/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Erfaring med at sælge avisabonnementer h~
Fra : majbritt05
Vist : 1723 gange
50 point
Dato : 21-04-03 20:01

Er der nogen som har erfaring med at sælge avisabonnementer hjemmefra? Er det noget man kan tjene på?

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 60 point
Dato : 21-04-03 20:04

Hmm.. det blir en "second-hand" erfaring fra en bekendt. Vi startede sammen med at sælge bogklub (hvor vi var mange sælgere sammen i samme rum), og hun fik så et job med at sælge aviser hjemmefra. Svært at tage sig sammen, sagde hun..man har også brug for "medspillere" når man har haft kunde nummer 50 i røret, der er skidesur over at blive tilbudt den møgavis!!! Syneregien der opstår, når man sidder mange, er ret u-undværlig.
Og du ved..når man sidder hjemme, er der ofte noget der er lidt sjovere end at ringe til folk, der ikke har bedt om at man ringer til dem!!!
Christina

Kommentar
Fra : als

Dato : 21-04-03 21:44

Man slutter hurtigt. Det er utroligt svært og man har næsten altid med sure mennesker at gøre. Godt de ikke kan nå en. Jeg vil ikke anbefale det job. Har prøvet men meget kort tid. Nåede at ringe til ca. 100 mennesker. Fik 1 !!! salg. Nej det er ikke værd at prøve, med mindre du er en ung dame på 19 år. De bliver behandlet lidt bedre, men sælger stadig intet, og får i stedet ind i mellem nogle frække tilbud. Nej, start ikke, min erfaring. mvh als

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 21:48

Nårh... jeg har nu været telefonsælger i flere år i mine unge dage (fnis...for et åpar år siden...fra jeg var 26-28) og det var sgu egentlig ok. Det sidste sted jeg var var ved falsck.. 108,50 i timen og det er steget siden, ved jeg. Men man skal "ha det i sig" om jeg så må sige..ellers oplever man det som als. Spørgsmålet gik på om det at sælge fra sin egen bopæl..det vil jeg ikke anbefale! men et telefonsælger job generelt er ok..min mening!!!
Christina

Kommentar
Fra : als

Dato : 21-04-03 22:14

Christina, det tror jeg du har ret i, men de der sælger avisabonnementer er meget udsatte. Dem er folk sure på. Mærkværdigvis ikke så meget hvis det f.eks. er falsck, forsikring mm., men avisabonnement uha siger jeg dig.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 22:18

Så skal de bare ringe til mig... jeg er så nem, at jeg en gang tegnede abonnement på "helse" og det kan man få gratis på apoteket...
(iøvrigt ringer de til mig i tide og utide, men jeg er blevet bedre! har lige opsagt 5 bogklubber, Anders And og to månedsmagasiner!!!...nu får vi kun avisen..gratis, du ved "forær et abonnement til en der blir glad" - så nu ringer de om tre måneder og jeg VED jeg kommer til at sige ja!!!)

Kommentar
Fra : als

Dato : 21-04-03 22:35

Hej Christina. Den var god. Jo, kender det godt. Idag har morgenavisen JyllandsPosten forøvrigt ringet til mig. Nej, det var vel igår, m e n nej tak ikke her. Men jeg må da nok sige at du må være en af de rigtig gode at ringe til.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 21-04-03 22:59

En anden ting...når man gør det hjemmefra kommer man ud over synergieffekten til at mangle en sparringspartner, der kan fortælle en, hvilke fejl man gør...nogle gange er det et lille host eller "røm" på et forkert tidspunkt, der ødelægger salget. Andre gange lyder man som døden fra Lubeck uden at vide det, fordi man sidder alene...jeg tror man skal være en meget erfaren sælger for at kunne sidde alene.
Christna, som de elsker at ringe til!!!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 22-04-03 01:34

Hej

Jeg kan kan ligesom andre også sige, at det kræver en utrolog selvdiciplin at arbejde hjemmefra.

Har prøvet det selv for mange år siden, da jeg bl.a. havde egen virksomhed med rådgivning, salg m.m. af forsikringer. Jeg var forsikringsmægler og repræsenterede flere forsikringsringsselskaber og lavede selv mine aftaler via telefon i en periode - det var utroligt hårdt og nedslidende.

M.h.t. aviser har jeg inden for de sidste par måneder blevet ringet op af 3-4 aviser og selv om det var søde og venlige personer og ovenikøbet tilbud om gratis aviser i en periode - ja så takkede jeg nej.

Hvis du har lyst til at prøve telefonsalg, så vil jeg forslå, at du kontakter et af de marketingsfirmaer der har et decideret lokale med telefonsælgere m.m. hvor disse kommer nogle timer om aftenen og det kan være 2-3 aftener om ugen. Mange af disse firmaer giver endvidere en mindre men fast timeløn og bonus ved aftaler og eller salg.

Det vigtigste er, at man kan arbejde i en gruppe som kan være med til at støtte en når man er nede efter mange negative telefonsamtaler - der er desværre for få af Christinas type

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : majbritt05

Dato : 25-04-03 08:37

Tak for dine mange gode svar skingur. Og tak til I andre selvfølgelig

Kommentar
Fra : caspersch

Dato : 06-11-09 17:55

At sælge avisabonnementer hjemmefra via telefonen er en død sild... Internettet er vejen frem: http://avisabonnement-tilbud.dk et mit bud på hvordan det skal gøres.