/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Valgsvindel
Fra : Krummen
Vist : 635 gange
50 point
Dato : 18-11-09 11:10

Dælme godt at jeg ikke stemte i går Tænk om man havde stemt på DF i København og som tak for dette fik den usympatiske og inkompetente Claus Bondam som borgmester. Hvis ikke det er at tage røven på vælgerne, så ved jeg ikke hvad det er

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-11-09 11:16

Det er godt nok at pule vælgerne!

Kommentar
Fra : tilmeldt-nu

Dato : 18-11-09 11:16

Jeg er også glad fordi jeg ikke stemte DF, hvad jeg i øvrigt aldrig kunne finde på, Bondam eller ej ...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-11-09 11:17

Det er lige før, man ikke kan kalde det for demokrati--- håber han får en rigtig svær periode

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-11-09 11:18

Nu var det jo ikke så meget det tråden handlede om, men det er du vel for snotdum til at fatte.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-11-09 11:19

Min kommentar var til denne fnatmide... tilmeldt-nu, som i øvrigt er sat i skammekrogen. Orker ikke den slags narrøve.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-11-09 11:21

Det er sgu da utroligt at den slags mandathandel er tilladt. Man aner jo i virkeligheden ikke, hvem man med sit X stemmer ind - Ens X er jo blot vejledende

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-11-09 11:28

Vrøvl...Det er IKKE ENGANG vejledende. Man kunne stemme DF og risikere at få en borgmester fra Enlighedslisten

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 18-11-09 11:36

Men NU er det overstået, KRUMMEN.
Så kan vi arbejde på bedre blodtryk igen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-09 11:46

Citat
Man kunne stemme DF og risikere at få en borgmester fra Enlighedslisten

Det er "fejlen" ved HELE vores politiske system...

Du behøver blot at samle en familie på 10.
Der vil ALTID være nogen der er utilfredse - de vil ALDRIG kunne enes hvis ikke nogen giver sig...

Såkaldt demokrati kan jo laves på et utal af måder hvor det stadig hedder sig at "folket" bestemmer

Spærregrænserne for politiske partier (der kan vælges) burde hæves GEVALDIGT...

Hvad skal vi med 10 partier der alligevel skal arbejde sammen...
Endnu værre bliver det i kommunalt regi hvor du teoretisk kunne have et HELT BYRÅD der bestod af forskellige partier - se det kunne blive et rigtigt cirkus - men er teoretisk muligt....

I sidste ende er det vælgerens "personlige" tegnebog der bestemmer - selvom ingen vil være ved det

Vi er sgu da ligeglade med naboen - indrøm det

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-11-09 11:57

Citat
Det er sgu da utroligt at den slags mandathandel er tilladt. Man aner jo i virkeligheden ikke, hvem man med sit X stemmer ind - Ens X er jo blot vejledende
, ja det er ligesom når der er lokalvalg så gælder alle tricks, især hvis man kan skrabe en borgmesterpost op under neglene og så sige at det er den bedste måde at få indflydelse.

Det er sørgeligt, men siger vel en del om de Radikale og ikke mindst Bondam, at de vil gøre alt for at få en titel - hvilket tilgengæld minder meget godt om den måde de også agerer ved Folketingsvalget.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 18-11-09 11:59

såså, bette krumme, pas nu på at du ikke ender som rasp

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-11-09 12:14

Men når man ikke stemmer, så har man vel frasagt sig retten til at klynke over resultatet

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-11-09 12:28

Det mener jeg ikke, men sådan kan man jo opfatte forskelligt. Havde jeg stemt som eksemplificeret var resultatet jo blevet det samme.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 18-11-09 12:33

Tillykke med den idiot.

Han skal åbenbart være integrationsborgmester og har byttet sig til posten ved at love DF massiv indflydelse. Det må være PINLIGT at være radikal. idag.

http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/2009/KV09/2009/11/18/101850.htm

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-11-09 12:47

Kortoververden
Sikke noget crap at fyre af. Hvor fanden står det henne, at man undsiger sig retten til at beklage sig over måden hvorpå der konstitueres efter et valg, fordi man ikke selv deltager i valget?

Mister du retten til at beklage dig over dårlig mad på en restaurant, hvis du utvetydigt har erfaret fra andre, at maden er uspiselig? Nej selvfølgelig gør du ikke det

Det eneste som jeg kan medgive dig (hvis du mener det) er, at retten til at være rasende er betydelig større, hvis man selv har deltaget i valget. Jeg er jo ikke blevet røvrendt qua jeg ikke stemte, men det gør jo ikke systemet hvorpå der kan konstitueres mere rigtigt og dermed dybt beklageligt.

No1here
Pinligt...Det er sgu da kun fornavnet. UsympatiskebøsseBondam var angiveligt klar til at sætte sin borgmesterpost på spil inden valget, hvis han skulle samarbejde med DF. FØJ FOR DEN LEDE EN SKIDE HYKLER

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-11-09 12:49

Aase....Skønt at hidse sig lidt op...Det renser sjælen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-09 12:58

Citat
Skønt at hidse sig lidt op...Det renser sjælen

Hvem har dog bildt dig det ind

Tværtimod er det yderst sygdomsfremkaldende og kan føre til indespærring

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-11-09 13:07

Visse vasse med dig. Det er sundt at få renset ud....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-11-09 13:24

Jeg er glad for at jeg ikke bor i Københavns Kommune. Så behøver jeg slet ikke nævne årets største idioti. Bomdans borgmesterpost. Selv om andre vil hyle om nærdemokrati, så vil jeg give ham en hel vogn kvajeøl.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-11-09 13:41

Hvad sker der dog ???

