/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 7 - netbankproblem
Fra : finnhans
Vist : 577 gange
189 point
Dato : 09-11-09 20:00

Hjælp - please
Vi har netop opgraderet til WIN7 Home Premium, hvilket har resulteret i, at vi ikke mere kan åbne vores Netbank (fejlmelding: forkert pasord) - men vi kan godt åbne netbank og bruge Digital Signatur på vores bærbare med Vista.
Ved brug af Digital Signatur sker der nøjagtigt det samme, nemlig ingenting - kan nogen hjælpe os med dette problem (testprogrammet i banken og ved Digital Signatur siger, at der ikke er noget galt?).
Finn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-09 20:20

Det er noget du bør snakke med din bank om.... (de bør allerede nu kende problemet)

Der kan være ting som banken skal ændre for at det virker...

Sandsynligvis er det nogle sikkerhedsindstillinger der skal ændres...

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 09-11-09 20:45

vi havde samme problem løste det ved at højreklik på internet ikonet og kør som adm.. tror dët hjælper jer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-09 21:23

Du kan også installere Java og flash.

java:
http://www.java.com/en/download/manual.jsp

Flash:
http://www.adobe.com/products/flashplayer/

Hold øje med om den vil installere google søge felt...................evt fjern V

Danske bank skal bruge Java og flash.

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 09-11-09 22:27

Du skal have en ny kode til net bank, har haft samme prob. ved instalering af ny styre system, så fat i din bank.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 09-11-09 22:52

Har løst mit problem da jeg ændrede sikkerhdsindstillinger som nævnes i min netbank...

Tumlede noget med det, menda jeg skrev *Danskebank.dk gik den på plads

måske det kan hjælpe

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-09 01:22

Du skriver ikke noget hvilken bank, men hvis det Danske Bank så låses dit bruger ID til 1 computer og du kan ikke bruge samme ID på andre computere, kun hvis du har en sikkerheds kopi af dit bruger ID kan du bruge den til en ny computer, den bliver så låst til den nye computer, medmindre du bruger en kopi af sikkerheds kopien.
Jeg ved ikke om andre net banker bruger samme lås, men nogle gør sikkert så derfor kontakt din bank og spørg

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-09 01:24

Andre har skrevet om Java, begynd med at se om du har nyeste version, alle netbanker bruger vist Java

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 10-11-09 10:20

Samme problem med mit skift til Win 7...venter på ny pinkode fra banken..

Den anden bank/sparrekasse hvor jeg har net var der ingen problemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-09 10:42

Det er MEGET forskelligt hvordan bankernes sikkerhedsopsætning fungerer....

Derfor kan du kun få svaret af din bank....

Annuller spørgsmålet
Fra : finnhans

Dato : 13-11-09 13:54

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål -men jeg har løst problemet ved at indlæse min sikkerhedskopi fra Vista - men hvorfor Windows 7, ikke kunne læse originalkoden ved jeg stadigvæk ikke.
Mvh
Finn