/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Computer fryser
Fra : miniclaus
Vist : 404 gange
500 point
Dato : 28-12-09 21:08

HJÆLP!!!! Ved ikke om det er under det rigtige emne jeg spørger...

Jeg sidder med en kammerats bærbar, en Fujitsu Siemens med Vista, der "fryser" når den har været i gang i 4-5 minutter. Den kører fint nok i fejlsikret tilstand.
Jeg har prøvet lidt af hvert, scanne den med virus- og spywareprogrammer i fejlsikret, har haft lavet en systemgendannelse i fejlsikret med kommandoprompt.
Jeg har ikke så stor erfaring med vista da jeg selv kører XP, så kan jo være der en "simpel" løsning..

Ved ikke om der er noget skidt på den eller en anden fejl, har været i enhedshåndtering og der var ingen gule advarsler..

Håber der er en der kan hjælpe... Please...

Hilsen miniclaus

Kommentar
Fra : miniclaus

Dato : 28-12-09 21:09

Skal lige tilføje at der er ikke nogen recoverydisk med til den....

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-12-09 21:14

bliver den for varm.?

ikke noget med at sidde med den på skødet.

Kommentar
Fra : miniclaus

Dato : 28-12-09 21:17

Den er ikke mere varm end så mange andre... Og den står på et bord...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-12-09 23:22

Jeg har haft et lignende problem med windows 7
http://www.kandu.dk/Spg143249.aspx

Har geninstalleret windows, og nu virker det fint igen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-09 23:25

Lyder som om der er fejl i hardware. Der ligger en recoveryfil skjult på et andet drev, skynd dig at få brændt en kopi af den, så kan i altid redde den maskine. Mangler i den er i på den. Du kan få fat i den i fejlsikret tilstand. Evt. til en ekstern harddisk. Og så brænde den derfra.

Kommentar
Fra : miniclaus

Dato : 28-12-09 23:34

Granner

Der er kun C-drevet...

Vender tilbage i morgen må hellere få lidt ....

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 28-12-09 23:59

Har du støvsuget luftgitterne under din maskine / renset dem

de stoppes let til af støv, og maskinen kan ikke få luft / bliver varm...

en lille men væsetlig ting

Bruger du støvsuger, skal maskien endelig svære slukket når du gør det

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-12-09 14:20

Hvordan ved du at det kun er C: drevet? Bruger du da D: drevet til at starte på? Det er som regel D: drevet der ligger en recoveryfil på.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-12-09 16:12

Hvis der aldrig er lavet noget ved PC'en omkring formatering og geninstall. så find brugervejledningen frem og læs jer frem til, hvordan i kommer til recoveryfilen, med mindre der fulget en CD, med ve dkøbet - så brug den!

Annuller spørgsmålet
Fra : miniclaus

Dato : 29-12-09 23:54

Der er vist ikke noget at gøre... Jeg kommer lige med et andet spørgsmål i en tråd... Ellers tak for hjælpen...