/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
lg fladskærm
Fra : dhmoelsted
Vist : 2186 gange
100 point
Dato : 11-11-09 19:48

kommentar til granner01

jeg har netop købt et lg i elgiganten , og der snakkede man ikke noget om at man skulle sætte land til sverige og det andet til danmark,i øvrigt for dårligt det snakkede jeg med support ved lg om ,og de siger at tv senere opdaterer sig og kører på danske indstillinger, DE sagde at grunden var man ville afvente hvad danskerne ville sætte sig på af system
iøvrigt er mit lg 42lh4000 produceret i polen, og står fantastisk.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-11-09 20:00

Ja vores LG er købt for en uge siden og ingen digitale kanaler. Flere har forsøgt og det endte med at jeg kørte ud i El gigangten hvor det er købt. Efter at have ventet inæsten 3 kvarter så sagde sælgeren til mig, det er et generelt problem, bare stil land og sprog til Sverige. Og det gjorde jeg, og vupti, det fandt alle 185 digitale kanaler.

Men det er for dårlig at El giganten ikke siger det til folk fra begyndelsen når man køber det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-11-09 20:03

Har os lige købt et LG 42PQ3500 og der står i MANUALEN at man skal sætte land til enten
Sverige, Findland eller -- (2 streger) for at kunne vælge digitale kanaler,
jeg har sat på de 2 streger, det virker fint, har Yousee

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 11-11-09 20:53

ved godt man ikke må reklamere , men har man fået et flad til en rimlig penge , og man vil forkæle sig med et kvali vægbeslag så er vogel 6345 , bare toppen , meget bevægelig og diskret samtidig .

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 11-11-09 21:03

Citat
mit lg 42lh4000 produceret i polen, og står fantastisk.
Ja, man skal også være påpasselig med, hvordan man placerer sit TV

Vh Chris

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-11-09 22:47

Vores står på et TV bord og er sat fast med en skrue i foden. Og nu skal jeg have fundet ud af hvordan jeg selv kan bestemme i hvilken rækkefølge de digitale kanaler ligger.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 11-11-09 22:54

God aften Granner.
Citat
Vores står på et TV bord og er sat fast med en skrue i foden
Er det ikke også det, man kalder: "Søm og nagelfast"? Og god arbejdslyst med de 185 kanaler .

Vh Chris

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 12-11-09 09:11

Typisk, Elgigangten sælger parallelimporterede varer fra Sverige, fordi de har butikker derovre, så der følger ikke altid det med der skal. Varen er derfor indstillet til Sverige.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-11-09 15:03

Hej Chris
Ja det er et ordentligt arbejde med de digitale kanaler. Men jeg har snydt lidt, jeg har også indkodet de analoge, så vi kan da godt se TV selv om jeg roder ned det digitale. Og ja jeg har Kabel fra en antenneforening som kører analogt de næste 10 år.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-11-09 15:59

Hej Granner.

Jamen, så er du heldigvis dækket godt ind . Men hvad hulen skal du dog bruge alle de kanaler til ?

Vh Chris

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-11-09 22:00

Ja jeg ser nogle kanaler, min mand ser andre, sønnerne ser helt andre når de kommer og børnebørnene skal selvfølgelig se børnekanaler.
Desuden så gider jeg ikke se kanaler med reklamer, skal jeg se noget her så optager jeg det altid, så kan jeg spole forbi reklamerne.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 12-11-09 22:16

God aften Granner.

Jeg skal nok stoppe nu, mest for dhmoelsted skyld. Men du må dæleme ha mange familiemedlemmer, hvis I får set alle 185 kanaler tilsammen, ikke sammen .

Vh Chris

PS! Det eneste jeg ser direkte på TV er Text-TV .

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-11-09 23:46

Næh jeg har foreløbig slettet 140 af de digitale kanaler.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 13-11-09 00:04

Jøses Grannder dog. Som man siger: Frem og tilbage er lige langt. Hvor mange timer, har du så brugt på at kontrollere, om det nu er de rigtige 140 kanaler, som du har slettet igen ?

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 13-11-09 00:06

UPS og for den. Der var et d i Granner, som jeg ikke lige ved, hvor kom fra .

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-11-09 13:53

Nu er jeg ikke en novice i det med TV og teknik, det er altid mig der indstiller og bruger det.

Men når jeg tænker på de problemer jeg har haft, så kan jeg godt forstå at så mange ældre (og en del ikke så gamle) har ringet og bedt om hjælp til at få de digitale kanaler til at virke.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 13-11-09 15:24

jeg har sar tv til aut at finde de digitale , og så har jeg trukket dem over i foretrukne jeg vil se, har ikke slettet nogen , men min model der kan de foretrukne ikke omdøbes der hedder f eks: tv 3 puls s 10 men man siger det må vi leve med , ku være man skulle manuelt hente de digitale ??
iøvrigt har vi you see , tv er kanon men internet er knap så godt ,trådløst, kniber for router at sparke signal rundt

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 13-11-09 15:26

ps undskyld viste ikke granner 01 er en dame

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-11-09 18:27

Gør ingen ting, for mænd i en vis alder kan alligevel ikke tro på at en "ældre" dame kan finde ud af at bygge PC'er og endda bruge dem.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 13-11-09 21:51

Citat
for mænd i en vis alder
Ta lige den dhmoelsted

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 14-11-09 10:37

må jeg bestemt gøre ,a kasse smider mig ud og , jeg kan få et gratis buskort, nu mangler der bare de unge rejser sig for mig i bussen

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 14-11-09 13:00

Du skal bare tage en stok med og så ømme dig lidt. Så får du en siddeplads.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 15-11-09 19:05

Tak for rådet , tråden slap op
mvh
hans

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-09 19:34

Selv tak Hans

Helle