/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fra Vista til XP på laptop?
Fra : kta38
Vist : 671 gange
100 point
Dato : 09-12-09 08:34

Hej. Kan jeg installere xp på min bærbar med min xp cd til en stationær pcer?
Mvh Anders

Kommentar
Fra : PandaD

Dato : 09-12-09 08:48

Hej.

Det kommer an på nogle enkle ting.
1) Findes der drivere til din bærbar der passer til Windows Xp? - find modellen på producentes hjemmeside.
2) Den Cd du har til din stationær, er det en du fik med den, eller har du købt Windows ved siden af?
Hvis 2) = JA 3) Hvor mange licenser du har XP til.

Der er nok mere, men det var hvad jeg lige kunne komme på.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 09-12-09 11:18

Du kan oprette en seperart parttion på din harddisk, hvor du kan lægge din XP.

Så har du ikke brændt nogle broer hvis det viser sig at du mangler en driver. Der er til XP i tidens løb kommet er par servicepack, så det godt at sikre sig at du har en legal instalation så du kan få disse opdateringer med.

vh Ben

Accepteret svar
Fra : PandaD

Modtaget 100 point
Dato : 12-12-09 22:29

kta38 en anden mulighed, Hent Acronis True Image, lav en fuld backup af dit nuværende system.
Prøv XP, se om der er drivere der passer med mere. Hvis ikke kan du genskabe din nuværende system uden problemer.

Godkendelse af svar
Fra : kta38

Dato : 13-12-09 13:00

Tak for svaret PandaD.