/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Hvad hedder sådan en?
Fra : Graupner
Vist : 508 gange
50 point
Dato : 15-12-09 10:24

Hej alle sammen,

Kan I huske den bølgeboks med små skibe som man kunne købe forskellige steder? Jeg skal bruge et billede af den...

Den ligner denne - men er ikke den helt rigtige.

http://significantobjects.com/wp-content/uploads/2009/10/wavebox.jpg

På forhånd tak,

Kenneth

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 12:33

Jeg er meget i tvivl om hvad du mener. Jeg tænker på det små plasticbokse man kunne have i hånden og når man rystede så hvirvlede der sne eller fnug op. Er det i stil med dem?

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 15-12-09 12:44

Hej - lidt i den stil, men ikke helt

Det er en rektangulær boks med en "tung" blå væske i bundet. Oven på var en klar væske. Den stod i en maskine som vippede frem og tilbage og derved lavede bølger. På den blå væske var der små skibe som "sejlede"..

Giver det mening ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 12:46

Ja jeg har set den for mange mange år siden. Men hvor og hvad var det nu de kaldte den.

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 15-12-09 12:54

Haha... Samme problem jeg har!!! Og har googlet efter et billede i 2 timer... Jagten fortsætter

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-12-09 13:53

Citat
Det er en rektangulær boks med en "tung" blå væske i bundet. Oven på var en klar væske. Den stod i en maskine som vippede frem og tilbage og derved lavede bølger. På den blå væske var der små skibe som "sejlede"..

Giver det mening ?

Ja, det var sådan nogen der blev kaldt evighedsmaskiner.
Når beholderen blev sat i bevægelse, forstærkedes bølgerne og deved kunne boksen med væske stå og vippe i meget lang tid.

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 15-12-09 14:42

Citat
Ja, det var sådan nogen der blev kaldt evighedsmaskiner.
Når beholderen blev sat i bevægelse, forstærkedes bølgerne og deved kunne boksen med væske stå og vippe i meget lang tid.

Hej Dova,

Okay, det vidste jeg ikke. Men hvor er det smart. Har googlet lidt på det, men kan stadig ikke finde et billede af den ønsket maskine. Både på engelsk og dansk. Så jagten forsætter lidt endnu...

Ha en dejlig dag - og tak for hjælpen

Kenneth

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 15-12-09 19:20

Øv øv øv - tror ikke jeg kan finde et billede af den!! Søger stadig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-12-09 20:31

Jeg søger også og jeg har skrevet til vennerne om de kan huske hvad sådan en hedder. Det er lidt irriterende ikke at kunne huske.

Kommentar
Fra : Graupner

Dato : 15-12-09 20:33

Haha, tak... Ja, det er vildt irriterende!! NU vil jeg også finde det - har brugt så lang tid..

Ham her har en - men det har ikke hjulpet mig

http://www.whoi.edu/page.do?pid=10897&i=4704&x=158

Ha en dejlig aften,

Kenneth