/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
linieafstand i words 2007
Fra : peteralf
Vist : 1463 gange
20 point
Dato : 18-11-09 20:39

Jeg har 2 problemer som jeg håber på at nogen derude kan hjælpe mig med.
1. Linieafstanden er for stor i mit tekstprogram words 2007 ....Hvordan gør jeg den mindre?

2. Hvordan får jeg baggrunden i tekstbehandlingsprogrammet mere se-venlig... som den er nu er den alt for lys og skriften som skulle være dyb-sort er nærmst grå.
vh. peteralf

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-11-09 20:43

Fra office 2000 - men det er nok det samme.
Gå op i formater > afsnit > her kan du stille afstand.

Accepteret svar
Fra : kusk

Modtaget 20 point
Dato : 18-11-09 21:47

Der er nu temmelig stor forskel på office 2000 og 2007
I fanebladet Startside vælger du menupunketet startside, her vælger du afsnit og sætter indstilligerne som følger:
Før: 0 pkt
efter: 0 pkt
Linjeafstand: enkelt

Herefter trykker du på standard, det får indstillingerne til at gemmes i skabelonen normal.dot der er den skabelon man normalt bruger. Du bliver spurgt om du vil gæmme ændringerne i skabelonen normal, hertil svarer du bare ja

Så har du det jeg kalder al, bruge, og som langt de fleste bruger, jeg har også selv været irriteret på Office 2007 over at de som standard har valgt en meget stor linieafstand, men så er det kun om at ændre det.
M.h.t. farver, så har har jeg ikke fundet nogen steder hvor man kan ændre det i Word, så mit bedste bud, vil være at du skal ændre lidt på skærm indstillinger, evt. have opdateret drivere til dit grafikkort.
Ellers held og lykke

Kommentar
Fra : peteralf

Dato : 19-11-09 08:40

Hej kusk
Jeg har prøvet...men det virker ikke rigtigt det ser ud som om at linieafstanden er den samme uanset hvad jeg gør med det råd Du har. Men der må da være een eller anden form for standard her eller hvad mener Du?
vh.pa

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 19-11-09 09:27

Der mangler lige et par punkter i Kusks forklaring.

Når du har valgt linieafstand enkelt går du ned og trykker på

Indstillinger for linieafstand
og trykker på den fane der hedder Linje og sideskift - først derefter kan du vælge Standard i bunden af siden, som bliver gemt som normal.dot

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 19-11-09 09:31

Jeg har lige afprøvet det kusk skriver,; og det virker hos mig.

I det vindue man får frem kan man, efter man har lavet sine ændringer, klikke på "Standard". Så vil den være ændret for fremtiden.

/f.larsen

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 19-11-09 09:33

Hov!

amandaKanDu kom først.

/f.larsen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-09 09:36

Måske man snart skulle kigge på en off. 2007, og følge lidt med.

Kommentar
Fra : f.larsen

Dato : 19-11-09 09:57

Hej Eyvind

Jeg er i hvert fald glad for min.

/f.larsen

Godkendelse af svar
Fra : peteralf

Dato : 19-11-09 11:20

Tak for svaret kusk.

Nu virker det ....det var dejligt
vh. peteralf