/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjemmeside og Google
Fra : Ammitz
Vist : 740 gange
400 point
Dato : 07-11-09 15:17

Jeg har en lille virksomhed med en hjemmeside.
Den har jeg for nogen tid siden lagt ud på Google's "Center for lokale virksomheder".
Nu har jeg imidlertid en ændring i min adresse, jeg gerne vil foretage.
Når jeg forsøger at komme ind på den via rediger, - kommer jeg godt nok ind, - men kan ikke få lov til at sende efter udført rettelse.
Jeg har en pinkode, fra den dag den blev oprettet, - men der er ingen steder jeg kan få lov at taste denne pindkode ind.
Hvad gør jeg forkert?
Hvad er det der gå galt for mig?
Jeg er ikke god til engelsk, - derfor kan jeg ikke skrive til Google og spørge, - for de modtager ikke spørgsmål på dansk.
Jeg håber der er en erfaren bruger af denne tjeneste i Google, - som kan vejlede mig!

Ammitz

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-11-09 15:25

Skriv det på dansk og oversætte det i google translator. Da denne translator er googles egen, må de vel også kunne læse og forstå resultatet af oversættelsen. Ellers er det en falit erklæring for gog.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 08-11-09 14:58

Hej Severino!

Ja man kan oversætte til engelsk på Google, - men der er ikke plads til at sende spørgsmålet, som kun må bestå af ganske få ord. Så den Idé har jeg forkastet.
Der må dog være nogen som har benyttet denne tjeneste hos Google, - som på dansk kan forklare mig det, - ja skære ud i pap for mig, - hvordan jeg kan ændre i oplysningerne på "Center for lokale virksomheder".

Sådan står der på Googles side:
Velkommen til Center for lokale virksomheder. Er du klar til at aktivere din fortegnelse?
Først skal du have din PIN-kode, som du bør modtage med posten i løbet af to uger, efter at du har indsendt din virksomhedsfortegnelse. Hvis du har din PIN-kode, skal du angive den ud for den relevante fortegnelse nedenfor og derefter klikke på 'Start'.
Der er bare lige det ved det, - at der ikke er mulighed for at gøre, som Google her skriver.

Jeg modtog min PIN-kode pr. telefon, - hviket også er muligt.

Der er ingen steder at skrive PIN-koden, - og der er ikke nogen "Start" at klikke på. Mystisk!!

Ammitz

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 08-11-09 15:09

Er der ikke noget hjælp at finde her:
http://maps.google.dk/support/bin/static.py?hl=da&page=guide.cs&guide=21029
mvh
Janus

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 08-11-09 15:16

Til JanusN..
Nej, der står meget, - men foreløbig har jeg ikke fundet noget dr virker hos mig.

Ammitz

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-09 15:41

Er det her du er:
http://maps.google.com/support/bin/topic.py?topic=15920
For så skal du nok logge ind i højre side lidt oppe.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-09 15:43

Men du skal førsyt logge ind og så senere bruge din pinkode

http://maps.google.com/support/bin/answer.py?hl=da&answer=20870

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 09-11-09 09:45

Jeg er logget ind med min adgangskode, - det er kun PIN-koden jeg ikke kan se hvor jeg skal skrive!
Ammitz

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-09 09:59

http://maps.google.com/local/add/splashPage?hl=da&gl=DK
Det er vist her du skal rette dine oplysninger og så bekræfte til sidst med din pinkode. Altså nok efter at du har fuldført rettelserne.

Men jeg har ikke nogen profil at rette/oprette så jeg kan ikke følge den op.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 09-11-09 10:12

Til Eyvind..

Det er skam også forsøgt, - men jeg kan stadig ikke få lov at anvende min PIN-Kode...
Alt hvad der står i Google Hjælp har jeg minutiøst været igennem, - og efter deres anvisninger skulle der være denne mulighed.
Muligheden kommer bare ikke frem hos mig, - så jeg kan benytte den...

Kan det mon have noget at gøre med min Internet Explorer? - måske versionen?
Jeg kunne jo håbe på, - at der findes een med erfaring herom, - som kan svare på dette.

Ammitz

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-11-09 10:23

Ja lad os håbe at der kommer en forbi som kender siden hos google.
Men jeg har været der både med IE8 og FireFox.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 09-11-09 10:39

Jamen jeg har ikke haft råd til at udskifte min gamle PC endnu, - så jeg har bare Win2000 med IE 6.0. - som dog ellers stadig virker helt upåklagelig.

Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 14-11-09 15:35

Jeg har ikke af nogen af jer fået et svar på mit spørgsmål, - de henvisninger I har foreslået, er jo blot dem, man skal læse og huske, når man opretter sig på Google's "Center for lokale virksomheder".
Jeg søger stadig et svar på mit spørgsmål, - og håber stadig på, at der er een, som er bruger Google's "Center for lokale virksomheder", der kan komme mig til undsætning.

Ammitz

Annuller spørgsmålet
Fra : Ammitz

Dato : 18-12-09 11:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Ammitz