/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Cool Jul
Fra : thyfoon
Vist : 922 gange
500 point
Dato : 02-12-09 06:58

Så starter jeg en ny juletråd, den køre frem til den 24 dec.

hvad har i køb at sjove/skæve/dyre/billige julegaver og hvad for en af alle de gaver i har købt som i tror at vil bringe mest glæde/lykke.

Jeg har til mine forældre købt et gavekort, for de plejer at købe det de manger, så er der ikke noget vi rigtig kan give dem. men med gavekortet vi har givet dem følger en betonklods med.

gavekortet er sat på klodsen så deres gave kommer til at vej 25 KG. glæder mig til at høre hvad de siger når den skal pakkes op eller lægges under træet *G*

den gave der nok bringer mest lykke er en nummerviser til farmor, hun er 90 år og ønsker sig sådan en så hun kan se hvem der ringer og ringe tilbage, hun høre ikke så godt mere. men hendes børn (svigerfar bla) mener at det er pjat og det er hun for gammel til og kommer ikke til at bruge den. nu giver vi hende sådan en, og vi kommer og sætter den til for hende, den er meget nem at bruge en knap så hun kan ringe tilbage uden at skulle skrive nummert op.

og til granner01 og norsted1, så er weekenden sat af til bagning, jeg har kun nået at at lave klejner.

god jule til jer alle samme.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 02-12-09 07:37

Jamen god kryds mads

Kommentar
Fra : KlapTorsk

Dato : 02-12-09 07:58

Ja men så god fornøjelse med klejnebagerriet og Cool Jul.

Sender en "Bager sang", som sober ikke syntes jeg burde sende.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-12-09 08:02

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 02-12-09 08:06

thyphoon: herlig og god ide, som jeg vil følge med interesse. skægge påfund yiiipiiii.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-09 08:12

Hey Thyfoon... en sjov idé med dine forældres gave (hvem skal slæbe den)

Vedr, din farmors gave, så skal den så vidt jeg husker tilmeldes?? mere så hun ikke bliver skuffet over at den ikke virker med det samme

Jeg er spændt på at hører om du syntes om havregrynskuglerne

Jeg har ikke fået købt nogle gaver endnu, men skal have klaret nogle idag, vi har næsten afskaffet alle gaver, men jeg køber nu alligevel nogle, og skriver de er fra julemanden

Jeg kikker ind i tråden ind imellem og ser hva' der sker herinde

Go' december

Kommentar
Fra : sober

Dato : 02-12-09 08:12

Altså KlapTorsk, din klaptorsk!

Så er min da mere sober, ikke sandt, klejnebager thyfoon?

Fino

JuleInitiativ

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-09 11:50

Ja jeg har opgivet at bage, det skulle da lige være vandbakkelser til juleaftens eftermiddag. Med moccacreme og mocca glasur, pyntet med glaserede violer. Så spiser de ikke så meget om aftenen.

Gaver til personer skal jeg heller ikke købe, vi køber små gaver som vi rafler om. Og der gælder det om at være opfindsom. Jeg gemmer gamle små kasser, lægger en seddel i om at de har vundet en pakke wc papir. Tyngden i kassen er en lille pose lakridskonfekt. Eller 2 dåser makrel med et marcipanbrød. Eller torskerogn. Men en del slik. Så får ungerne og manden slikket, jeg får stearinlys, og vi får alle en glad oplevelse.

Ud over det får børnebørnene julegaver, men det er tøj og det køber svigerdatteren.
I dag køber jeg de sidste ting til smågaverne. Så pakker jeg smågaver i eftermiddag. 3 gaver pr næse. Der skal være noget at rafle om.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-12-09 17:34

Molo's Juleindkøbsgaversomerhemmeligefordimannemligkunkanfindedempåkandu'shjemmeside:

FØLJETON:

Kap.1

2. dec:

Til Far: 1 fl. Johnny Walker ; Black Label ...på tilbud i Spar

..fortsættelse følger ...de kommende mørke og isnende kolde decemberdage

..desværre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-09 17:41

Jamen Molo, hvad ønsker du dig, det er mere spændende.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-12-09 17:41

Måske det liiige ska' nævnes; at min far er total ligeglad med gavens kvalitet

..bare den holder %

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-12-09 17:45

granner01 -> ..ønsker MIG ?

