/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Mangler Teil
Fra : granner01
Vist : 604 gange
50 point
Dato : 04-12-09 20:58

Der er tilsyneladende en del sure og irriterede mennesker her på Kandu, og det er synd og skam.

Kan vi ikke blive enige om at lade være med at brokke os, klage over andre.
Og i stedet tale venligt til hinanden. Det er så surt at komme glad på Kandu og i løbet af nogle minutter så sidder jeg og læser en tråd hvor der bare er surhed og irritation.

I hukommelse af en tråd som Teil kørte om musik, vil jeg gerne gentage den.

Kom med noget musik som står jeres hjerte nær.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-12-09 21:02

Jamen en af Teils tråde har vi lavet om til en musiktråd... kommer du over og leget med

http://www.kandu.dk/Spg141001.aspx

Men ellers har du helt ret... lad os få noget mere hygge

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-12-09 21:02

Søde granner.....

Livet er andet end blød nougat, røde roser og Tournedos Rossini LOOL, og alt det grimme eksisterer stadigvæk, selv om du stikker hovedet i et hul i jorden

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 04-12-09 21:03

Kære granner01 min bror teil og jeg undskylder vores ubehøvlede måde
at være på.
Og en god musiktråd skal vi nok finde igen.
Kan du ha en god weekend.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-12-09 21:10

Eiii Klumme, nu gør du mig ked af det

Nu mangler du bare at fortælle, julemanden heller ikke findes

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 04-12-09 21:12

Hej granner01
Bror min bad mig (en ordre) sige undskyld.

Det gør jeg, og fortryder min onde tone her på kan du.

Lov mig, tag det ikke personligt, du er altid seriøs i dine indlæg.
Du fortjener ikke hug og slag.

M.v.h. teil

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-09 21:15

Hurra Teil er tilbage, jeg har ikke glemt det sjov vi havde med musikken. Jeg hører stadig det musik med stor velbehag.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-12-09 21:15

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=120950

Her en musiktråd med masser af gode toner.

IPM startede denne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-12-09 21:24

Teil.... flere af de numre kan man slet ikke hører mere, jeg prøvede for et stykke tid siden

Jeg kan ikke påstå denne melodi står mit hjerte nær, men jeg har lige hørt den i tv (ps det er ikke julemusik, skulle det være det??)

http://www.youtube.com/watch?v=zdX-RX5IHAU

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-12-09 21:32
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-12-09 21:34
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-09 21:55

Nordsted
Der har været problemer med englænderne. Jeg snakkede med en englænder for et par måneder siden fordi jeg ikke kunne høre engelsk musik på YouTube. Hun fortalte at det engelske musikforbund havde anlagt sag mod en eller anden for at få forbud mod engelsk musik på youtube. Derfor blev al engelsk musik fjernet.
Der blev indgået forlig for et par måneder siden, og den engelske musik dukkede op igen, men i mellemtiden er siderne hvor musikken ligger lavet om. Mange af mine genveje med musik virker heller ikke mere.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-12-09 21:58

Ehm... jeg troede at siderne var amerikanske??? Men det er jo sådan set også ligegyldigt i denne sammenhæng, vi kan i hvert tilfælde ikke høre dem

Jeg havde netop lagt flere af vores musiktråde i foretrukne, så jeg ved lejlighed kunne downloade dem, men det blev ikke til ret mange, netop fordi der var lukket "for det varme vand"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-09 22:46

Ja når først alle de engelske musikindslag er slettet så kan det tage en rum tid før de kommer på igen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-12-09 16:47

For øjeblikket er der en populær melodi de ofte spiller i radioen-- der bliver sunget New York -- men ikke om jeg kan finde den på youtube, eller på p3's playliste, så den må jo hedde noget andet, er der en i tråden der ved hvilken melodi jeg tænker på.

