/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vores vandforsyning.
Fra : granner01
Vist : 635 gange
100 point
Dato : 29-12-09 16:15

Regeringen har meddelt kommunerne at kommunernes vand/kloak forsyning ikke længere skal høre under kommunen. Det skal udskilles som et selvstændigt selskab, med henblik på at blive solgt. Det har vi lige i dag fået at vide.

Det er et diktat fra staten. Og kommunen har at gøre som der bliver sagt. Det kan i sidste ende medføre øgede priser for forbrugerne.

Min mening? Forbandede ukompetente regering. Hvis de fortsætter ender det med at Danmark ikke længere tilhører danskerne, men er på udenlandske hænder.

http://www.information.dk/183517

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 16:19

Granner01... Rolig nu

I de 30 år vi har boet i denne kommune, har vi haft privat vandværk... det kører perfekt,

Så hvorfor så vred over at i skal have private vandværker???Mange ting bliver da privatiserede

Forøgede priser, skriver du godt nok... men det kunne du lige så nemt have fået alligevel

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 16:31

Fordi vores vand er kommunalt ejet og nu bliver kommunen nødt til at lave et selvstændigt selskab for vand - kloak og service af disse ting. Det selvstændige selskab skal med tiden sælges. Det har regeringen bestem.

Her i København er det offentligt vand og det er det som regeringen vil sælge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 16:49

Granner01... jeg tror ikke det bliver så slemt som du gør det til.. igen rolig nu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-09 16:52

Hvad er "offentlig vand"

I bruger vel af det samme grundvand som alle andre....

Om det er kommunen der "pumper" det op eller Peter Hansen A/S er vel ligegyldigt. Hvorfor skulle det ændre prisen....

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 29-12-09 17:58

dit link har da ikke meget med vand at gøre

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 18:02

Citat
dit link har da ikke meget med vand at gøre

Det betyder mindre, vi klarer hele verdenssituationen i et hug

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 29-12-09 18:34

Ja granner - det er utroligt at venstre ikke kigger på egne rødder....................man sælger ikke koen, men nøjes med at sælge mælken.

Danmark er ved at sælge "koen". Så vi kan betale dyrt for at købe "mælken".
Det kaldes også en kortsynet gevinst.

Jeg er selv medlem af et lille privat vandværk..................men det er først når det videresolgte bliver stort at salget skrider til bl.a. udlandet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-09 19:46

Jamen herregud....

Vil de ikke købe vores B&O må de jo købe vores vandværker

Hvad med at sælge Folketinget - det bruges alligevel ikke til noget fornuftigt

Let brugt med indhold

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-12-09 20:07

Det er vist forsøgt Refi, men der var ingen købere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-12-09 20:21

Jeg troede kineserne købte ALT - de hoppede da på Volvo

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 20:27

Jeg vil morderlig godt sælge regeringen til en kapitalsfond, inden de sælger Danmark.

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 01-01-10 15:14

Tak for svaret Eyvind. Og godt nytår

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-01-10 16:08

Pussigt nok har vi tænkt på at lade vores vandforsyning overgår til et kommunalt vandværk.

Men nu har jeg erfaret at netop dette kommunale vandværk skilles ud som selvstændigt selskab.
Altså det kan sælges til en eller anden, som syntes vi skal hjælpe med at forrente investeringen.

Hvad dælen er det som foregår i vores lille Danmark.