/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Efternavne
Fra : sdam
Vist : 437 gange
50 point
Dato : 24-10-09 17:55

Hvordan fjerne man de her "efternavne" (doc.x o.s.v.) på sine filer?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 60 point
Dato : 24-10-09 18:01

Det kan du ikke, det er din computers måde at holde styr på dine filer. Du kan give dine filer andre efternavne men det kræver et program der kovnvatere dem eller de skal direkte gemmen med en tidligere versions efternavn. Men komme af med dem, det kan du ikke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-10-09 18:01

Citat
Vise eller skjule filtypenavne

Et filtypenavn er et sæt tegn, som tilføjes i slutningen af et filnavn, og det bestemmer, hvilket program der bør åbne filen. Følg disse trin for at vælge, om Windows viser disse filtypenavne.

1. Klik her for at åbne Mappeindstillinger.

2. Klik på fanen Vis under Avancerede indstillinger, og benyt derefter en af følgende fremgangsmåder:

Marker feltet Skjul filtypenavne for kendte filtyper for at skjule filtypenavne, og klik derefter på OK.

Fjern markeringen i feltet Skjul filtypenavne for kendte filtyper for at vise filtypenavne, og klik derefter på OK.

Lige hevet ud af Windows hjælp

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-10-09 18:02

For som sdam siger så kan de ikke fjernes, men de kan skjules.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-10-09 18:03

undskyls sdam, men det var selvfølgelig granner01 der sagde det.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 24-10-09 18:15

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-10-09 20:58

Selv tak du.