/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Rødt silkebånd..
Fra : Birgitta
Vist : 2769 gange
500 point
Dato : 23-11-09 14:32

Hvor kan jeg finde sådan noget?
Altså sådan noget tyndt stofbånd som man bruger til alt muligt til jul...

Det skal helst være min. 1cm og max 2cm i bredden.

Jeg skal bruge det til at binde i honninghjerter.. Så det er temmelig katastrofalt at jeg ikke kan finde den mere..

http://peecee.dk/upload/view/203007

Jeg plejer at købe det i Tiger men det ser ikke ud som om de har det mere...

Det skal IKKE være det stive "satinbånd"..

HJÆÆLP....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-09 14:56

Hobbyforretning, blomsterforretning, i det hele taget burde det kunne lade sig gøre, over alt i december måned

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-09 14:57
Kommentar
Fra : IPM

Dato : 23-11-09 15:15

Hej Bigitta
Det var vi også på jagt efter sidste år og i år, men vi fandt det efter at have ledt efter det i mange butikker. Det vi bruger det til er at hænge appelsiner op med tørrede nielker i.Der skal båndet heller ikke være ret bredt.
Det eneste sted vi har fundet det er hos.

www.abc-lavpris.dk
Du får 3X5meter for 10kr

IPM

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-11-09 16:26

Nordsted1, Panduro er absolut en mulighed. 14 kr for 5 meter er ikke ligefrem vanvittig billigt, og der kommer 49 kr oveni til forsendelse...
Men hvis det ikke kan være anderledes...

IPM, abc-lavpris har det muuligvis? Hvis det er 15 meter for 10 kroner, så er det jo MEGET billigt...
Men det er nok lige langt nok væk fra Ballerup/København.. Jeg tror ikke, min cykel kan klare turen. Og de har ingen netbutik..

Men det er da underligt, at den slags gammeldaws jule-sløjfebånd er blevet SÅ sjældent, er det ikke? Man bruger det jo netop til altmuligt..

Måske kommer der flere forslag..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-09 16:32

Du kan da gøre dine juleindkøb i Lyngby storcenter, der ligger Panduro hobby nemlig også

Jeg troede også det ville blive svært at finde hvid silkebånd her i sommer, men vi har en rigtig god hobbyforretning tæt på, så det lykkedes

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 500 point
Dato : 23-11-09 17:06

http://avformshop.dk/advanced_search_result.php?keywords=silkeb%E5nd&x=24&y=4

50m. for 94 kr. incl forsendelse

De beskriver det som silkebånd, men kan selvfølgelig være i tvivl om kvaliteten.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-11-09 17:30

Har du checket Søstrene Grene?
Superbest, Spar og andre supermarkeder?

Hanne

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-11-09 17:38

Jeg har kigget i min superbest, der var ikke noget.
Lader ikke til at rød her lige i højsædet.

Men måske du kan prøve i stof 2000. Jeg ved godt de har mange andre meget eksklusive bånd, men måske ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-11-09 17:48

Gennem årene har jeg oplevet, at når jeg ledte efter lidt mere moderne bånd, har jeg kun fundet det røde bånd.

Når jeg har kigget på de små steder - tankstationer o.lign. - har de altid blot haft det røde bånd.

Ofte har de jo kun plads til små udvalgte partier af julepynt - og dermed mere traditionelt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-11-09 18:00

ny side, hvis du ikke finder det andre steder

http://www.sysle.dk/shop/category.asp?id=467

jamen det er dog utroligt, hvad der findes - men jeg kan godt se at internet siderne, skal have forsendelse.

har ikke lige regnet på prisen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-11-09 18:04

se her kalder de det satinbånd og jeg søgte på silkebånd

men det ligner alligevel det du søger

http://www.sysle.dk/shop/item.asp?id=8996&info=12---Satinbaand-Jule-Rod---10m-paa-rulle&InfoCat=Baand_-Snor-og-Blonde-Satinbaand---10m-ruller

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-11-09 18:18

Jeg mener jeg sidste år, købte silkebånd i Kvickly

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 23-11-09 18:20

Ellers er der måske stof og stil, her kan du handle online:

http://www.stofogstil.dk/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=102

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-11-09 18:23

alt muligt andet end alm. rødt silkebånd, men jeg har også set siden og det ser utrolig spændende ud, viste ikke er var så mange flotte bånd

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-11-09 18:55

Vi har Ingerslev Boulevards Torvehandel onsdag og lørdag - forestil jer, at fra nu står der ca. 10 pallevogne fyldt op med ruller og atter ruller bånd for enhver smag - ååhhh, man savler, og kan ikke blive enig med sig selv.

Birgitta - hvis det ikke lykkes for dig, vil jeg gerne kikke ovre hos Ejner, som ham med båndene hedder. Og han er absolut rimelig med priserne. . Han sælger også lys og naturting af mangen en art..........

