/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
kommende jagttider på gæs.
Fra : FidoFlap
Vist : 1109 gange
50 point
Dato : 04-11-09 11:30

Underlig indstilling fra vildtforvaltnings rådet til miljøministeren. omkrig jagttid på grågæs, Dette må bero på total manglende biologisk viden omkring gæs.
De seneste års milde vintre har for afledet at de fleste gæs opholder sig i Danmark snart hele året. samtidigt at der er etableret mange vådeområder hvor gæs raster, er det blevet en stor plage for landmændenes vinter afgrøder, når disse søger føde, også selv i januar måned, at der skal være forskel på jagttiden på land og på fiskeriterritoriet er mig uforståeligt.
Måske er der nogen på Kandu? der kan give en fornuftig forklaring, hvorfor at der er forskel på jagttiden på land og strand.

Jeg fra beder mig alt personfnidder, lad os få en saglig debat. Mvh Fido

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-11-09 12:34

Citat
Jeg fra beder mig alt personfnidder

Så er det da vist et forkert forum og emne du er kommet ind i

Og så med en 1 år gammel profil der aldrig tidligere har deltaget i noget....

Citat
Måske er der nogen på Kandu?

Ja der er da en 4-5 stykker med de interesser...

Men så gælder ovenstående

Have a nice day...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-11-09 13:47

God fornøjelse Det kan kun gå galt med den jagtsnak

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 04-11-09 16:11

Sikke dog en indledning- Tænk på at vi herinde har gåsejægeren over alle gåse jæger, Ja når han selv skriver, så landets dygtigste. Habibipro/Rasmussen. Fyn hovedbestyrelsemedlem af Dansk Land og strandjagt forening.
Han må da om nogen kunne forklare alle vi andre, der aldrig ved noget,samt biologerne og medlemmerne af vildtforvaldtningsrådet hvordan gåse jagt skal drives.

Vi andre kan jo blot overholde den gælden lovgivning....

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 04-11-09 17:32

Den sædvanlig BB fjendske indblanding, derfor gider jeg ikke debattere med BB, på dette barnlige plan. Det var en seriøs debat jeg søgte, om et relevant spørgsmål, om hvorfor der skal være forskellige jagttiden på samme gæs land kontra fiskeriterritoriet.
Fido.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 04-11-09 19:36

Hej FidoFlap, du efterlyser en fornuftig forklaring på Vildtforvaltningsrådets indstillinger.
Hmmmmm... findes der overhovedet en fornuftig forklaring.? Det tror jeg næppe der gør.

For fanden hvor ville jeg ønske at Danmarks Jægerforbund, bare engang imellem, ville banke i bordet og forklare de paphoveder hvordan og hvorledes det hele hænger sammen.
Meeeeen...... det gør DJ næppe.

Men ellers et godt spørgsmål, FidoFlap, bare synd det ikke kan besvares.

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 05-11-09 18:08

Der må åbenbart ikke være mange der har kendskab til grågæs, og hvor stor tilgang af gæs der har været de seneste år, nogle landmænd har store problemer med at holde dem væk fra frø græsmarkerne i lige før høst, ikke så meget for det frø de æder, være er når de tramper og gøder, dernæst gæs hærgen på vinter afgrøderne, når de ikke må jages længere end i december måned ud, at ingen er kommet med en begrundelse, hvorfor der er forskel, på jagttiden på fiskeriterritoriet og på landjorden, samtidig med de fleste gæs raster i søerne inde på land, så lang tid søerne ikke er tilfrosset..
At en så foreslår, man skal henvende sig til den Fynske stor gåse jæger, som eventuelt ligger inde, med en stor viden, om hvordan man driver jagt på gæs. dermed ikke sagt, han kender til, hvorfor der skal være forskel på jagttiden på samme fugle på land og til vands, den forskel jeg kan se, at der måske kan gives tilladelse til at regulere i fredningssiden hvor gæs gør bevislig skade afgrøder.
Jeg ved gæs kan være svære at komme til, og det ikke er selskabs jagt, og måske derfor ikke så interessant, at beskæftige sig med. Jeg har kun talt, med et fåtal af jægere hvis store lidenskab er jagt på gæs, og ingen af dem kan give en fornuftig besvarelse på hvad forskellen kan være, ud over dem der driver jagt på stranden er nogle hårdføre gutter, Er der slet ingen der kan give et fornuftigt svar på rejste spørgsmål.
Så må jeg se om de kan og vil inde i vildtforvaltnings rådet.. Fido.

Kommentar
Fra : JulemandenKandu

Dato : 06-11-09 01:48

Ja,ja Fido du skulle nok være den rette til at have en plads i vildtforvaltningsrådet. Du stiller et i grunden meget interessant spørgsmål, men du kan da ikke forvente at få et fornuftigt svar,når du fremture på den måde du gør. Hvorfor udelukker du folk fra din tråd? Er du bange for at bb1 måske kunne svare?
Hans forslag om, at du henvender dig til en ekspert på området er da et godt råd. Vedkomne sidder jo i Dansk Land og strandjagt forenings hovedbestyrelse og de nå da om nogen have forstand på både land og strandjagt, men det mener du måske ikke?

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 06-11-09 05:35

Efter sigende skulle julemanden være sammme person som BB. Ikke en person jeg vil bruge tid på.

Fido

Kommentar
Fra : FidoFlap

Dato : 06-11-09 07:45

BB spørger hvorfor han bliver udelukket fra Fidos tråd. Kun fordi at BB kun er ude på ballade, vi ser det tydeligt som nu kan ses af hans sidste tråd Kloge Aage, at han gerne vil udgive sig for at være den kloge. Fordyber vi os i hans egen hjemmeside som fortæller alt, at han er en selvhævdende person der prøver at bilde folk ind han skulle besidde en særligt viden, det mest latterlige er, han tilegner jeg titel af forfatter, man må tage sig til hovedet ved han ugiver sig som forfatter, og ikke engang kan formulere sig forståeligt i nogle få sætninger på Kandu.
Jeg vil undlade og bruge samme ord om personen BB, som mange andre har her på Kandu har brugt, som ellers har været meget rammende.

Annuller spørgsmålet
Fra : FidoFlap

Dato : 06-11-09 20:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Der kan ikke forventet mere debat om dette emne