/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
mangler genvejstaster i kandu
Fra : smuller54
Vist : 621 gange
50 point
Dato : 10-11-09 00:26

Ja, nu ville jeg lige øve mig i , at bruge genvejstaster for at undgå "museskader" og så kom jeg her i Kandu.dk og så gik jeg totalt i sort
Ved ikke lige hvordan -
Har fundet pagedown, i de lange tråde men ellers ?

er det muligt ?

mvh smuller

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 10-11-09 00:28

Ctrl - Alt - Delete....virker hver gang

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-11-09 00:32

ja okey Krummen andre forslag

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-09 00:44

Nu vi er i det hjørne så tryk på Alt og F4

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 10-11-09 00:56

Jeg bruger nogle gange Alt +Tab til at bladre på de sider jeg har åbnet. (Vista)

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 60 point
Dato : 10-11-09 00:57

Prøv at læse på denne side: http://onlineminds.dk/2007/09/04/lige-en-hurtig-genvejstaster-til-firefox/
for du bruger da selvfølgelig Firefox når du er nettet ?
Hvis du ikke har opdaget fordelene ved Firefox endnu, så installer IE7Pro der er en masse muligheder i den også genvejstaster og du kan selv bestemme nogle af dem hvordan de skal opføre sig, IE7Pro giver også lidt ekstra sikkerhed når du surfer rundt på det næsten uendelige internet, læs om udvidelsen her: http://www.pcworld.dk/download/11/1564 og hent den her: http://ie7pro.com/ og jo selvom siden er på engelsk så kan den sættes til at snakke dansk.
Jeg nævnte før at internettet er næsten uendelig, men alting har en ende også internettet, se bare her: http://www.ballade.dk

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-11-09 01:26

ja hvis du vil skrive ° eller ²

så trykker du Alt ned og skriver 248 på taltastaturet og så kommer det °
så trykker du Alt ned og skriver 253 på taltastaturet og så kommer det ²

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-09 08:30

Og så er der lige F5

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-09 10:01

Ctrl + a markerer det skevne i din skriverude
Ctrl + c kopierer det markerede
Ctrl + v sætter det ind et sted

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 10-11-09 12:54

granner01
du mangler vist lige at gøre opmærksom på at du nok køre med en stationær.
Denne funktion har jeg nu tit manglet her på mit lapbræt

248 @½£ 253
Højris

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 10-11-09 12:58

krummen
Ctrl - Alt - Delete....virker hver gang [Hahahahaha]
Nu tror jeg du overdriver en kende hilsen vista
vista er vaksineret mod den funktion.
Højris

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-09 13:02

Højris kan da slå taltastaturet til med FN tasten, nogle bogstaver ovre i højre side har et tal også

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-11-09 16:31

Citat
for du bruger da selvfølgelig Firefox når du er nettet ?

nej det gør jeg ikke- og jeg vil ikke ændre en hel masse.

Jeg undrer mig over, at jeg eks. ikke kan stå i din tekst og markere for at kopiere og sætte ind her, med de taster som Eyvind.

Jeg kan gøre det i den tekst jeg selv skriver.

Når jeg står i denne rude kan jeg ikke gå op i tråden med piletaster eller pg.Up.- den går kun til øverst i denne rude.

Hvis jeg vil vælge en smiley- kan jeg kun bruge musen til at rulle med osv,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-09 16:40

Citat
Jeg undrer mig over, at jeg eks. ikke kan stå i din tekst og markere for at kopiere og sætte ind her, med de taster som Eyvind.

Det kan jeg da også kun i feltet under "skriv en kommentar"
I de andre felter skal jeg bruge musen for at markere en tekst.

Det er i IE8

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-11-09 16:45

Citat
Det er i IE8

Nu kan det godt være jeg er tungnem - men hvad betyder det ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-09 16:56

Citat
vista er vaksineret mod den funktion

Nej - Vista er blot blevet lidt "tungnem"

Prøv at trykke den 2 gange

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-09 18:01

Jeg fortæller bare at det er afprøvet i browseren Internet Explorer 8 (som bl.a. følger med win 7)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-09 18:11

Eyvind....

Du er ved at gammel

IE8 er "løst" udstyr i Win7...

Win7 har slet ingen browser... (i Europa)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-09 18:12

Citat
at gammel

at blive gammel

Det er jeg vist også

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 10-11-09 22:52

Tak for svaret o.v.n..
Jeg kan godt se det er et godt bud, men jeg vil ikke gå over til firefox, det er det bedste svar- kan godt se de mange muligheder

Tak til Eyvind, kendte godt genvejene, men glemmer at bruge dem og jeg kan ikke bruge dem i den udstrækning her som jeg gerne ville, men altid gode svar

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-09 23:56

Nåe ja - men det er også kun en Releace cadidate på Dansk jeg har.
Om IE8 har været et tilbud eller den var med kan jeg ikke huske.

Min Vista har IE7
Min XP har IE6
Min 2000 har IE5
Min ME har IE4
Mine ubuntu'er har FireFox/opera/osv

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-11-09 00:37

Selv tak - læs nu linket til IE7Pro det er en tilføjelse til Internet Explorer og med den får du en masse genveje + meget andet godt og så kan den snakke dansk, lige en gentagelse linket blev måske væk i det lange indlæg jeg skrev: http://ie7pro.com/