/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
CAM-modul til DVB-t
Fra : ksve01
Vist : 800 gange
100 point
Dato : 05-11-09 22:29

Jeg har købt mit SONY LCD tv i foråret 2007 (for 2½ år siden). Med DVB-t tuner og HD-ready i den tro at jeg så var klar til digitalt tv, HD mv. i fremtiden. Jeg bor på Frederiksberg og finder senere ud af at tuneren skulle have været DVB-C tuner til kabel tv. Nu skal jeg så have en digital box med ekstra fjernbetjening, hvilket konen selvfølgelig ikke helt er med på!!!!

I El-Gigantens reklameavis ser jeg så et såkaldt CAM-modul til YouSee (YouSee leverer vores kabel tv i ejerforeningen).

http://www.elgiganten.dk/product/radio-tv/dvb-t-c-bokse/SMITDUALVIA/strong-dual-viaccess-cam-modul

Jeg forstår det således at jeg med sådan et modul alligevel kan modtage digitalt tv, HD mv. via kabel tv uden brug af en ekstra box.

Er jeg fuldstændig på afveje og er der i så fald intet at gøre for en ejer af et tv kun med DVB-t tuner?

Kommentar
Fra : ksve01

Dato : 05-11-09 22:34

Har også fundet CA modul (CAM), hvor forklaringen/beskrivelsen er bedre end hos El-Giganten:

http://www.av-connection.dk/?ML=501

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 06-11-09 01:54

Følger lige med her, mangler også DVB-tuner til mit fladskærm, da den også kun har DVB-t, men også et stik til CAM-modul

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-11-09 03:50

mener helt klart at have læst at yousee har vælgt at sende dvt-t signalet i deres kabler og alle der har yousee kan uden nogen eksta box modtaget deres normale pakke både analogt og digital hvis man ønsker at få flere kanaler er det her at camkortet kommer på tale (når signalet er fra yousee)
så prøv lige og søg en gang på tv'et

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 06-11-09 07:45

Citat
mener helt klart at have læst at yousee har vælgt at sende dvt-t signalet i deres kabler og alle der har yousee kan uden nogen eksta box modtaget deres normale pakke både analogt og digital hvis man ønsker at få flere kanaler er det her at camkortet kommer på tale (når signalet er fra yousee)
så prøv lige og søg en gang på tv'et

Hvis det er reklamen fra yousee du mener, hvori de siger at man kan se digital, så står det lidt længer nede i reklamen at man skal have en fladskærm men DVB-C indbygget

Kommentar
Fra : grow

Dato : 06-11-09 16:14

Følger lidt med her, da min fladskærm også kun har DVB-T og MPEG2 og antenneforeningen selvfølgelig sender som DVB-C med MPEG4 komprimering.

Kommentar
Fra : ksve01

Dato : 06-11-09 21:10

Jeg er kommet lidt videre med min research og har fundet følgende:

http://yousee.dk/publish.php?dogtag=ktv_ms_3110_ktv

"Men så skal du anskaffe en digital DVB-C modtagerboks eller have et tv-apparat med indbygget digital DVB-C modtager"

Hmmnnn!!!!

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 06-11-09 21:49

Jeg fandt denne her, men aner ikke om den kan bruges til yousee, har hørt at yousee køre med speciale bokse

http://www.pricerunner.dk/pi/229-1012515/Digital-TV-boxes/Samsung-DCB-B270R-DVB-C-Produkt-Info

Kommentar
Fra : ksve01

Dato : 06-11-09 22:36

Ja tak, men jeg forsøger ligesom at slippe for en ekstra boks og fjernbetjening!!!

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 06-11-09 22:38

Det gør jeg skam også, men jeg tror ikke at der er andre alternativer

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 06-11-09 23:00

Men på den anden side, sådan en tuner kan sgu da ikke fylde ret meget inde i sådan en fladskærm, så der burde vel findes en lille anordning til at sætte på bagsiden eller sådan noget