/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Spørgepoint?
Fra : Majormajor
Vist : 690 gange
10 point
Dato : 28-12-09 17:20

Er nedenstående virkelig den eneste måde for en ikke-Superbruger at få spørgepoint på? Og hvorfor kan en ikke-Superbruger IKKE for point for et godkendt svar?

Citat
Ledige point kan opnås på flere forskellige måder, som nævnt nedenfor.

En gang i døgnet.
Hvert eneste døgn du lukker dig ind hos kandu.dk, vil du automatisk få tildelt 20 ledige point.

Accepter et svar til dit spørgsmål
Når du accepter et svar eller annullere dit spørgsmål, vil du automatisk modtage 5 ledige point som tak for hjælpen. Derimod hvis du ikke lukker dit spørgsmål indenfor 30 dage, vil du automatisk blive fratrukket 5 ledige point, og dit spørgsmål bliver annulleret.

Andre brugere køber dit svar
Hvis du har købt dig til et svar for nogle af dine ledige point (hermed menes, at du har accepteret et svar til dit spørgsmål), så vil spørgsmålet blive lukket. Fremover vil det koste andre brugere point at læse dette svar. Du vil få tildelt 10% ledige point af, hvad du selv har givet for svaret, hver gang en anden brugere køber det. Dvs. du får nogle af dine point igen, hvis andre finder svaret til dit spørgsmål interessant, du kan dog maksimalt få 50% af værdien igen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 17:22

Du får hver dag tildelt 20 spørgepoint, når du logger på kandu

Superpoint kan ikke bruges til noget som helst

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-12-09 17:24

Citat
Er nedenstående virkelig den eneste måde for en ikke-Superbruger at få spørgepoint på?

Det er ens for alle brugere og det uanset hvor super man så end er

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-12-09 17:35

Hører du ikke hjemme på arto ?

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 17:38

Citat
Du får hver dag tildelt 20 spørgepoint, når du logger på kandu
Jo tak, det har jeg altså læst i mit eget spørgsmål, så tager du fis på mig?

Sikke da noget pis, for jeg har fået godkendt 2 svar til ialt 170 point. Og det er sq da heller ikke fair for spørgeren at acceptere en ikke-Superbrugers svar, når pointene så bare ikke bliver brugt til en skid fornuftigt .

Og da jeg ikke er kompetent nok til at være Superbruger, er det sq da træls med det møgpointsystem

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 17:42

Citat
Hører du ikke hjemme på arto ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 17:43

Citat
Og det er sq da heller ikke fair for spørgeren at acceptere en ikke-Superbrugers svar, når pointene så bare ikke bliver brugt til en skid fornuftigt .

Spørgeren kan da være bedøvende ligeglad, bare personen får et fyldestgørende svar

Citat
Og da jeg ikke er kompetent nok til at være Superbruger, er det sq da træls med det møgpointsystem

Det kan jeg kun give dig ret i, smut du bare ud igen

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 17:49

Citat
Det kan jeg kun give dig ret i, smut du bare ud igen

1000 tak for den pæne modtagelse du giver en nu bruger på Kandu. Og hvorfor lige det sådan en ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 17:50

Citat
smut du bare ud igen
er der ikke noget med at det kan man ikke det er da fuldstændig ligegyldig om det er en superbruger eller en almindelig bruger som svarer, den almindelige bruger kan ikke se de optjente point på sin sin profil, det kan en superbruger men kan ikke bruge disse superpoint til noget som helst

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-12-09 17:54

Opret du dig bare som superbruger, hvis det handlede om kompetence, ville der ikke være mange superbrugere herinde alligevel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 18:13

Citat
1000 tak for den pæne modtagelse du giver en nu bruger på Kandu. Og hvorfor lige det sådan en

Fordi jeg ikke et sekund tror på at du er ny bruger... eller at dit spørgsmål er ment seriøst

En ny bruger, ville ikke bruge citat så hurtigt... eller stille spørgsmål vedr point

Kommentar
Fra : DropDetFis

Dato : 28-12-09 18:27

Ny bruger, Gammel Bruger, Almindelig bruger, Super bruger ...

Alle er vel med til at holde hjulene rullende på Kandu.dk, ikke?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 28-12-09 18:40

Her bliver alle set grundigt an p.g.a f.eks. een som ligesom dyrker det som kult at have mange
og nyoprettede profiler.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-12-09 18:49

snothvalpe brokker sig inden de får begyndt, fis afsted med dig.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 18:52

Nordsted1
Citat
En ny bruger, ville ikke bruge citat så hurtigt...
Skal man være helt analfabet, for at blive budt velkommen på Kandu .

At bruge de små finesser, der er over indlægsfeltet, er måske kun noget, som gamle garvede brugere kan finde ud af.

