/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
nedsat pris...
Fra : rasha01
Vist : 493 gange
100 point
Dato : 23-12-09 21:25

Hej..

Når man søger familesammenføring her i dk så gælder der nogen krav og et af dem er

••kravet om ikke at have modtaget bestemte typer af offentlig hjælp i 1 år forud for ansøgningen

Hvilken offentlige hjælp mener det?? Hvis man har søgt om nedsat pris for børnehaven, gælder det også? Eller må man søge uden at den påvirker familesammenføring lov....

Håber i forstå hvad jeg mener...

Kommentar
Fra : izhi

Dato : 23-12-09 23:01

Det er fx kontanthjælp

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-12-09 23:02

Du bør tale med din kommune om det.

Du oplyser ikke fra hvilket land vedkommende kommer fra. Der er forskellige retningslinier.

Citat
Familiesammenføring
Du har mulighed for at blive familiesammenført til Danmark, hvis du enten er gift, lever sammen med eller er i et registreret partnerskab med en borger, der har opholdstilladelse i landet. Dette gælder også for dine børn under 21 år. Der er dog forskellige forhold, der gør sig gældende afhængig af, hvilket land du og din familie kommer fra.

https://www.borger.dk/Emner/udlaendingeidanmark/opholdidanmark/familiesammenfoering/Sider/Familiesammenføring-EUEØS-borgere.aspx#RichHtmlField2Bookmark2

Ovennævnte er gældende for lande i EU/EØS borgere.

Her er regler for borgere uden for Norden og EU

Citat
Familiesammenføring med ægtefæller
For at blive familiesammenført med sin ægtefælle, samlever eller registreret partner, der kommer fra et land uden for Norden og EU, skal man opfylde en række betingelser:

begge parter skal være over 24 år (alderskravet)

parret skal være gift eller kunne dokumentere 1½-2 års samliv på fælles adresse

ægteskabet må ikke været indgået under tvang

den, der bor i Danmark, skal være dansk eller nordisk statsborger, have permanent opholdstilladelse eller have flygtningestatus

den, der bor i Danmark, må ikke have modtaget kontanthjælp eller starthjælp, eller integrationsydelse inden for det sidste år inden ansøgningen.

den, der bor i Danmark, må ikke være dømt for vold eller lignende mod ægtefælle eller samlever inden for de seneste 10 år.

den, der bor i Danmark, skal have egen bolig af rimelig størrelse. Dvs. der højst må bo to personer per rum i boligen, og ellers skal boligens areal mindst være på 20 m2 pr. person (boligkravet)

den der bor i Danmark skal stille økonomisk sikkerhed for 60.011 kr. (2009) til dækning af eventuelle, fremtidige offentlige udgifter til hjælp til den udenlandske ægtefælle/partner.

parrets samlede tilknytning til Danmark skal være større end den samlede tilknytning til et andet land (tilknytningskravet). Dette gælder dog ikke, hvis den der bor i Danmark, har haft dansk statsborgerskab eller boet i Danmark i mindst 28 år.

begge parter, skal underskrive en integrationserklæring, der bl.a. siger, at man skal deltage i det danske samfund efter bedste evne.

Som udgangspunkt skal alle betingelser være opfyldt, hvis man ønsker familiesammenføring, men der kan være undtagelser, fx hvis man har job inden for særlige områder eller ved alvorlig sygdom.

den der bor i Danmark skal stille økonomisk sikkerhed for 60.011 kr. (2009) til dækning af eventuelle, fremtidige offentlige udgifter til hjælp til den udenlandske ægtefælle/partner.

https://www.borger.dk/Emner/udlaendingeidanmark/opholdidanmark/familiesammenfoering/Sider/familiesammenfoeringborgereudenfornordenogeu.aspx

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-12-09 23:07

den, der bor i Danmark, må ikke have modtaget kontanthjælp eller starthjælp, eller integrationsydelse inden for det sidste år inden ansøgningen.

Men hvis du får tilskud til børnehaven, så får du da også svært ved at stille en sikkerhed på kr. 60.011 (2009)

Men tal med din kommune, de kan give dig et konkret svar.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 24-12-09 00:12

I dit tilfælde er offentlig hjælp det du får fra kommune/stat. Bistandshjælp/kontalthjælp, hjælp til betaling i børneinstitution, boligsikring. Du får de ydelser fordi du ikke tjener så meget. Så du kommer til at betale en del tilbage hvis du lige pludselig kan forsørge en tilflyttet kæreste.

Godkendelse af svar
Fra : rasha01

Dato : 24-12-09 11:34

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-12-09 18:05

selv tak og god jul.

Kommentar
Fra : izhi

Dato : 25-12-09 22:02

Granner01 det er jo et direkte forkert svar du fyrer af der.

Kommentar
Fra : izhi

Dato : 25-12-09 22:04

Vedkommende kan daALDRIGfå en familiesamføring, hvis vedkommende får en ydelse fra det off.
Ret meget længere er den nu ikke.
Du giver et forkert svar, og vedkommende godkender et forkert svar.