/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Programmør?
Fra : Finn-R
Vist : 604 gange
200 point
Dato : 20-11-09 18:30

Jeg søger en der kan hjælpe mig med at lave et program til mit "adventure spil"
Det jeg er ude efter er et program der gør det muligt for spilleren at få hjælp hvis han sidder fast i spillet og ikke kan komme videre.
Findes sådan et program (billigt, helst gratis) eller kender du en der kunne tænke sig at rode med det, så giv mig et praj.
På forhånd tak.
Mange hilsner

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 20-11-09 19:52

hvad tror du selv ?

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 20-11-09 19:59

Er det du mener bare et opslagsværk, hvor du har skrevet nogle "gode råd"?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-11-09 20:43

Er der ikke hjælp at hente, til alle spil på nettet i forvejen??

Kommentar
Fra : Finn-R

Dato : 21-11-09 12:02

For lige at svare jer i en omgang:

Brortell: hvad tror du selv ?
Svar: Jeg gider ikke engang ulejlige mig med at svare på sådan en response.

Peder99: Er det du mener bare et opslagsværk, hvor du har skrevet nogle "gode råd"?
Svar: ja, noget i den stil. For eksempel. Spilleren står i et lukket kølerum, og kan ikke finde ud af hvordan han skal komme ud. Så er det han kan bruge "hint systemet" Han søger under de forskellige muligheder, finder et menu punkt der hedder "I can't get out of the freezer" Han klikker på det punkt og en række numre kommer op startende fra 1 til 5 (bare et eksempel) Spilleren kan så klikke på menu punkt 1, der giver ham det første spor. Hvis dette ikke hjælpe kan han gå videre til 2 og så videre indtil han med det sidste punkt får den direkte lønsing på problemet.

Nordsted1: Er der ikke hjælp at hente, til alle spil på nettet i forvejen??
Svar: Jo, det er der, men ikke til spil der er lavet af hobby amatører som mig
Alle de "store" spil er der hints og walk-throughs til. Mit problem er at jeg laver spillet i noget der hedder Adrift. Det er for folk som mig der ikke selv programmerer. Du får en "genrator" og bygger så dit eventyr op.

Mit håb er jo at der sidder en eller anden der ude, der synes at det kunne være sjvot at lave sådan et program, måske endda som shareware. Det er ikke fordi jeg ikke vil betale, men da de spil jeg laver bliver lagt ud på nettet til fri download, og det kun er en hobby for mig, er jeg ikke meget for at skulle betale en prof. nogle tusinde kroner.

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 21-11-09 18:02

Hejsa!

Jeg selv er begyndt på DTU i år hvor vi har C som et fag for sig selv her i dette semester.

DVS. jeg har lært at kode programmer der dog godt nok kører i et CMD vindue men det består altså kun af tekst, udelukkende, og der er intet grafiskt over det (som fx når du snakker om at man klikker på en menu) så vil min løsning altså til dette være i stedet for at klikke på menu nr. 4 så skriver man 4....

Men har hørt at det skulle være forholdsvis nemt at programmere i Java, jeg kan da godt tage en kigger på det en af dagene, men lover intet herfra :)

Accepteret svar
Fra : Peder99

Modtaget 200 point
Dato : 23-11-09 12:20

Hej Finn

Normalt ville det være programmeret i HTML og ikke indeholde advancerede funktioner!

Det ligger ved mange progammer og andet som Help.HTML!

Det vil være lidt ligesom en simpel hjemmeside som bare ligger på ens egen computer!

Jeg ved ikke hvor meget du selv har set på programmering, men HTML er ikke det sværeste i verden, dog kræver det lidt tid at sætte sig ind i!

Jeg har selv ikke så meget tid, men vil gerne lige prøve at får tid, men lover heller ikke noget!

mvh
Peder

Godkendelse af svar
Fra : Finn-R

Dato : 24-11-09 17:38

Tak for svaret Peder99.