Ham der synger lyder ung

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-12-09 18:33

Yes pve hjalp med at finde den

http://www.youtube.com/watch?v=hvXeUqlfxhY

i behøver ikke se vidoen, musikken er faktisk bedst uden

Kommentar
Fra : repe1961

Dato : 06-12-09 17:13

Stemning, tjaa min 16 årige datters mor døde den 3 december, vi var til præst i går, han spurgte min søn og datter om hvilket musik der skulle spilles i kirken, så hør her, hvad de svarede ?

http://www.youtube.com/watch?v=D2SdQevqtGE&feature=PlayList&p=EABA90C26117E3B8&playnext=1&playnext_from=PL&index=23

sangen hedder "hvor små vi er "

Præsten var gammeldags og ville ikke rigtigt, men det er jo også tanken der gælder.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-12-09 18:05

Den støtte cd kan jeg godt huske, den er god, og meget tankevækkende

Hvor er det dog for dårligt af den præst, han har da overhovedet ingen situationsfornemmelse

Man kan idag få lov til at få spillet snart sagt al slags musik, og denne som dine børn har valgt, er utrolig god og meningsfuld, så jeg forstår ikke den præst

Giv lige ungerne et ekstra knus

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-12-09 18:26

Det med at præsten er konservativ er en af grunden til at jeg meldte mig ud. Nu skal jeg bisættes fra kapel og der bestemmer jeg hvordan det skal foregå. Og jeg regner med at mine efterladte efterlever mine ønsker.

Giv dine børn et knus fra mig, men det behøver du ikke fortælle dem.

Kommentar
Fra : repe1961

Dato : 06-12-09 20:59

Jeg viste min hjemmeboende datter jeres svar og skal hilse og sige tak for opbakningen den er hun glad for, og jeg ved det er min søn også

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-12-09 21:04

Denne vil jeg have spillet til min begravelse, så håber jeg præsten er mere medgørlig

http://www.youtube.com/watch?v=UFHO348hP74

Kommentar
Fra : repe1961

Dato : 06-12-09 21:24

Jep det er en smuk sang, men som min datter siger, det er ikke lige mors stil ................men den trøster da mig lidt trods alt

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 06-12-09 22:33

Citat
Eiii Klumme, nu gør du mig ked af det

Jamen dog Nordsted. Det var da ikke min mening. Jeg skrev jo netop, at livet er andet end bla bla...hvilket fortæller, at livet osse indeholder nougat, røde roser og Tournedos Rossini...sååå cher up... Shit....... Sån een sidstnævnt kunne jeg godt gnaske i mig lige nu som natmad

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-12-09 22:41

Citat
nougat, røde roser og Tournedos Rossini...sååå cher up... Shit....... Sån een sidstnævnt kunne jeg godt gnaske i mig lige nu som natmad

Det kunne jeg også... vi kan da tø en op i opvaskemaskinen, tror alligevel den snart skal køre en tur

Så kan vi spise nougat til dessert-- roserne må vi tænke os til

http://www.180grader.dk/vis/toeede-koed-op-i-opvaskemaskine

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-12-09 23:03

Jeg regner med at lave en CD til min bisættelse. Den skal indeholde den musik jeg vil have spillet.

Og det er bl.a. Mills Brothers,

Chrispian StPeters,

Kim Larsen,

Og så skal jeg have fundet en melodi med et bigband, jeg kan så godt lide bigbands spille jazz.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-12-09 23:07

repe1961

Sig til dine børn at de kommer over det her. Jeg voksede op med min far og han gik bort da jeg var 17. Så jeg ved hvad dine børn går igennem. Og de har brug for dig, brug for kram og brug for at græde. Og måske snakke natten lang. Og du har brug for dem.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 06-12-09 23:10

Hvis du er der, hvad skal vi så med roser

Nat nat

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-12-09 23:42

nat nat Krumme

Godkendelse af svar
Fra : granner01

Dato : 07-12-09 17:57

Tak for svaret Teil. Glad for at du er tilbage med er god tone.