/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
IE8 kan ikke åbne google
Fra : Shamrock
Vist : 3185 gange
279 point
Dato : 25-11-09 19:50

Gode venner.
Så er den gal igen.
Min bærbare kan pludselig ikke åbne google. (får tilbagevendende besked om, at "Internet Explorer kan ikke vise websiden" Jeg kan godt navigere på andre websider, men jeg får ikke lov til at google.
Har læst om AVG relaterede problemer, men det har ikke hjulpet at afinstallere - såeeee please help !!!
Vh. Shamrock.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-09 20:01

Bare et gæt, gå op i funktioner og vælg kombalitetsvisning. Se om det virker.

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 25-11-09 20:12

Hej granner01.
Du er hurtig ved tasterne !! Har prøvet at vælge kompatibilitetsvisning for google, men stadig samme resultat.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 25-11-09 20:13

prøv at gå i "sikkerhed" --> "slet browserdata" og herefter "slet"

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 25-11-09 20:36

Hej Punkler.
Sorry - burde have skrevet, at jeg har foretaget de almindeligste fejlgivende ting, så som sletning af browserdata, virustjek, spywaretjek. Tak for din kommentar !

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-09 23:19

Har du mulighed for at slette IE8 og så bruge IE 7 i stedet for?

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 26-11-09 07:49

Har lige hørt om andre der havde samme problem, til sidst kunne de heller ikke åbne de andre søgemaskiner så som yahoo jubii bing mf. så de formaterede maskinen, da de hørte fra anden side at det er en virus der florer for tiden, jeg har dog ikke hørt om denne "virus" fra andre - men vil følge spændt med på denne tråd.

ps deres maskine blev iøvrigt også ekstrem langsom på nettet

/emhauge

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 139 point
Dato : 26-11-09 17:03

Har du prøvet at se i Funktioner>Indstillinger, fanen Sikkerhed, Usikre websteder
det kunnne jo være at google var havnet der!

Eller det kan være din HOSTS fil der laver numre,
du kan finde HOSTS filen her
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC
Åbn den med Notepad og se om google er havnet her!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-11-09 17:23

Det kunne jo også være "snavs" så kig evt her:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=1079

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 26-11-09 19:32

Hej Klaudi.

Sådan !!!!!!!!

I mappen C:\Windows\system32\drivers\etc lå som du forudsagde en masse Google henvisninger.
Efter sletning af disse kører google igen !! Brillant træk af dig og point.
Der er sikkert mange som får glæde af dit indlæg.
Mange tak.
Vh. Shamrock

Godkendelse af svar
Fra : Shamrock

Dato : 26-11-09 19:33

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-11-09 19:36

Velbekommen, hvis det var så brilliant, så syn's jeg da at 1 stjerne er lidt lausy

Men godt at det funker igen

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 27-11-09 07:14

med et sådan svar - og når det virker, burde det sgu udløse 5 stjerne
Shamrock skam dig

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 27-11-09 21:02

Hej venner.

En stjerne ???
Jeg mener helt bestemt jeg gav fuldt hus !!!?? - hvilke også er fortjent, men jeg kan jo selv se, at der kun er godskrevet en stjerne, og det er en meget beklagelig fejl, hvordan kan jeg rette op på det ????

Vh. Shamrock.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 28-11-09 08:56

Skie med det, bare det virker