1.) Fred på Jord
2.) En Radikal Statsminister
3.) (Meget-) Tunge Ting ...af GULD !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : KlapTorsk

Dato : 02-12-09 21:07

Kom i God Julestemning med Dot & Morten

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-09 22:08

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-09 22:16

Ingen jul uden White Christmas.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-09 22:25

Opdagede lige at sober var kommet mig i forkøbet. Undskyld sober. Med White Christmas selvfølgelig.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 03-12-09 17:34

Hejsa godaver og ha li hal løjs.

Hvem der skal slæbe min gave til forældrne, de skal de selv de skal til jullehyggetamtam så kan de selv få lov at slæbe den hjem *G*

selvfølig skal jeg nok skrive hvordan det er gået med at lave havergrynskugler er barfe bange for at de bliver spist samtidig med at de bliver lave *S*

molo fred på jord tjaaa tror det er mere sansynligt en en radikal statmenister (ps det er sq da ikke en gyser julefølgeton du er ved at lave vel????) **ROFL*

Når jeg har lige givet mig selv to før jule gaver LOL jeg er være en børnenen

32tommer fladskærm til soveværlset og en ny bærbar (den anden er på værksted) blev lige som nød til det kan jo ikke undvære jer vel? prøver stadig at overbevise fruen om at det var liv eller død med ny comp *GG*

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 18:05

Så er alle gaverne købt... det er jo ingen sag, bare man er udstyret med lange ønskesedler

Thyfoon, hvis du får spist alle havregrynskuglerne imens du laver dem, så er der da heldigvis tid nok til at lave en ekstra portion..

Hvem skal så slæbe den betonklods hjem til dig??

Disse er nogle af mine ynglingsjulemelodier (lige til info, hvis vi alle lægger videoerne ind i tråden, så bliver den til sidst meget svær at åbne, derfor lægger jeg kun linket)

http://www.youtube.com/watch?v=ANUV9vD1zg8&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=zFEUS_RGt_s

Men ikke nogle vi synger, men kan godt li' at lytte til dem

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-09 18:57

Jeg har købt mandelgave og alt det jeg skal bruge til de små gaver vi skal rafle om. Og der er lavet små labels til gaverne og det hele er pakket ind i diverse æsker og poser og ompakket med bobleplast og julepapir indtil man ikke kan gætte hvad der er i pakken. Så nu står der en plasticpose med raflegaverne.

Og svigerdatteren sendte en sms i dag om at hun ville købe børnenes julegave i dag og jeg svarede at pengene lå i skuffen til næste gang de kom.

Så nu skal jeg bare købe gave til ham jeg bor sammen med. Og det er et mareridt, for han vi vide hvad jeg køber og jeg vil ikke sige det. Så vil han med ud og købe det, men jeg har aftalt med naboen at hende og jeg kører ud og køber den. Så vil han vide hvilken forretning vi skal i, men jeg vil ikke sige det. Så foreslår han at det er Spar og det siger jeg ja det kunne det godt være. Men lige meget hvad han foreslår så vil jeg sige at ja det kunne det godt være.

Så jeg har det ret sjovt i disse dage

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-12-09 19:01

Granner01... din sambo, er da værrer end ungerne

Min datter tager småkagerne med, sønnen sørger for mandelgaven, min bror får en opgave der lyder på nødder og frugt, mine forældre tager rødkål og de små kartofler... ja vi har delt det meste ud, for det var slet ikke vores tur til at holde jul i år, men det blev det sådan lige pludselig- det er da også hyggeligt nok, men vi havde faktisk set frem til at vi skulle serviceres i år, da vi også holdt sidste år

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-09 20:48

Jeg holder jul med børn og svigerbørn og børnebørn. Til næste år skal jeg kun holde jul med min yngste søn, så skal den anden til konens familie. Sådan skifter vi år for år.

Samboen holder jul med sine børn og børnebørn. De har første jul uden deres mor så de ville så gerne have at far kom. Og det gør han selvfølgelig. Der er også børnebørn. Men der er 1½ times kørsel, så han bliver der til næste dag.

Og så skal jeg nyde når mine gæster kører hjem, så kan jeg smække benene op og bare nyde mig selv med mit TV.

Kommentar
Fra : sober

Dato : 03-12-09 21:04

Du skal nu ikke undskylde granner01 - Rart at du har samme smag som mig + det var vist også en anden udgave ...