Til mere venlige svarere:

Mit spørgsmål er seriøst, da jeg mener, det er unfair, at kun Superbrugere får point for accepterede svar. En ikke-Superbruger burde få godkendte svarpoint ind på kontoen som spørgepoint. Ellers er det da ret begrænset, hvor mange spørgsmål der kan stilles .

Citat
Opret du dig bare som superbruger, hvis det handlede om kompetence, ville der ikke være mange superbrugere herinde alligevel

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 18:55

Nordsted1

Og hvorfor er du sådan en sur mistroisk stodder ?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-12-09 18:56

Citat
Mit spørgsmål er seriøst, da jeg mener, det er unfair, at kun Superbrugere får point for accepterede svar. En ikke-Superbruger burde få godkendte svarpoint ind på kontoen som spørgepoint.

Du er squ hjernedød

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 18:58

Citat
snothvalpe brokker sig inden de får begyndt, fis afsted med dig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 19:01

Citat
Ellers er det da ret begrænset, hvor mange spørgsmål der kan stilles
den kan også vendes og ses fra en anden vinkel, det kan være en fordel med en begrænsning på hvor meget man kan spørge, hvis nu der kun er få point på kontoen så kan det være at der ikke bliver spurgt så meget om ligegyldige ting

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-12-09 19:02

Citat
Mit spørgsmål er seriøst, da jeg mener, det er unfair, at kun Superbrugere får point for accepterede svar.

Accepten af ens svar er da den bedste anerkendelse af, at man har givet et brugbart svar, om det så er superpoint eller som alm. bruger - stjerner- er da underordnet

Citat
Ellers er det da ret begrænset, hvor mange spørgsmål der kan stilles .

Uanset om du er alm. bruger eller superbruger,så får alle 20 point til at stille spørgsmål for pr. dag

Citat
Og hvorfor er du sådan en sur mistroisk stodder

Når du er så kvik, så forstår jeg ikke hvorfor du ikke kan fatte hvad jeg har skrevet kl.18.13

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 19:04

Citat
Du er squ hjernedød
. Ja helt hjernedød er jeg vist ikke. Nu har jeg allerede fundet ud af at bruge blacklistefunktionen til "indlæggere", der rammer helt ved siden af emnet .

Citat
een som ligesom dyrker det som kult at have mange og nyoprettede profiler.
Kan det lade sig gøre ?

Kommentar
Fra : DropDetFis

Dato : 28-12-09 19:15

Citat
Du er squ hjernedød

Spørges der til noget om Kandu.dk, som er bare lidt ud over det man selv kan læse sig til på siden, så er det "noget galt" med en.

Og man opfordres ellers til at spørge brugerne på kandu, da Teamet ikke har tid til at svarer ...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-12-09 19:19

Det er bruger til bruger hjælp som Kandu bygger på, teamet hører vi intet til, de har nok at gøre med at begrænse spam fra fisedropperen og alle hans profiler

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-09 19:21

Det er da godt du har fundet ud af at blackliste, brug det tit. Til sidst er der ikke en eneste tilbage til at svare på dit spørgsmål.

Du kan bare blive superbruger, det skal man desværre ikke gøre sig fortjent til. Når du bliver superbruger får du 200 point at stille spørgsmål for.

Og forstå en ting, hvis du ikke taler høfligt og pænt til folk, så får heller ikke et høfligt og pænt svar.

Jeg ved ikke hvorfor det kun er superbrugere der får point for svar, det må du spørge Kandu om.

Godt nytår.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 19:21

Citat
Accepten af ens svar er da den bedste anerkendelse af, at man har givet et brugbart svar, om det så er superpoint eller som alm. bruger - stjerner- er da underordnet
Det er jeg fuldstændig enig med dig i . Det ville blot være en god ting, hvis point for godkendte svar kunne transformeres til spørgepoint. Så ville de point virkelig kunne bruge til noget.

Resten af det, som du skrev kl. 18.13 fattede jeg, da jeg læste det.
Citat
Fordi jeg ikke et sekund tror på at du er ny bruger...
Det er så dit "problem", og heldigvis ikke mit.

Men jeg vil tilføje, at det er en meget underlig oplevelse at være ny bruger, og jeg kan ikke "fatte" omgangstonen.

Og nu kommer der helt sikkert en dum bemærkning om, at hvis man ikke lugten osv....

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 28-12-09 19:28

Citat
Men jeg vil tilføje, at det er en meget underlig oplevelse at være ny bruger, og jeg kan ikke "fatte" omgangstonen.

Indrøm bare. Den kendte Du godt i forvejen.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 19:31

granner01
Citat
Det er da godt du har fundet ud af at blackliste, brug det tit. Til sidst er der ikke en eneste tilbage til at svare på dit spørgsmål.
Hvordan ville du selv reagere, hvis det var dig, der blev bedt om fise af, samt at få smidt i hovedet, at du var hjernedød, dengang du selv var ny bruger ?
Citat
hvis du ikke taler høfligt og pænt til folk
Jeg har slet ikke talt til brorteil

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 19:33

Smokei
NEJ

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 19:37

Smokei
For i de halve snes indlæg, som jeg har deltaget i, har omgangstonen været venlig og de andre svarere har været meget dejligt omgængelige .