Hanne

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 23-11-09 19:38

nu hedder de silkebånd- de samme som tidligere under satinbånd

http://www.guldborgsundhobby.dk/index.php/silkeband.html

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 23-11-09 21:12

...mmj.. Der er mange forslag...
Satinbånd tør jeg ikke, selv om billedet ligner...
Og det skal IKKE være satin. Det er for stift.

Så var der et link med silkebånd, men de er kun 3-6mm brede. Dem kan jeg få i den lokale håndarbejdsforretning.. Men de er for smalle.

Der er et link (fra smuller54) med silkebånd, som ser lovende ud. De er 2,5 cm brede, -lidt brede, men det er indtil videre de bedste..
http://avformshop.dk/advanced_search_result.php?keywords=silkeb%E5nd&x=24&y=4

Med forsendelse på 49 kr vil jeg nok købe 100 m med det samme. Så har jeg til et par år..

Men det kan da være, at der dukker andet op?

Hanne, du kan da kikke, hvad Einer har?
Du kan da høre ham hvad han skal have for ca 50 m silkebånd i 1½- 2 centimeters bredde?

---Så venter jeg lige med at bestille noget hjem nogle dage endnu..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-11-09 13:26

Dét kan jeg, Birgitta. Han er der imorgen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-11-09 15:20

Har lige været i super Brugsen og der ser jeg på en hylde smalle røde silkebånd. Bløde og til at arbejde med.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-11-09 17:18

Øj... vi har ingen brugs i Ballerup......................
Hverken superbrugs eller kvikly og heller ingen irma...
Men vi har 4 Nettoer og 2 Rema1000 og 2 Føtexer.. -Og 2 superbest.
---Ingen røde silkebånd..

Hvor brede var de bånd i Super Brugsen? De kan nemlig godt være FOR smalle, hvis de er under 1 cm..

--Jeg venter lige, hvad Hanne finder ud af med Ejner...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-11-09 18:27

Jeg går over og synger for ham: "Ejner, du er min allerbedste ven", tralalalala

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-11-09 18:53

Birgitta, Hvis du er fra Ballerup, så er problemet ikke så stort. Superbrugsen i Vestcentret i Albertslund. Det ligger ved F24 tanken på Herstedvestervej/Egelundsvej.

Her i Albertslund har vi 2 super brugsen, den anden ligger i et center ved Falkehusene.

Skriv en PM, så skal jeg guide dig derhen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 24-11-09 21:01

Altså, granner.......... Min cykel kan IKKE køre så langt.....
Jeg ELSKER Nettet. Postbudet kommer til døren med næsten ligemeget HVAD jeg finder på at købe..

Hanne, bliv endelig ved med at synge..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-11-09 21:19

Birgitta
Jeg kan købe noget her en af dagene og så sende det til dig, hvis du vil have det.
Helle

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-11-09 21:50

Jeg spørger Ejner, giver en melding, og så afventer jeg nærmere, ikk'?!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-11-09 14:58

Helle, hvor brede var de silkebånd i superbrugsen? Og hvad kostede de?

--De må jo komme an på, hvad der er bedst til prisen...

Hanne har måske nogle fakta fra Ejner senere.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-09 15:54

Jeg har været i 1 af superbrugsen i dag og der var det mørkerøde, nærmest bordeau bånd. Det ene var va 1-1½ cm bred og det andet var 2½ cm bred.
Den anden brugs var jeg ikke i. Og jeg ved ikke hvad de kostede.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-11-09 15:56

Birgitta - Ejner har alle andre bredder end den, du skal bruge.

Der findes godtnok mange forskellige kvaliteter af sådanne bånd . Jeg er sq målløs over, at der ikke var lige dén, det skulle være... Han har bare SÅ mange!

Ejner lå ellers på knæ for mig (han havde tabt noget under vognen med bånd)

Så håber jeg, at Brugsen i albertslund har det rigtige!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-11-09 16:20
Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 25-11-09 18:03

Ej, altså... Det er næsten synd for jer...

Helle, det skal ikke være bordeaux. Det skal være gammeldaws julerødt. Postkasserødt.....

Og Hanne, -tjah, sådan er livet...

Mon ikke de gamle røde bånd er ved at gå ud af produktion? Det er derfor de er væk allevegne..

Jeg spekulerer på, om det bånd fra avformshop mon kan bruges, selv om det er lidt bredt...
Hvis det kan, så har jeg bånd til de næste mange år, og det kan jo åbenbart blive nødvendigt..

avformshoppen ser endda så spændende ud, så jeg måske kan solde og finde andre ting med det samme....... Hvis jeg køber for 500, så sparer jeg forsendelsen..

---

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-09 20:04

Birgitta

Der var postkasserøde silkebånd, men kun 1 pakke og den var 2½ cm bred. Og det er ud som om de har det i overskud fra sidste år og at det bare skulle sælges. Og det er pakker som ser ud som om de er vundet om et par fingre med en stk papir om.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-11-09 20:49

øv, men jeg bliver ved med at kikke rundt, hvor jeg kommer frem.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-11-09 21:19

Det gør jeg også, skal nok besøge flere forretninger i morgen og fredag.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-11-09 22:06

Prøv lige at se her Birgitta
http://www.oddfellowprojekt.dk/salgseffekter.htm

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-11-09 13:37

Jeg har kikket i Tiger igen... Stadig ingen silkebånd.

