/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
kandu, har reddet min dag
Fra : smuller54
Vist : 774 gange
10 point
Dato : 03-12-09 16:36

Ja -egentlig ikke et spørgsmål, så hvordan skal det dog afslutttes

Men jeg var i den situation, at den ene radiator på første sal ikke virkede.

Havde prøvet udluftning- trykke på stift osv osv

Søgte under vvs her på Kandu.dk og der var rigtig mange spørgsmål og rigtig mange gode svar om netop det emne.

så en kombination af de svar der var givet, og særligt "Bennymanden" kunne så fortælle, at jeg lige skulle lukke alle andre radiatorer, inden jeg skulle udlufte- og så kom luften også ud og nu fungerer det hele igen.
Og nu har jeg gået og luftet ud og luftet ud- uden der skete en sk... og uden at få det råd af min vvs.
Så deeet var bare lige en oplysning-

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-12-09 16:39

og hvad så

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-09 16:40

hva´så hvad ?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-09 16:42

Måske man ikke altid behøver at stille de samme spørgsmål igen og igen- når det nu er klaret i en anden tråd

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 16:42

Man kan have meget fornøjelse af kandu, både fornuftig hjælp, men også sjov... bare ærgeligt at søgefunktionen ikke virker optimalt

Hvordan går det med "røgen"?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-12-09 16:43

Og så lige - den slange du tilslutter for at påfylde/efterfylde, skal fyldes med vand inden du lukker op til anlægget................ellers kommer der luft ind igen.
Det gøres ved at løsne omløberen ved fyret og så lukke en smule op for vandet - nu fyldes slangen med vand og der kommer ikke luft ind.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 16:43

Smuller 54, du skal ikke tage dig af Brorteil... jeg prøver at lære ham at flette næbbet, men han vil ikke hører

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-12-09 16:46

Nordsted1: der er altså ikke røg i radiatorer

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-09 16:47

Eyvind jeg har fyldt på anlægget. Og må måske gøre det igen, men lige nu virker det. Men ja, det skal man også være obs på, heldigvis fortæller mit fyr at nu skal der fyldes på.

men godt at få det af vide igen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 16:48

Exterminator.. kan man være sikker på det... smuller54, prøver på at stoppe med at ryge, så måske det er et godt sted at puste ud for ikke at blive afsløret

Ej Smuller er stoppet med at ryge - ik smuller54??

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-12-09 16:50

ok, så vil jeg skrive her hver gang en bagatel er ordnet her i huset,

Juhuu jeg gik ud med skraldespanden i dag.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-09 16:51

Citat
Hvordan går det med "røgen"?

hehe, med al den styrten op og ned fra kælder til første sal- så sætter det sine begrænsninger- nede på 5 stk.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-12-09 16:55

Citat
Smuller er stoppet med at ryge

Er jeg da også, først stoppede jeg +25 gange om dagen men så besluttede jeg mig til at nøjes med at stoppe 1 gang( foreløbig på 9 ÅR!!!!!)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-09 16:56

Citat
ok, så vil jeg skrive her hver gang en bagatel er ordnet her i huset,

Juhuu jeg gik ud med skraldespanden i dag.

Nu ved jeg ikke lige hvor intelligent du er - men du kan vel læse og forstå meningen i mit indlæg.

Jeg ville blot gøre opmærksom på, at man kan søge på tidligere svar, før man spørger om noget her i Kandu.dk og at det kan faktisk være god læsning- men alle de gode folk, som gider at være seriøse og som interesserer sig for at løse forskellige problemstillinger.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-12-09 16:59

Citat
Nu ved jeg ikke lige hvor intelligent du er - men du kan vel læse og forstå meningen i mit indlæg.

Omvendt din intelligens afsløres i dit indlæg.

Igen , hurah jeg gik ud med skraldespanden i dag.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-09 17:00

Citat
Er jeg da også, først stoppede jeg +25 gange om dagen men så besluttede jeg mig til at nøjes med at stoppe 1 gang( foreløbig på 9 ÅR!!!!!

Jamen så har jeg jo noget at leve op til

Måske lidt flere handywork opgaver fra kælder til loft

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 17:00

Smuller54... brorteil driller

Flot du er nede på 5 stk røg om dagen... men de smager ikke så godt vel?? får du ikke bare lidt dårlig samvittighed, eller hvordan har du det med det?? øv hvis de bliver slukket flere gange, smager de ikke engang godt

Stort tillykke til dig Exterminator, det er flot gjort

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 17:05

Citat
Måske lidt flere handywork opgaver fra kælder til loft

Nok ikke nogen dum idé, så tager du heller ikke på

Brorteil, skal du nu smides i seng allerede - måske uden aftensmad

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-12-09 17:06

Kun 9 år?
Jeg røg den sidste cigaret i maj 1997. Det er måske derfor at statskassen er lidt slunken?

Og så brorteil, der har været ude med skraldespanden. OK godt gået!
Men hvor mange gange/dage er du så blevet bedt om at gøre det?

Næh brorteil, køb du dig en husfred hos gartneren, den kan da gå ud, det er ikke sikker at den anden gør det!

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-12-09 17:06

Jah hvad fa... nu er sovsen jo brændt på.

Godnat

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-12-09 17:15

Citat
Men hvor mange gange/dage er du så blevet bedt om at gøre det?

Første gang hun bad mig var for 15 år siden, jeg adlyder da pænt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-09 17:23

Citat
Første gang hun bad mig var for 15 år siden, jeg adlyder da pænt.

