/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvorfor ikke?
Fra : o.v.n.
Vist : 1011 gange
50 point
Dato : 28-12-09 22:14

Jesus af Nazaret blev som historien fortæller født i Betlehem i Israel for mange år siden, han kunne i teorien være født mange andre steder, men ikke på Sjælland - hvorfor ikke?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 22:16

Hallååå... så langt kunne de da ikke nå at gå, inden hun fødte

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 22:17

Du burde have lidt mere fantasi Nordsted1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 22:17

Forøvrigt kunne Maria vel heller ikke gå på vandet.. og svømme så langt i hendes tilstand... ej det er umuligt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 22:19

O.v.n,, du som ved så meget, kan du så ikke forklarer mig, hvorfor vores tidsregning hedder før og efter kristi fødsel... han er så født den 24, men vi har nytår en uge senere, vil det så sige vi fejrer hans fødselsdag for tidligt eller rettere sagt... er Jesus født for tidligt

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-12-09 22:20

romerriget rakte ikke helt herop

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 28-12-09 22:20

Så havde det ikke passet med stjernen over Betlehem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 22:21

Mon det er noget med det der Djævleøen, for så tager du helt fejl, Sjælland=Dronningeøen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 22:22

Brug jeres fantis og se bort fra at han blev født i Israel, i teorien kunne jomfru Maria lige så godt have levet ethvert andet sted, men altså ikke på Sjælland

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 22:25

Beklager min fantis er gået på stand by

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 22:26

Der er cirka 2 svar som begge vil blive accepteret, men helst begge svar i samme indlæg, de gamle profetier skulle opfyldes og stadig kunne stjernen lige så godt have lyst over København, men det gjorde den altså ikke.
Og nu får i snart ikke flere spor at gå efter, jeg vil ikke gice svaret den første times tid, sæt tænkeren i gang

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-12-09 22:29

Bornholm?????????

Jon`s Kapel......... der ville jeg føde,hvis jeg var kvinde.
Kan man få bedre omgivelser?????????

Måske ikke lige d.24-12....... men ellers.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 22:32

Man kunne ikke finde hele tre vise mænd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 22:33

Kom nu en af jer er på sporet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 22:36

Ehm... jeg mangler en ledestjerne til at føre mig på sporet

Mosebaek, hvordan hulen skulle hun være kommet ned af alle de trapper, nå ja det siges selvfølgelig at ned skal man nok komme, men alligevel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 22:38

Citat
jeg vil ikke gice svaret den første times tid, sæt tænkeren i gang

Nææ nu venter jeg en time og ser resultatet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 22:42

Øv jeg troede at i kendte svaret, det gør i sikkert også men er for generte til at skrive den her

Accepteret svar
Fra : Smokei

Modtaget 60 point
Dato : 28-12-09 22:46

Jesus blev ikke født på Sjælland !
Man kunne ikke finde tre vise mænd!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 28-12-09 22:46

Citat
Mosebaek, hvordan hulen skulle hun være kommet ned af alle de trapper,

Jeg vil påstå,at det var en større sensation,at jeg kom op ad demi i 2006.

PUST/STØN. Men der er forbandet smuk der. Tak Bornholm.

Mosebaek.

Nå,det var en sidespring fra graviditeten.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-12-09 22:47

kors, hvor det irriterer mig, at jeg ikke kan regne den ud, men det ku jo være noget med de tre mænd og deres "ofringer"?
øv, for en gåde at tage med sig i seng.
ovn, du er en bisse

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 22:48

Citat
det gør i sikkert også men er for generte til at skrive den her

Ehm... nu skal du ikke bilde os ind, at der ikke er jomfruer på Sjælland

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-12-09 22:51

Citat
men ikke på Sjælland - hvorfor ikke?

Der findes IKKE 3 vise mænd på sjælland

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 22:52

Tak for svaret Smokei. der er nemlig ikke tre vise mænd og heller ingen jomfruer
Nordsted1 du skulle have skrevet det sidste i stedet for at skrive at jeg ikke skulle prøve at bilde jer ind
Godt nytår til alle

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 22:53

o.v.n jeg skrev da ellers sådan

Citat
Man kunne ikke finde hele tre vise mænd

kl 22.32

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-12-09 22:53

Nååå smokie...du gogglede også men var hurtigere end mig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 22:54

Sorry du kom for sent piaskov og ingen havde hele svaret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 22:56

Jeg er ellers jomfru

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 22:57

Nordsted1 du bliver nødt til at have belønningen tilgode, jeg skraber point bunden men den her skulle altså videre

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-12-09 22:57

Citat
og ingen havde hele svaret

Mener du der ingen jomfruer er ???

Har du da været på sjælland o.v.n.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 28-12-09 23:00

Godt nytår til alle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 23:01

Jo Sjælland er blandt de steder jeg besøger en gang imellem

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 28-12-09 23:02

Du tar fejl mosebaek.

DEN stjerne kunne aldrig lyse andre steder end den gjorde.....sorry. Så ud fra astronomien alene, og hvis dette med stjernen forøvrigt er sandt, så er er endnu en grund til at Jesus ikke kunne være født på Sjælland, eller for den sags skyld nogen andre steder end i Betlehem og omegn.

Btw...så er viisbegrebet vel også et sammenligningsspørgsmål, hvor de omgivende masser tegner intelligensniveauet (viisniveauet), og derfor kunne de viise mænd sagtens findes på Sjælland. At de så måske ikke var de viiseste i verden, er en anden snak.

Så, nu har jeg vist godt og grundigt ødelagt den vits...Sorry

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-12-09 23:05

gonat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 23:06

Krummen man er altid god til noget, og du er go til at ødelægge vittigheder

Citat
Jeg er ellers jomfru

Citat
Har du da været på sjælland o.v.n

Det var altså ikke en invitation

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-12-09 23:07

Citat
gonat

Sov godt åse.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 23:07

Nat nat Aase, sov godt

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-12-09 23:12

tak I to svedsker, det varmer altid at få gode ønsker med sig til køjs. og stille hviskede hun: i stedet for gåder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 23:14

Citat
gonat
allerede så sov godt og drøm behagelig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 23:16

I skulle prøve en anden søgemaskine end den sædvanlige Google: http://www.baidu.com/

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 28-12-09 23:21

du lokker gør du, men vi bestemmer jo selv, OM og hvorlænge vi vil lokkes. jeg tror nu nok, at jeg "lokker" af nu. kina tegn er heller ikke noget, der gir mig sweet dreams.
jeg forsøger igen .
gonunat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 23:22

Skal jeg da have en anden sprogpakke

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 23:23

Gonunat og gå nu lige hjem i fisekassen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 23:25

Nej Nordsted1 du skal på skolebænken og lære sprog

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 23:34

Og det skulle komme fra dig, læs lige dine kommentarer

Jeg kan sgutte kinesisk eller hva det nu var med den søgemaskine du henviste til

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 23:39

Mit kinesisk er vist næsten lige så godt som mit danske, hvad stavning angår ifølge min Firefox så er serveren placeret i Kina så det er sikkert kinesisk der står på siden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 23:43

Den oplysning er jeg rigtig glad for, mange tak for den

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 23:53

Det er jo bare for at du ikke ved en fejl skulle vælge japansk på aftenskolen og du behøver ikke prøve at bilde mig ind at du kan se forskel på skrifttegnene

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-12-09 00:00

Selvfølgelig kan jeg da se forskel, hva' regner du mig for

Kommentar
Fra : DropDetFis

Dato : 29-12-09 10:46

Morsomt !

En ægte Jyde-vittighed !

Jørn (gift med en Jyde)