/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvem er administrator.000?
Fra : Bsk
Vist : 428 gange
20 point
Dato : 22-04-03 13:18

Hvem er administrator.000, tripel 0 er fremkommet efter at en anden har glemt sit password og er logget ukorrekt på min pc'er. Herudover er min "superbruger" væk?

Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse ovenstående problem?
Jeg kører XP-Pro i et mindre firmanetværk og er koblet op til en novell server.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 22-04-03 13:27

ja den kære sikkerhed / og backup

kan du køre denne kommando ??
C:\WINDOWS\system32\lusrmgr.msc

Kommentar
Fra : technet

Dato : 22-04-03 13:33

Administrator.000 er profil for domain administrators account
og ikke local administrator account

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 22-04-03 13:40

Hej technet.

Ja, kommandown fremkalder "lokale brugere og gr......"

Men hvorfor er denne admin...000 pludselig fremkommet, nu har jeg nemlig 2 administratorer?

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 22-04-03 13:43

I øvrig så har jeg oprettet gendannelsespunkter, men disse gendannelsespunkter tager ikke backup af evt. brugerprofiler?
Jeg troede at gendannelsespunkter ville gendanne pc'en som den var før en hændelse, men nej!!

Kommentar
Fra : technet

Dato : 22-04-03 13:51

nu ville jeg prøve at logge ind på de forskellige accounts og så finde ud af om man kan køre de forkellige programmer
og hvis du kan logge ind på den oprindelige admin så gør du det og så slette du Administrator.000 profilen
også i C:\Documents and Settings
for som du selv skriver > gendannelsespunkter
win xp opretter nye accounts
hvis du skal tage en god backup så ville jeg forslå at du bruger programmet norton ghost

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 22-04-03 14:04

Jeg har som sagt problemer med min superbruger, som åbenbart ikke eksistere mere? Kontoen=0 KB, og det som jeg havde af doc. mv. er jo også væk - Hulk hulk, og jeg som troede at kloge Q tager backup!.... tja?

Tja, hva ka' jeg si' XP-Pro?

Nej helt ærligt-er det virkelig totalt ugenopretteligt?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 22-04-03 14:09

du kan prøve at kigge under C:\Documents and Settings\
og se om diverse filer der tilhører din superbruger skulle være der og hvis ikke så
er der ikke meget at gøre
men hvis det er din *.doc du mangler så prøv at søge efter dem der skriver du *.doc i søgefunktionen alle filer og mapper .

jeg håber at du får det løst for jeg er nødt til at smutte arbejde kalder og jeg er ikke hjemme før iaften

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 22-04-03 15:19

Hej Technet ;)
Foreløbig mange tak for hjælpen. Jeg kan desværre endnu ikke tildele point, da jeg stadigvæk ikke har fået løst mit problem. Det vil glæde mig, hvis du vil være så venlig og uddybe emnet lidt mere.

På forhånd tak
BSK

Accepteret svar
Fra : PGaard

Modtaget 20 point
Dato : 22-04-03 18:26

Hej BSK

Det Technet mener er at du skal prøve at søge efter dine dokumenter på din pc.

tryk start og vælg søg, hvis fanen er vist i din start menu
klik derefter på Alle filer og mapper
I tekst linien skriver du *.doc hvis dine dokumenter er gemt i formatet .doc ( * = vildcard )
Ovenstående fremgangsmåde viser dig en liste over alle dine .doc filer på computeren.
Derefter kan du markere og kopiere dem til den mappe du ønsker evt. C:\dokumenter eller anden valgfri

Vises fanen Søg ikke i start menuen, så højreklik i din start menu og vælg egenskaber / tilpas / avanceret og sæt markering i Søg ( ligger i bunden af menuen ! ) Elementer i menuen start..

Tror det er det samme som Technet ville have skrevet, mere eller mindre... Hvis altså han lige havde været hjemme..
Så eventuelle point tilfalder selvfølgelig ham !!!

Mvh. Palle

Kommentar
Fra : technet

Dato : 23-04-03 11:36

PGaard >> det er ganske korekt men det med point (ikke enig)

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 29-04-03 11:01

Hej PGaard/technet.

Mange tak for uddybelsen af ovenstående, men det har jeg desværre allerede gjort. Jeg kan simpelthen ikke fremskaffe mine tidl. mapper/*.doc som skulle være gemt under min superbruger.

Nå, jeg må vel bide i det sure æble og forsøge en gendannelse tilbage til et tidl. tidsp. Så håber jeg at jeg får det meste med igen.

Hvis I har andre tip, er jeg meget interesseret.

MVH
Bsk

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 25-06-03 09:25

Hej igen.

Da der pt. ikke er kommet flere tip, vil jeg tildele både PGaard og technet 10 point hver.
Jeg havde godt nok forstået technet's forklaring, men den blev jo bedre beskrevet fra PGaard, så de kommer til at dele point.

mvh
Bsk

Godkendelse af svar
Fra : Bsk

Dato : 25-06-03 09:27

Tak for svaret PGaard.

Kommentar
Fra : Bsk

Dato : 25-06-03 09:29

Hm.
Der var jeg vist lidt for hurtig, det viser sig at man ikke kan dele point. Jeg beklager technet, men jeg valgte at tildele PGaard de 20 point, da hans beskrivelse var bedre end din.

mvh
Bsk

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 25-06-03 18:07

Hej Bsk

Takker for pointene.
Håber at det til sidst lykkedes dig at fremskaffe dine dokumenter !!

Ha en dejlig aften og en fantastisk sommer

Mvh. Palle