til det lovlige ligesom politikerne de bøjer lov og paragrafer efter behov

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-01-10 17:53

NU er det jo helt galt at man tror det er pirateri, for i andre større lande kan det lade sig gøre. Men helt korrekt så er Danmark for lille et land til 3 licenser iht. Microsoft. Ærgerligt, Ærgerligt.

Men læs lidt her og ærgr dig mere.

http://www.version2.dk/artikel/11707-opgradering-til-windows-7-er-dobbelt-saa-dyr-i-danmark

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 04-01-10 18:47

Citat
Som udgangspunkt er priserne fastsat ud fra, at det er forskellige markeder med forskellige valutaer og skatter,
Det er jo nok ikke helt ved siden af .

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 07-01-10 16:37

Jeg ville nok enten som du selv nævner købe en 3 pak 7 i udlandet og så købe ultimative, den kan uden de store problemer køre dk (min chef købte 7U i england, og den køre dk nu uden problemer og fordelen med retaile er at der både x86 og x64 i pakken).

Ellers køb 3 oem'er det koster ikke ret mange penge og tror næsten at det udligner sig iforhod til fam. pakken (har ikke tjekket priser på fam. pakken) købte selv en oem 7u Dk x64 til 11-1200.

Men hvis du ikke skal bruge bitloc og VirtualPC så er en home Premium sikkert god fin, og den koster ikke alverten i oem udgave

/Rex