Lyngby -Taarbæk kommune får en SF - borgmester !!!!!

http://lyngby-taarbaek.lokalavisen.dk/apps/pbcs.dll/forside

Seneste nyt kl. 10:14

Citat
Men dagen derpå er der ingen spor af anger i stemmen hos SFs spidskandidat Hans Henrik Madsen, som valgte at droppe ud af forhandlinger med Venstre, Radikale og Dansk Folkeparti, da Konservative og Socialdemokraterne klokken 00.47 tilbød borgmesterposten til SF.

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 18-11-09 15:24

Seneste nyt

BREAKING NEWS: kl. 15.00

Citat
Rolf Aagaard-Svendsen alligevel borgmester
Konservative bryder aftale med SF og S og går sammen med Venstre, Radikale Venstre og Dansk Folkeparti

Dramaet fortsætter i Lyngby-Taarbæk. Det bliver alligevel ikke SFs Hans Henrik Madsen, som bliver ny borgmester med Konservative og Socialdemokraternes stemmer. De konservative er sprunget fra aftalen og har i stedet konstitueret sig med Venstre, Radikale Venstre og Dansk Folkeparti. Aftalen betyder, at Rolf Aagaard-Svendsen fortsætter som borgmester med Venstres Søren P. Rasmussen som viceborgmester.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-11-09 16:11

Der findes jo ikke utvtydige sandheder, hverken i politik eller om hvordan made nsmager, så hvis du ikke selv har spist på stedet, kan du jo ikke med troværdigheden i behold udtale dig om fortræffelighederne på etablissmentet.

At fremføre som argument, at resultatet ville blive det samme selvom du havde valgt at stemme, er så himmelråbende dumt, at det ikke fortjener en kommentar

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-11-09 16:32

Citat
er så himmelråbende dumt, at det ikke fortjener en kommentar
Hvor er du dejlig inkonsekvent. Hvorfor helvede kommenterer du det så alligevel Det er et træk ved dig som jeg har bemærket lige siden du ævlede løs om dine mirakelkure mod tobaksrygning. Dengang du figurerede under et andet nick med 20 flotte uddannelser bag dig og kunne ordne hele verden (det vi andre kalder en gemén dum blærerøv)

Men ved du hvad kortoververden (flot nick LOOOL)...Jeg er lidt træt af disse nicks, som ikke kan holde sig væk fra mine tråde, selv om de ikke kan døje mig. Tag dog for helvede at være lidt konsekvent og hold snotten væk, hvis jeg er dig så meget imod. Du og jeg blir' alligevel aldrig slyngveninder og jeg for mit vedkommende kan ikke bruge det bræk du skriver til noget som helst.

Med hensyn til min sammenligning med restaurationsbranchen, så viser det du skrev, at du heller ikke på dette område fatter en skid.

Så....last warning kortoggodtoverheleverden. Knyt din mere end almindelige dumme mund - find nogle andre du kan dupere og blære dig over for eller du ryger i skammekrogen.

Fes den ind klogskider???

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-11-09 16:37

Skvadderhoved...Jeg glemte at belære dig om, at jeg ikke talte om SMAGEN i den mad som jeg brugte som eksempel, men om at maden var DÅRLIG. Der en verden til forskel, men i din lille indskrænkede og stupide verden er det nok det samme.

Citat
Mister du retten til at beklage dig over dårlig mad på en restaurant

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 18-11-09 16:44

Sikke du vræler klynkerøv

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-11-09 16:52

Forstod du ikke hvad jeg sagde..... Næææ det gjorde du vel ikke. LIX har nok været for høj, så der er jo ingen grund til at du spilder din (og min) tid i mine tråde.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 18-11-09 17:38

"Så længe der er to mennesker i verden, er der krig"

Er det ikke noget personligt i slæber med hérind?

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 18-11-09 17:50

Det ved jeg ikke, men nu er den ene smidt ud, så blir der vel fred på Jord

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 18-11-09 17:55

Citat
så blir der vel fred på Jord

Du er indstillet til Nobel´s Fredspris hvis du kan klare den

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-11-09 18:24

Hej
Efterhånden er det 3-4 valg siden jeg har gjort andet end at smide mit valgkort i skraldespanden.
Efter at have arbejdet indenfor et politisk system med deltagelse af flere kommuner på tværs, har jeg været vidne til mange,mange rævekagebagerier og endda været referent på nogen af dem. Så nej, jeg har mistet troen på demokratiet.

Desværre, for jeg er ret ideologisk indrettet. Desværre synes jeg at rævekagebageriet breder sig til alle andre samfundsvigtige organisationer udover de politiske. Forholdene er efterhånden så klemte og alt skrabt ind til benene at man nu er begyndt at save i benene.

Men jeg har erkendt at jeg ikke skal lufte mine tanker omkring politikeres ærlighed.

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 18-11-09 19:40

Wauw, hvis C.Brønd-dum læste alle disse indlæg, ville han nok få ondt i møllen af det .

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 18-11-09 19:41

Sjejsse da også. Den borgmesterstang hedder da Bondam, sorry

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 18-11-09 19:52

Hej Cathcart
..... Men Brøndum smager da bedre
Ingelein

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 18-11-09 20:57

Hej Ingelein.

Jamen, har du da smagt på Bondam ? (Og undskyld til Krummen, at disse par indslag er lidt ved siden af emnet .)

Vh Chris

Godkendelse af svar
Fra : Krummen

Dato : 21-11-09 00:31

Tak for svaret refi.