/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
HP.. Hopper af??
Fra : Kevizz
Vist : 488 gange
20 point
Dato : 20-12-09 20:41

Hei alle

Nu har jeg gået med problemet i lang tid.
Det er det at min computer hele tiden hopper af det trådløse netværk, hvor alle de andre computere vi har i huset køre helt fint? Det er en forholdsvis ny computer (HP Pavilion dv7) Jeg fatter det virkelig ikke??
Håber i kan hjælpe mig..

hilsen Kevizz

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-12-09 20:43

Kan du se signalstyrken ? Noget tyder på at den er svag.

Se på placering af pc eller router.

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 20-12-09 20:49

Signalstyrke: Meget god

Ps. Jeg har vista

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-12-09 21:04

Bor du et sted hvor der er mange der har trådløs forbindelse?

vh Ben

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 20-12-09 21:05

Jeg kan kun se 2 andre når jeg søger efter trådløse netværk?? Men hvor har de andre computere i hjemmet ikke samme problem??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-12-09 21:10

Jeg ved ikke hvorfor Vista er underlig. Men syntes også min vista er ustabil.

Jeg har dog skiftet kanal. da der var mange der havde kanal 11 i hos mig.

Jeg skiftede ruterns kanal til 7 den er der ingen der bruger, så blev den mere stabil.

Men om det er HP eller Router ved jeg ikke, men det er stykke tide siden den sidst er faldet af.

vh Ben

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 20-12-09 21:11

hvordan skifter jeg kanal??

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-12-09 21:17

Det gør du ved at logge på din router.

Hvad hedder din router ?

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 20-12-09 21:21

Zyxel og D-link.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-12-09 21:23

Du logger på med din brovser
192.168.1.0 eller

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 20-12-09 21:24

ok og hvad så?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-12-09 21:28

Så er der bruger navn og password...

Når du så er kommet ind på router skal du på wireless forbinedelse og vælge en ny kanal og gem og genstart router og genstart dine PCer.

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 20-12-09 21:29

Hvad nu hvis man har glemt sin kode :D

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 20-12-09 21:32

ok nu er jeg inde.. :D

Kommentar
Fra : Kevizz

Dato : 20-12-09 21:36

Kan ikke finde det du siger.. Har fundet noget så jeg kan sætte den på auto select channel?? Skal jeg det..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-12-09 06:16

Der kunne muligvis findes en anden årsag til at pc'en kobler forbindelsen fra.

I BIOS findes der en indstilling som kobler netkortet fra efter et vist tidsrum. (Præcis som der findes en funktion der 'slukker' harddisken efter en periode med uvirksomhed).

Måske er denne funktion sat? I så fald? Slå den fra!

</MOLOKYLE>