/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
window 7 mail program
Fra : claire
Vist : 925 gange
100 point
Dato : 07-11-09 17:02

Hej

har opgraderet til windows7, men der er windows mail ikke mere tilknyttet, findes det som download?

mvh

Claire

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 07-11-09 17:11

Der findes mange mail programmer som kan bruges på en Windwos 7 computer, jeg gætter på at alle som kan bruges på Vista også kan bruges på en 7er, men det er et gæt og ikke afprøvet.
Et godt program som er afprøvet, det er Thunderbird, det lyder udenlandsk men der er dansk sprog i den udgave du henter på nettet, kalender programmet Ligthning kan bygges sammen med Thunderbird så har du en velfungerende løsning:
http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/
Windows Mail er i Windows 7, godt gemt og det kræver en masse tålmodighed og en Vista computer at få den til at virke

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-11-09 17:13

Den er ikke en del af windows mere, da mail efterhånden er webbasseret.

http://www.pcworld.dk/blogs/Windowsbloggen/1988?a=block&i=84

Men opret en Gmail konto så er du med igen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-11-09 17:14
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-09 17:14

Prøv at læse her på Download.dk, der findes mange e-mail klienter, mange af dem er købe programmer, Thunderbird er gratis den er forøvrig også nævnt på Download.dk:
http://www.download.dk/index.asp?Kat=email&SubKat=klienter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-09 17:17

Man kan næsten ikke deltage i et e.mail spørgsmål uden at skod Gmail bliver nævnt hvis spørger er godt tilfreds med sin nuværende e-mail udbyder så ser jeg ikke nogen grund til at oprette en ny konto

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 07-11-09 17:33

har lige at en win 7 op for min Far

der er sltså mail i selve WIN 7, men den hedder vist noget andet

men den er der

Kommentar
Fra : oppes

Dato : 07-11-09 17:35

Jeg vil anbefale gmail konto. Fungerer pålideligt.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 07-11-09 17:38

Den integrerede mail i windows er da betydelig nemmere

specielt når man skal vedhæfte filer, og den står konstant åben

web mails er ...efter min mening...for amatører

( nu får jeg nok smæk, men jeg er her ikke i aften, så fyr løs )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-09 17:46

Den der Gmail er en Beta vistnok og Google er som mange ved meget "berømte" for at gemme oplysninger og deres brugere, og så er det en helt ny mail adresse i foreslår spørger at oprette, Windows mail kan aktiveres eller Thunderbird kan hentes gratis, og bruges til den mail udbyder som allerede er på banen

Kommentar
Fra : claire

Dato : 07-11-09 17:50

der var jeg lige hurtig nok,. har installeret windows live mail, og programmet hentede alle mails og opsætninger ved start, men hvor er min mapper henne? jeg kan kun importet meddelser?

Jeg har gmail, men bruger en mail program til at læse dem i.

Godkendelse af svar
Fra : claire

Dato : 07-11-09 17:57

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-11-09 18:03

Selv tak - god weekend