/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Flere hjemmesider
Fra : Ammitz
Vist : 560 gange
200 point
Dato : 02-11-09 16:25

Jeg har en hjemmeside som er up-loaded med Cute FTP.
Jeg har een Host adresse.
Jeg har eet brugernavn.
Jeg har eet password.

Kan man lægge flere forskellige hjemmesider ud på denne server, uden at skulle have udvidet til flere adresser, brugernavne, passwords?

Hvis Ja, - hvordan sker så dette.

Ammitz

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 210 point
Dato : 02-11-09 16:44

Det kommer jo helt an på dit hotel.

Der er flere forskellige løsninger, men de fleste steder har du muligheder for at lave såkaldte subdomains. dvs:

hjemmeside.ditdomæne.dk
hjemmeside2.ditdomæne.dk osv

Men check med din udbyder

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-11-09 17:03

Andre har styring af mapper - Dvs
Oprettelse af diverse mapper og hvor tingene går.

Men meget nemmere at administrere sin server selv fremfor at have et hotel - (koster dog noget mere) men fungerer aldeles OK - hvis man skal have flere seperate sider:

som f.eks:
home.dk
dansk.dk

Istedet for www.home.dk og dansk.home.dk (hvis du kan forstå meningen)
Men som Kontoververden skriver - kommer det helt an på hvor det er du hoster din hjemmeside og hvad de reelt udbyder - og hvad du har af tilvalgsmuligheder

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-11-09 17:05

Subdomæner er en god løsning.
Men har du ikke den mulighed, så må du lave en INDEXside som en menu, hvor du så klikker dig ind på undersider.
I begge tilfælde er du begrænset af den plads som er stillet til din disposition.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-11-09 17:24

Subdomæner er ikke en god ting - på længere sigt - da en dygtig hacker kan bevæge sig imellem siderne.
Så nej det er ikke smart at have subdomæner i undermapper, men hver sin smag!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-11-09 17:33

Nu er det sådan at en dygtig hacker, kommer ind hvor han ønsker det!

Kommentar
Fra : peque

Dato : 02-11-09 20:14

tja - Det er der absolut delte meninger om.

Men du behøver dælme ikke forære ham tingene på et sølvfad, men mener absolut ikke at en dygtig hacker kan komme ind overalt - det kommer an på hvilke services der kører - og i dette tilfælde er det enten ISS eller Apache og tja der er ihvertfald muligheder for at sikre sin apache og undermapper, M$ sikkerhed (eller mangel på samme) må stå for egen regning

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 03-11-09 09:11

Tak for svaret Kortoververden.
Ammitz