/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opgraderingstilbud....
Fra : refi
Vist : 810 gange
100 point
Dato : 27-10-09 14:48

Nogen der ved om de opgraderingstilbud til Win7 der sælges sammen med NYE maskiner vil kunne bruges på ANDRE maskiner med Vista naturligvis...

Altså en slags overdragelse af tilbuddet (vi taler stadig kun 1 maskine - altså ingen snyd)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-10-09 14:58

Vides ikke.
Men den første installation bider sig nok fast i den første maskine ligesom OEM, så det er nok muligt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-09 15:08

Citat
bider sig nok fast i den første maskine ligesom OEM

Ja - det var det jeg tænkte på.... Men det SKAL jo også kun bruges på EEN maskine - det ville blot være synd at kassere det hvis ikke man vil bruge det på den "købte" maskine.

Fidusen ville være at jeg mangler en "mindre" notebook og kan få en for en "slik" med opgraderingtilbud.....

Dette kunne så bruges på en "ældre" maskine med Vista Home Premium

Men klart - i så fald det er muligt er den maskine så afhængig af tilbuddet i fremtiden....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-10-09 15:29

Nogle programmer er så viseligt indrettet, at de sladre tilbage til softwarefirmaet om hvilken maskine det er installeret på.
Jeg var udsat for det, med et cleanerprogram, som fortalte mig at det var installeret på en anden maskine, selv inden for eget netværk.
Så de bliver mere og mere speget, som vi andre er røget!

Nyere MS programmer er ingen undtagelse!

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 110 point
Dato : 27-10-09 15:39

Der er jo en grund til bindingen. (pirat)

Idet hele taget burde de alle tilbyde 3-bruger licenser som ses allerede nu, herhjemme er der jo mindst to computere i mange husstande.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-09 15:48

Win 7 ligger nok allerede på min nye comp. om 3/4 år - hvis jeg får lov altså.
For den 7'er jeg har nu, udløber til sommer.

Men hvad XP og Vista er nu meget gode.

Eller også har jeg vænnet mig til Linux og bruger den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-09 15:52

Citat
Der er jo en grund til bindingen. (pirat)

Det er også iorden - det var blot maskinen jeg selv ville bestemme

Det koster jo ikke nogen noget at installere det på en anden maskine end det er solgt med sålænge det stadigvæk KUN er EEN maskine....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-10-09 16:10

Næh, jeg havde selv glæde i længere tid af en gratis Works 2003 fra en kammerat, filmen var ikke brudt op.
"Må kun installeres på medleverede maskine".
Den skulle nu produktaktiveres, det gjorde jeg uden problemer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-09 16:28

Jeg venter i spænding om noget skulle have prøvet forslaget

Men men - opdateringerne er vel slet ikke klar endnu - eller ?????

Kommentar
Fra : ifer01

Dato : 03-12-09 14:42

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-12-09 15:41

Min 7'er opdaterer da vist - som jeg husker det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-12-09 16:45

Helt ærligt, burde MS ikke give dem med VISTA, et godt tilbud på Win7, da de selv har erkendt, at VISTA ikke var det som de havde regnet med.

Men det kan jo være, at MS også er i krise, og $-kursen er lav, så de skraber nok det til sig, som det er muligt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-12-09 16:56

Jeg kører altså stadig med Vista, for i den fine nye win7 kan jeg ikke styre mit skrivebord ordentligt.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 06-12-09 08:45

Tak for svaret LuffeA.

Vi kommer det vist ikke nærmere