/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Tastaturkommando i Safari
Fra : werter
Vist : 371 gange
50 point
Dato : 31-10-09 05:53

i Safari: Hvad er tastaturkomandoen for at gå en visning tilbage eller frem (i stedet for at klikke på de små pile i øverste venstre hjørne)?
vl h werter

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 31-10-09 08:37

Nu ved jeg ikke hvilket tastetur du har.
På min gode gamle MAC hedder den æble tasten og på min nye MAC hedder den CMD tasten. Den sidder ved mellemrumstasten. Tryk CMD tasten og så pil til højre eller venstre, så kan du bladre i siderne på internettet.
Man skal ikke bruge musen mere end højst nødvendig.

hawaii7

Kommentar
Fra : vigil

Dato : 31-10-09 08:54

Ganske hawaii7 siger:
CMD + pil
- eller CMD + Æ (tilbage) eller CMD + Ø (frem)

Er du på en side med indtastningsmuligheder - og står curseren i sådan et indtastningsfelt, så kan pile-genvejen godt drille
- så derfor godt også med muligheden CMD + Æ/Ø

Du kan finde både denne og tilsvarende tastaturkommandoer øverst i rullemenuen "Historie"