/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
genbrug, hva´siger I ?
Fra : smuller54
Vist : 735 gange
50 point
Dato : 02-12-09 19:51

http://www.fyens.dk/article/1378095:Odense--Restauratoer-siger-undskyld-for-genbrug-af-madrester?forum=1#thread12057

Det lader til, at vi slet ikke kan være sikre på, at den mad vi får serveret er ny

Bidemærker i flæsk der bliver serveret ???

Så nu vil jeg opfordre til, at hvis man efterlader rester- at skære det i stykker - mos resterne sammen osv.

Det kunne måske forhindre noget af dette afskyelige genbrug

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 02-12-09 19:55

Sådan en forretning skal lukkes. sådan et svin.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-12-09 19:56

Siger jeg bare.
Føj for den lede.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-12-09 19:59

Og i radioen idag kunne jeg høre, at det er åbenbart meget almindeligt - men der gives et råd om, at såfremt man ser en 3 retters menu til under 100,- kr. så skal man være obs på at det kan slet ikke løbe rundt, medmindre der bliver lavet genbrug

Kommentar
Fra : KlapTorsk

Dato : 02-12-09 20:04

Uhhhh Haaa Daaa Daaa

Får helt kuldegysninger, ligesom en anden af denne tråds deltagere.

Sikke noget griseri & svineri.

ØF ØF

KlapTorsk

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-09 20:44

Fy for **********

Men hvad kan vi snart stille op?? Hvor kan vi føle os sikre både når vi går i byen, men også når vi handler ind??Smileyerne er jo heller ikke til at regne med

Og hvilke fødevarer kan vi snart spise uden der har været en advarsel om det ene eller andet??

Man kan jo ikke engang sige at det er stensikkert at spise økologisk (der bliver snydt!!)

Fisk er der kviksølv i, kødet er fordærvet og tilsat alverdens kemikalier, kyllinger/høns har salmonella, æg har kolesterol, grøntsager/frugt er sprøjtet, mælk er fedende osv.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 02-12-09 20:49

kan huske for 6-7 år siden da de tog rådhuscafeen i det samme.. sådan er det, om 6-7 år tager de også igen nogen i at ompakke kød. Det her sker fordi vi ikike vil betale prisen for mad m.m. og det ændre sig helt sikkert ikke.

Er lidt af den opfattelse at sådan er det bare.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 02-12-09 20:55

bliver helt sulten

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 50 point
Dato : 02-12-09 21:06

Ahhhh.... Så slemt er det vel heller ikke.
Jeg går stærkt ind for genbrug !

Når det omhandler fødevarer, vil jeg dog finde det på sin
plads, at der stilles grænser for, hvor langt henne i fordøjelsesprocessen, genbrug må finde sted.
Gambrinus

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-12-09 21:37

gambrinus - altså....

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 02-12-09 21:53

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-09 21:57

Ja hurra for den borgelige regering, jeg kan huske da Fjog stod og sagde, kontrollen med vores fødevarer skal væk, forbrugeren skal tage ansvar for deres egen mad. Det var i den forbindelse at Inge Norus sagde sin stilling op i forbrugerstyrelsen. Hun ville ikke være med til at de kontrolmyndigheder der kontrollerede vores mad blav nedlagt.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 03-12-09 02:39

Citat
Det var i den forbindelse at Inge Norus sagde sin stilling op i forbrugerstyrelsen. Hun ville ikke være med til at de kontrolmyndigheder der kontrollerede vores mad blav nedlagt.

Ja og sikke et tab. Julegaveidéen, hvis du savner hende kunne være en af hendes håndbøger om pletter eller rengøring.

Der findes plattenslager og småsvindler i alle brancher. Men jeg kan godt se det er meget lettere at klandre regeringen for flæsk med bidmærker, serveret på en Fynsk kro, end det er at indse, at man ikke kan kontollere sig ud af alting.

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 03-12-09 10:14

Tak for svaret Gambrinus.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 03-12-09 10:26

Kommentar
Fra : ole-bole