/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Havebassin uden pumpe!
Fra : havbasse
Vist : 7914 gange
40 point
Dato : 25-04-03 18:20

Hej

Kan man have et havebassin uden pumpe? Hvis man vil have fisk i?
Jeg syntes bare det er så dyrt når man også skal købe sådan en pumpe, og så
lige det med at få lagt strøm derud!!!

Havbasse.

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 50 point
Dato : 25-04-03 18:37

Hej Havbasse!

Med alm. guldfisk går det fint.

Det første år vi havde et havebassin ca. 2 x 3 meter og 1 meter på dybeste sted gik det fint.

Man skal sørge for at købe nogle flydeplanter og andre planter der kan tilføre ilt til vandet. Men ellers kan man også selv tilføre / udskifte noget af vandet ind i mellem.

Start med få guldfisk 5-10 stykker og giv dem hellere for lidt foder end for meget - fordi for megen fodring stæler ilten i vandet og giver væstbetingelser for alger.

For at guldfiskene skal overleve om vinteren bliver du nok nødt til at fange og tage fiskene ind i et frostfrit rum om vinteren i en balje, beholder eller akvarie.

Senere kan man jo så supplere med en pumpe, der er med til at ilte vandet; men er ikke et must.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 25-04-03 18:58

Min nabo's tilflyvende fiskehejre, elsker guldfisk men nu går den sulten i seng, for guldfiskene har et sted nede mellem nogle sten, hvor de kan gemme sig.
Emesen.

Kommentar
Fra : havbasse

Dato : 26-04-03 17:45

Hvorfor skriver du det? (emesen)

Kommentar
Fra : havbasse

Dato : 26-04-03 17:46

Til Bjarne_H

Kan man også have arborrer og skaller der i ?????????????

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 26-04-03 17:50

Jeg ville bare minde dig om, at dine fisk bør have et sted hvor de kan gemme sig.
Det var det hele.
Emesen.

Kommentar
Fra : havbasse

Dato : 26-04-03 17:55

Okay

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 26-04-03 18:16

Hej igen Havbasse!

Ja det kan du godt; men guldfisk er nok mere hårdføre!

Jeg satte for nogle år siden nogle ål ud (ygel ca. 10 cm.) i vort havebassin, en af ålene levede der flere årog voksede sig op til størellse af ca. 20-25 cm - det var sjovt at se den komme frem fra skjulestederne blandt sten og huler som jeg havde bygget med bla. ølandssten

Kommentar
Fra : havbasse

Dato : 26-04-03 21:21

Hvordan fik du fat i dem ?

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 27-04-03 00:20

Har du fået familien overbevist?
Christina

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 27-04-03 02:56

Jeg fangede dem med et net ved en lille bæk hvor jeg så dem, var egentligt afsted for af fange dafnier og myggelarver (ved et mindre vandhul) som alle fisk jo elsker at spise

Kommentar
Fra : havbasse

Dato : 27-04-03 11:49

Nej ikke rigtigt, men hvis jeg skal have et
skal jeg selv betale det.

Kommentar
Fra : havbasse

Dato : 27-04-03 11:49

Nej ikke rigtigt, men hvis jeg skal have et
skal jeg selv betale det.

Kommentar
Fra : havbasse

Dato : 28-04-03 14:58

Kan i ikke nogle gode hjemmesider hvor man kan købe brugte pumper???

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 28-04-03 15:09

Have bassin 24 m2 plastic folie m.24V/20VA el. -pumpe t.lille springvand, nyt i orig. emballage299,- 15-04-2003

http://www.dba.dk/asp/soegning/soegning.asp?RubrikId=73&Fritekst=pumpe&Medbillede=0&AntalDage=0&Querytype=0&KortSogRad=0&KortSogY=0&KortSogX=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&RegionId=0&Forhandler=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&SektionId=0&PrisTil=9999999&PrisFra=0

http://www.dba.dk//asp/soegning/rubrikvalg.asp
her er en søgefunktion. Skriv bassinpumpe fx, og så popper der alle mulige frem.
Christina

Det koster 12 kroner for at kunne søge telefonnumrene i 24 timer....billigere end at købe den blå avis, plus at her bliver de opdateret hele tiden.

Christina

Godkendelse af svar
Fra : havbasse

Dato : 09-05-03 07:40

Tak for svaret Bjarne_H.