/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Gmail i Outlook - windows mail
Fra : Eyvind
Vist : 1597 gange
110 point
Dato : 22-11-09 09:54

Egentlig ikke et spørgsmål, men alm. brugere som jeg kan ikke skrive tip...................

Her er en "køreplan" til at bruge gmail fra Outlook og windows mail.

Først gøres gmail klar til at være en pop3 mail
Start gmail
Indstillinger(øverst oppe)
Videresend og pop
Jeg har valgt "aktiver pop" for alle mails,
og du kan vælge at behold gmails i indbakken eller at arkivere dem
Gem ændringer
nu bør den være klar

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Outlook / Outlook Express /windows mail
funktioner>konti>tilføj>post>skriv dit navn>næste>skriv din nye email-adresse>
næste>
serveren til indgående post er en >pop3<
server til indgående post (pop3 ell imap):[ pop.gmail.com ]
server til udgående post (smtp): [smtp.gmail.com]
næste>
kontonavn:[din nye emailadresse]
adgangskode [den kode du har skiftet til] (kan sættes på senere hvis du vil ha' den privat)
næste>
her vil den oprette forbindelse til nettet men jeg kører over lokalnet,
og kan ikke råde dig her.
næste>
Udfør. Men du er ikke færdig endnu>
under funktioner>konti>er din nye mail>egenskaber>
forbindelse........her kan du rette måden du får adgang til nettet
>>Avanceret:
udgående post....[465]
[X] denne server.........
indgående post...[995]
[X] denne server.........

>>Servere:
der vil stå det hele men der mangler:
[X] min server kræver godkendelse

tryk anvend
OK

Jeg håber den stadig virker - ellers lad høre.

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 120 point
Dato : 22-11-09 10:34
Kommentar
Fra : clou

Dato : 22-11-09 10:34

Rigtig fin beskrivelse du der har lavet - takker på manges vegne tror jeg

Clou

Kommentar
Fra : ole-bole

Dato : 22-11-09 10:40

Tak fra ole-bole

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-09 10:46

Sådan Ferik - nu er det nemt.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 22-11-09 11:06

Også tak for linken fra ferik

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-11-09 11:21

jeg har brugt det længe, og troede at det var alm. kendt
det er jo rart, at man ikke behøver at skifte mail adr. når man evt. skifter internet udbyder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-09 11:38

Jeg har også brugt gmail i mange år, men bruger ikke noget mailprogram, for jeg kører på flere computere og det er nemmere at starte med google webmail som altid er startside på mine browsere IE 6/7/8 Firefox og Opera. Det er også nemmest fra internetcafeer bare at starte med www.google.dk
Og så login med mailadressen .................. nu har jeg det hele lige ved hånden - mails og kontaktpersoner.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-11-09 11:45

Fint nok at komme med en opsætning guide, den manglede i tippet i aftes men det ser ud som der er kommet et udvidet tip nu, og du glemmer helt at fortælle at de fleste webmail kan bruges i Oulook i bare begejstring over Google beta mail

sorry det var en drille, men du er altså så begejstret at det svært at lade være

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-11-09 11:47

Hotmail - Yahoo mail og alle de andre webmail kan også bruges fra en hvilken som helst computer uanset hvor du er, det er Google ikke alene om husk at fortælle det også

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-09 15:32

Tak for svaret ferik. Den er til at se.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-11-09 16:24

tak for det
Erik