Kommentar
Fra : sober

Dato : 03-12-09 21:05

... af Hvid Jul ...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-09 13:24

Har været ude at gå tur i dag med en veninde og kom forbi en juletræsælger. Juledekorationer og julebag duftede sødt. Men vi skulle formodes og være sunde, så vi gik igen. Sidder her og er lige ved at fortryde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-12-09 13:58

Jamen Granner01 dog, så må du ud og gå en tur igen.. det er jo så sundt

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-09 16:04

Næææh min veninde ville ikke have kaffe i dag, hun skulle hjem og bage småkager. Jeg besøger hende i morgen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-12-09 13:08

Så er juletræet købt... så mangler jeg kun at gøre rent, og flytte rundt på møblerne (hvis det bliver nødvendigt, men far er blevet dårlig og venter på at hospitalet skal ringe ham op, så må vi hvordan det kommer til at gå)

Fik du lavet nogle havregrynskugler??

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 22-12-09 14:37

Hej norsted nej de har jeg ikke. Min far på 82 er komme galt afsted så jeg flyver ender for at ordne ting og passe ham. Og skifte forbindinger hjemmeplejen har ikke tid til ekstra omsog. Men vi er klar til juleaften selv om jeg er nervøs for den gamle

hvad med jer andre er i klar

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 22-12-09 14:42

Stresset....mig, nej!! ... Nu er kagerne vasket, træet skrevet, kortene fældet, marcipangrisen stegt, pakkerne i ovnen, ungerne ligger under træet og huset er lagt i seng! Så nu kan julen bare komme.... jeg er klar! GOD JUL!

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 22-12-09 14:43

Nu står julen som bekendt for døren, og så er det med at passe på med vægten, så derfor lige et par gode råd:
1) hvis du spiser uden at nogen ser det - så feder det ikke.

2) fødevarer der indtages af helbredmæssige grunde, feks chokolade, cognac , lakrids og ostekage, tæller ikke med.

3) hvis du opfeder din ægtefælle, så kommer du automatisk til at se tyndere ud.

4) fødevarer af samme farve indeholder det samme antal kalorier - feks spinat og pistacie is.

5) alt hvad man spiser stående feder ikke - pga tyngdekraften optages kalorier ikke, da de passerer i for høj fart.

6) alt hvad man spiser fra en andens tallerken feder ikke - det er jo logisk, at kalorierne tilhører tallerkens ejer.

god jul !

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-12-09 15:14

HA HA HA, nej jeg er heller ikke stresset...

Dit sidste indlæg, vil jeg printe ud og hænge på køleskabet

Sikke noget skidt med vores fædre

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 22-12-09 17:16

norsted ja det er træls, men god bedring med din far.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 24-12-09 08:50

I aften er det juleaften det er længe til. Hvad skal jeg dog finde på?

God jul til at kandusser

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 500 point
Dato : 24-12-09 08:58

Hva du skal finde på... tja er juletræet pyntet, kartoflerne skrællet, bordet dækket...og så er der vel også en del i tv

Jeg skal til at pynte juletræet for anden gang, det væltede igår, heldigvis gik intet i stykker, men vandet fra juletræsfoden,nåede da at gennemvæde gulvtæppet, så nu er det taget af.... det var vist også i forvejen det eneste som ikke var flyttet rundt

Rigtig glædelig jul til alle i tråden

Godkendelse af svar
Fra : thyfoon

Dato : 26-12-09 14:24

Hej norsted håberdet går bedre med din far. Gik julen ellers godt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-12-09 23:23

Jow tak, vi havde en rigtig god juleaften, og min far havde fået noget mere hjertemedicin, og havde det lidt bedre, ikke rigtig godt men bedre... det var julegaven for i år...for vi fik rigtigt hygget allesammen

1. juledag var vi alene, det var nu også rigtig dejligt lige at have en "fridag" inden vi holdt 2. juledag

Hvordan går det med din far?? og havde i en god jul, og hvordan var reaktionen på at modtage en betonklods?

Ej i skal lige hører... vi fik godt nok et grineflip... den yngste delte gaverne ud, og der var så en gave uden mærkat, min mor kunne så genkende den, og fortælle hvem modtageren skulle være... stor jubel, mærkaten var indeni pakken det er ikke altid lige nemt at blive gammel