/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Afsende mails i exchange 2003
Fra : lexusmerlot
Vist : 454 gange
95 point
Dato : 10-11-09 06:45

Hej.
Har problemer med afsendelse af mails i Windows Small Business Server 2003 Exchange.
Mail kan læses i ind bakken og også skrives og når der trykkes på send sendes de tilsyneladende og vises også i sendt bakken. Ingen modtager dog mails fra serveren og senere kommer der ern fejlmail om at afsendelse af mail er delayed.
Hvad skal sættes op for at mails afsendes fra en server?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-11-09 08:22

Har du oprettet en SMTP server?

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 17-11-09 06:08

Ja det har jeg og det kører nu, men er det meningen man skal oprette bruger adresser, altså mailadresser? Lige nu er mine egne mailadresser oprettet og dvs at serveren tapper alle mails, og det var ikke meningen.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-11-09 11:15

Ja du skal oprette mail adresser. Har du et AD til den exchange server eller det en stand alone exchange?

Kommentar
Fra : lexusmerlot

Dato : 17-11-09 15:42

Ja har et AD. Hvad gør jeg så?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-11-09 16:27

når du så opretter en bruger, hvilket du selvfølgelig gør i AD på exchange serveren, så opretter du automatisk en mail-boks til brugeren, hvis en bruger så skal have en anden eller ekstra mail adresse skal du ind under brugeren i AD, stadig på exchange serveren, og oprette en SMTP adresse.