/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Byggeriets parter..
Fra : peterpyt
Vist : 1931 gange
300 point
Dato : 21-12-09 13:25

Jeg savner en vittighedstegning som viser byggeriets faser vha. et gyngestativ. Vittigheden / tegneserien starter med hvad der blev solgt, vist med et træ med en gren, hvorfra der hænger en gynge i to stykker tov. Næste billede er arkitektens første løsning, nu hænger gyngen kun i et stykke tov. Næste billede viser ingeniørens løsning: 3 brædder i to stykker tov. Sådan forstsætter historien med i alt 12 eksempler... Denne vittighedstegning er ret kendt inden for byggebranchen, men jeg kan ikke finde den vha. bl.a. google... Er der nogen som har den liggende?

På forhånd tak...

/ Peter..

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-09 13:40

>Denne vittighedstegning er ret kendt inden for byggebranchen.
Også i industrien...

Jeg ved at. bl.a. Danfoss´efteruddannelse har den.

Prøv at søge under efteruddannelse

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-12-09 23:04

Også jeg har nu søgt forgæves efter denne gynge tegnings serie på nettet,
og så kommer forklaringen på hvorfor vi ikke finder den:

For det første beskriver den ikke byggeriets faser,
men at man kun skal specificere det produkt, der lige netop er behov for...

Der er altså tale om opbygningen af en grundspecifikation for et nyt produkt,
og det var noget der var på mode i 1970 erne...

Altså før man lagde (hedder det stadig sådan?) la´e undervisnings materiale ud på nettet.

Så jeg tvivler på at du kan finde det her via din PC,
men der er hundredvis af firmaer der har anvendt disse pædagogiske tegninger,
og de må jo have en oprindelse, men som sagt før nettet blev leverings dygtig.

Kommentar
Fra : peterpyt

Dato : 05-01-10 21:26

Hej svendgiversen..

Jeg tror at du har ret, jeg vil forsøge at stille spørgsmålet i en kategori vedr. uddannelse.. Tak for din indsats vedr. eftersøgningen ..

med venlig hilsen

Peter. .

Kommentar
Fra : 3773