Hvor har du det dog hårdt, jeg føler virkelig med dig- skraldespanden og sovsen der brænder på - jamen dog - har du spurgt omkring samliv her på Kandu.dk, måske der ligger nogle gode råd til dig

hvordan har du det ellers ?

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 03-12-09 18:14

Citat
Juhuu jeg gik ud med skraldespanden i dag.

Og den hostede dig så op igen.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-12-09 18:23

Citat
Og den hostede dig så op igen.

Nej der lå en fed klump, piaskov

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-09 18:30

Citat
Man kan have meget fornøjelse af kandu, både fornuftig hjælp, men også sjov... bare ærgeligt at søgefunktionen ikke virker optimalt

jeg laver ikke en søgning, men går til forsiden og klikker ind under eks. vvs.

Selvfølgelig er der meget at kigge efter, men det fungerer helt fint.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 18:44

Citat
jeg laver ikke en søgning, men går til forsiden og klikker ind under eks. vvs.

Selvfølgelig er der meget at kigge efter, men det fungerer helt fint.

Man kan have lov at være heldig... men prøver du søgefunktionen, så er det noget hø

Kan være vi skulle komme med nogle julegaveønsker af kandu... søgefunktionen skal virke, og at vi får mails til vores egne afsluttede spørgsmål, det er helt tilfældigt, hvis jeg ser der bliver skrevet videre efter jeg har afsluttet

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-09 18:50

Citat
Kan være vi skulle komme med nogle julegaveønsker af kandu... søgefunktionen skal virke, og at vi får mails til vores egne afsluttede spørgsmål, det er helt tilfældigt, hvis jeg ser der bliver skrevet videre efter jeg har afsluttet

Tænk lige nu, når du bringer det på bane - så havde jeg fået et indlæg omkring mit fyr- som jeg først så lige nu, fordi det var indlagt efter jeg havde sluttet spørgsmålet og det var ellers nogle gode bemærkninger og ting som jeg gerne ville have vidst.
Helt tilfældigt opdagede jeg det.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 10 point
Dato : 03-12-09 18:51

Prøv at søge på Google
http://tinyurl.com/yz32ck4

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 18:55

Nogle gange når jeg ser der bliver skrevet videre i en afsluttet tråd, så skriver jeg til spørgeren og siger der bliver skrevet videre, andre gange opfordrer jeg skriveren til at skrive i pm, for det er da ærgeligt at gå glip af nogle guldkorn bare fordi spørgsmålet er afsluttet

Fint nok Klaudi, men det var da mere på sin plads at man kunne søge på kandu - sys jeg -

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-09 18:58

Nemli' men i mangel af bedre kan det da bruges

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-09 18:59

hold da op Klaudi, sikken en "tråd"

Jamen hva´laver vi så her ??

nej- spøg til side, jeg "sys" det er hyggeligt, for det meste og jeg finder mange gode råd som jeg kan bruge og jeg "sys" også jeg kan bidrage med noget (indimellem)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 19:03

He he, og mit nye kanduord bliver brugt, det var da dejligt -- det er så mit bidrag til kandu

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-12-09 19:04

Citat
jeg kan bidrage med noget

Dagens bedste

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-09 19:14

ja, brorteil

Jeg kan da holde dig beskæftiget, det er da et bidrag til Kandu.dk

eller hvad sys du selv

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 19:35

Så nu faldt Brorteil endelig i søvn, så må vi hellere skrive med små bogstaver så vi ikke får ham vækket

Ups Smuller 54, det er jo kandu kategorien vi æwler i, troede da at det var smalsnak

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-12-09 19:46

Citat
Ups Smuller 54, det er jo kandu kategorien vi æwler i, troede da at det var smalsnak

Gør nok ikke så meget, det er jo heller ikke et spørgsmål

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-09 19:51

Citat
Ups Smuller 54, det er jo kandu kategorien vi æwler i, troede da at det var smalsnak

ingen lægger mærke til forskellen- så pyt nu med det.

Det er jo mig der bestemmer i min tråd

og som der skrives, det var jo egentlig ikke et rigtigt spørgsmål

smalltall om kandu.dk er vel ok

Kommentar
Fra : sober

Dato : 03-12-09 20:21

sober

tale

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 03-12-09 20:45

Hej Smuller54
Jeg synes din oplysning var en dejlig positiv meddelelse, fra en almindelig hverdag. De store fantastiske oplevelser kender familie og venner alt til, men de små ting som har irriteret i hverdagen - når de så bliver rettet, har man lyst til at råbe JUBIII, men hvis der ikke er nogen hjemme, så er det da en dejlig ting, at få sat ord på den indre glæde, og det "Kandu" bruges til.

Tillykke med de fem!!!

I næste uge bliver der nok en ny ting der skal repareres, så bliver der sikkert kun tid til 4 smøger!!

Mange hilsener malmin

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-09 20:52

EXTERMINATOR
Sikke flort billede du har fået, en lille djævel, hvor har du hittet det?

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-09 21:36

Tak for svaret Klaudi.
det bekræftiger jo blot mit indlæg, at der er masser af svar her på Kandu.dk

blot man søger de rette steder

og i øvrigt tak til alle i denne tråd. Uanset enighed eller uenighed om dette eller hint, så er der altid sjove indslag og andre gode indlæg. Så i dette spørgmål kan det være svært om den ene eller den anden skal have point.

Nogle kunne jeg måske udelukke på forhånd taler slet ikke om bror eller søster

Men omsorg i forhold til mit rygestop, lod jeg ligesom gå udenom i dette spørgsmål, men ellers tak for bemærkningerne og opbakningen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-09 21:57

Velbekommen

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 03-12-09 22:15

@ granner01: Det er da Beastie, freebsd's maskot