/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Kalibrering af fladskærms-TV
Fra : Brassovitski
Vist : 1111 gange
200 point
Dato : 09-11-09 18:02

Halløjsa
Er der nogen derude der kan låne mig en kalibrerings DVD, så jeg kan få justeret mit nye fladskærms-tv optimalt ind?
Send evt. en privat besked.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-09 18:08
Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 09-11-09 20:12

Hej Brassovitski - det lyder interessant for mig - det med kalibrering af fladskærms tv. Hvad betyder det sådan enkelt forklaret? VI har selv lige fået fladskærm og jeg undrer mig over at alle folk på film og i nyhderne har fået kortere ben - kan det justeres? har det noget med kalibrering at gøre? håber jeg må være med på din "tråd".

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 09-11-09 21:23

Til FrejaFlop. Jeg tror nærmest det med de korte ben skyldes at du ser en format 4:3 i bredformat, prøv at ændre format på skærmen/visningen. Normalt kan et moderne fladskærms-tv selv finde ud af at justere billedformatet, hvis bare det er stillet til auto.
Kalibreringen går ud på at kontrast, farvemætning, gamma, lys osv. stilles ind til at give så naturtro farver som muligt. Til dette brug kan der fås/købes/lånes forskellige DVD skiver der guider dig igennem indstillingerne. Hi-Fi klubben holder fladskærmsaftener, og kan sansynligvis også skaffe en DVD til kalibrering, men hvorfor ikke låne en. Det er jo ikke så titi, tv't skal kalibreres/indstilles.
Her er et link til en artikel som så viser vider til andre, hos HI-FI klubben: http://kortlink.dk/74mx

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 12-11-09 12:51

Tak Brassovitski - for dine gode råd til mig.

FrejaFlop

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 12-11-09 14:37

Til FrejaFlop
Jeg ved ikke hvad knappen til at ændre billedformat, hedder på din fjernbetjening, men på min hedder den >P.Size<.