/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Digital signal
Fra : ashkan
Vist : 459 gange
200 point
Dato : 01-11-09 13:43

Hej
Jeg har et LG-fladskærms-tv og en alm. antenne og en MPEG 4 digital modtager. Når jeg sætter den til kan jeg se de nye DR-kanaler, men de gamle kanaler som DR1, DR2 og TV2 er forsvundet. Hvorfor og Hvordan får jeg dem frem?

Kommentar
Fra : hightowernr1

Dato : 01-11-09 13:49

Vi startede ud med at søge efter nye kanaler, så kom de gamle igen. undtagen de analoge self.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-11-09 13:50

Du skal genindstille kanalerne.

Muligvis roder teknikerne nogle steder endnu.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-11-09 14:01

Citat
men de gamle kanaler som DR1, DR2 og TV2 er forsvundet. Hvorfor og Hvordan får jeg dem frem?

Dem får du aldrig igen. De er definitivt lukket.

Du skal finde den eller de kanaler som er i det digitale bånd. Og her vil der så være op til flere programmer på kanalen. Her er det din digitale tuner der skal splitte dette multiplexe signal ud på flere af de kanalknapper du har.

I øvrigt syntes jeg det har været fremme så længe, både i den trykte og visuelle medier, at der burde være noget der har fænget. Her på KANDU har det også været beskrevet til hudløshed!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-11-09 14:21

Sæt sin digitale boks til at søge på kanaler, så finder den dem selv. Og så væn dig til at skifte kanaler på boksen og ikke på fjernsynet.

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 01-11-09 14:32

jeg har prøvet mange gange at geninstallere, men kun de nye kanaler kommer frem. Dertil er de 4 første kanaler i fjensynet forsvundet, således at kanalerne starter fra kanal nr.5

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-11-09 14:48
Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 01-11-09 15:07

jeg har også en lille 4 tomer dvbt med Mpeg 2 og den kan modtager de kanaler som den store tv ikke kan.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-09 15:30

Her kan du hvad vej din antenne bør vende:
http://www.boxertv.dk/kundeservice/Daekningskort/

Både mit flade tv og boxeren (uden abb) har fundet kanalerne.
TV sprurgte selv om den måtte søge.
Boxer skulle lige sættes i gang med søgning.

På MPEG 4 ligger
DR1 på kanal 1
TV2 - kanal 2
Dr2 - kanal 3

Og det er ikke det samme for MPEG 2

Godkendelse af svar
Fra : ashkan

Dato : 02-11-09 14:55

Tak for svaret Eyvind.