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 28-12-09 19:40

Mener da ikke jeg har været ubehagelig

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 10 point
Dato : 28-12-09 19:41

Sæføli får du dine godkendte påænger.
Jeg har da fået alle mine godkendte point.

Her kan du se mine point for godkendt svar
http://www.kandu.dk/userhistall.aspx?uid=89494&mode=4

Ca. 800 stk med et gennemsnit på 100 = 80.000 suppepoint.

En gang i mellem bruger jeg excel til at tælle dem rigtigt sammen, og sender så en lykønskning til mig selv.................................. fra mig selv.

Måske kan du ikke se mine point, men kun dine egne med dette link:
http://www.kandu.dk/userhistall.aspx?uid=277199&mode=4

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-12-09 19:42

Citat
Sikke da noget pis, for jeg har fået godkendt 2 svar til ialt 170 point. Og det er sq da heller ikke fair for spørgeren at acceptere en ikke-Superbrugers svar, når pointene så bare ikke bliver brugt til en skid fornuftigt .
Nej hvor er det uretfærdigt overfor dig jeg ville ikke finde mig i det hvis jeg var dig - jeg ville holde op med at besvare spørgsmål - men nu har jeg ikke problemet, fordi os der har været her nogle år får jo tilskrevet ekstra spørgepoint.
Så du skal bare vente til det bliver din tur til at få ekstra spørgepoint, og alle dine store problemer er løst.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-12-09 19:43

Du må undskylde de andre, men vi har bare været så plaget af generende personer og spammere hele efteråret. Vi er blevet mistroeiske.

Jeg har selv været lige ved helt at opgive kandu fordi jeg ikke orkede mere. Og jeg tror at flere herinde har haft det på samme måde.

Vi er vel naive ved at tro på at alle vil hjælpe hinanden og alle vil tale høfligt og pænt til hinanden. Og det blev groft misbrugt af flere. Sådan er det desværre i dag.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 19:50

Smokei
Citat
Mener da ikke jeg har været ubehagelig
Nej, nej. Det var granner1, der lissom hentydede til, at det er mig, der er uhøflig .

Og til Eyvind.
Citat
Sæføli får du dine godkendte påænger.
Bravo. Og jeg kan så blot ikke bruge dem til en ski, helt på linie med Supernes Superpåæg .

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 20:00

Citat
granner01
1000 tak for dit indlæg. Er forstået og modtaget i god Kandu-ånd . Og jeg skal nok bestræbe mig på, at tale høfligt til folk .

Bentjuul
Citat
Så du skal bare vente til det bliver din tur til at få ekstra spørgepoint, og alle dine store problemer er løst.
Tak for det. Så væbner jeg mig da bare med tålmod .

Og nu er jeg lidt på herrens mark. For de sølle 10 påæng, der gives i dette spørgsmål, har jeg 4 kandidater til modtage .

Det er så sket ved lodtrækning.

Godkendelse af svar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 20:01

og tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-12-09 20:03

Citat
Og nu er jeg lidt på herrens mark. For de sølle 10 påæng, der gives i dette spørgsmål, har jeg 4 kandidater til modtage .

Det er så sket ved lodtrækning.
Så må du skylde mig.............til du har optjent lidt flere spørgepoint.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 20:37

Benthuul
Citat
Så må du skylde mig.............til du har optjent lidt flere spørgepoint.
Der er en aftale .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 28-12-09 21:02

God aften.

Hopper lige for en kort bemærkning ind i dette spg. Jeg kan huske, hvordan jeg og mit første spg. blev modtaget med en dejlig velkomsthilsen og varme fra svarerne. Og jeg var virkelig benovet over den hjælpsomhed, der blev vist mig. Og den gang kunne vi, fandt jeg ud af, også lave lidt godmodig sjov med hinanden. Det var tider .

Og til Granner, som jeg også skatter højt, vil jeg til dette
Citat
Vi er vel naive ved at tro på at alle vil hjælpe hinanden og alle vil tale høfligt og pænt til hinanden.

sige: Lad os blive ved med at være naive på den gode måde, og så hjælpe hinanden så godt som vi nu hver især kan. Det er mit nytårsønske.

Det var bare det. Og til alle.

Mvh fra Chris .

PS! Velkommen til Majormajor . Det er rart med nye brugere. Og fortæl mig så lige, hvor Herrens Mark er .

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 21:20

bentjuul

Undskyld Bent. Benthuul var ikke med vilje, men lidt sjov er det da, ik ?

Og tak for hilsnen heller22

Og også fra mig til alle.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 28-12-09 23:44

Citat
Og fortæl mig så lige, hvor Herrens Mark er
Den er nok der, hvor hunden ligger begravet .