I Superbest havde de masser af hvide silkebånd i lige den rigtige bredde.
Så jeg fandt en ansat og spurgte efter de røde.
Hun sagde så, at det hvide var bånd, der havde været til overs fra sidste år. De har ikke fået nye silkebånd hjem i år..

Jeg har kikket på dit sidste link, piaskov.. Af teksten ser det ud som om det er bånd på 10mm's bredde. Men billedet viser noget andet, måske snarere 10 CM's bredde...
Det ville jeg kunne få afklaret med en mail.
Men hvis jeg skal have sendt bånd derfra, så kommer jeg alligevel til at betale forsendelse på ca 50 kr oveni de 100 kr for 50 m.

Så er det alligevel bedre at købe fra avform og så købe forskellige andre ting osse, så jeg slipper for forsendelsen. Så det bliver det nok.. Og så er jeg "nødt til" at solde...

--Jeg render lige over i slikbutikken og ser om jeg kan bruge for 500 kr der..

http://avformshop.dk/silkebånd_25_mm_50_m_rød-p-3436.html

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-11-09 15:28

Ohhhh, jeg bliver da lækkersulten, Birgitta

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-11-09 17:34

bøvs... Så har jeg bestilt silkebånd, --og karton med dyretryk,-- og decoupagepapir, osse med dyretryk.. Og sådan nogle små øjne der kan trille rundt... Og guldtusser.. Og, og,..øh.. Det bliver spændende at pakke op når postbudet kommer..

(ups... 630 kr.., bare for lidt silkebånd..)

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-11-09 17:45

Det er ganske svært med det der netshop.

Har selv lige været på isabellas- skulle bare lige bestille lidt julegaver

Men der faldt også meget i kurven til mig selv, som jeg lige must have

Jeg blev fanget af det der- med samlet bestilling over xxx kr-- = gratis levering, så måtte jeg jo lige bestille lidt mere " til udsalgspris"

Øv hvor vi nemme

Håber du får en god jul med alt dit "kram"

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-11-09 17:46

Regnskabets time...

Jeg vil gerne påskønne alles deltagelse.
Det var smuller54 der kom med det glimrende link så det må være vinderen af denne tråd.

Men jeg er i et ødselt julehumør, så jeg sætter 100 points pr. indlæg ---til nu. Med et maximum på 500.. Jeg opretter "spørgsmål" når jeg lukker tråden her.

Efter min ringe tælleevne bliver det til:
400p til Nordsted1
100p til IPM
500p til smuller54 (jeg hæver pointsummen her i spørgsmålet).
500p til Camillasmoster
500p til granner01
og 200p til piaskov.

HOHOHO...

Godkendelse af svar
Fra : Birgitta

Dato : 26-11-09 17:50

Tak for svaret smuller54.

Ja, vi ER altså nemme, når vi har et dankort i hånden...
...Og så helt uden at slæbe..
Herligt, ikke?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-11-09 17:54

Selvtak- selvom det blev en hel udskrivning- men heldigvis bliver kortet slet ikke "slidt"

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 26-11-09 18:02

[CITAT][/Helle, det skal ikke være bordeaux. Det skal være gammeldaws julerødt. Postkasserødt..... CITAT]

Du må have nævnt det om silkebånd før, for i dag var jeg i ALDI, og der lå ruller med rødt silkebånd, og jeg tænkte netop på denne tråd. Prisen var vist noget der lignede kr. 19 for 20 meter, så prøv ALDI og hermed held og lykke.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-09 18:05

Citat
ups... 630 kr.., bare for lidt silkebånd

Ha ha, den kan jeg slå... skullei hobby forretningen og købe en tube lim.... og kom hjem med en hobby CAMPINGVOGN

Bare til info... pandurohobby havde da også silkebåndet i den rigtige farve og bredde

12mm og 5 m kr. 14

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 26-11-09 18:17

Jaha, Nordsted.. Jeg har kikket på pandurolinket...
Men 5m for 14 kr... plus forsendelse? Det er vist dyrere end nødvendigt..

Og jeg synes ikke at farven er "rigtig" julerød... Men det kan være billedet, der snyder.....

Nå, men nu er mit silkebånd på vej...

--Tillykke med campingvognen..

Men panduro kunne jeg nu osse godt være gået amok i...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-09 18:28

Uh ha da de hobby'er... både campingvogne og det kreative

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-11-09 22:21
Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 26-11-09 22:22

Nårh ja, jeg fik jo lygterne af dig, Nordsted1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-09 22:55

Ja, Hanne og de lygter fik jeg mange bemærkning om

Men det er en meget flot campingvogn du fik lavet