/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægtens medlemmer
Fra : sorenkretzschmer
Vist : 741 gange
20 point
Dato : 20-04-03 22:28

Der er 4 slægtninge i min familie som jeg ikke kan finde deres forældre, ægtefæller og deres efterkommer som lever i dag:

Lektor Knud Kretzschmer, født 1895 i København.
Fru Fuldmægtig Inger Thormann, ung pige navn: Kretzschmer, født 1896 i København.
Landsretssagfører Mogens Kretzschmer, født 1897 i København.
Fabrikant Oskar Kretzschmer, født 1899 i København.

Jeg håber at jeg kan få hjælp, fordi jeg ville blive meget taknemlig hvis nogen kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Søren.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 20-04-03 22:49

Prøv dette:
http://www.google.com/search?q=Kretzschmer+&hl=da&ie=ISO-8859-1

Så kunne du jo forsøge at kontakte dem. Det nemmeste ville dog være hvis man kunne finde andre der slægtsforsker i navnet. Ellers må du nok vejen rundt om lædgsrullerne.

På family fandt jeg ham her:
Knud Frederik Vilhelm KRETZSCHMER
Sex: M

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 25 Jan 1895 Place: <Nyborg, Svendborg, Denmark>
Christening: 21 May 1897 Place: Nyborg, Svendborg, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Vilhelm KRETZSCHMER
Mother: Kirstine Petrea CHRISTOPHERSEN

Om det er din person kan du bedre selv undersøge.

Der er jo også folketællingerne 1901, hvor de vel må være.

Lis

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-04-03 10:05

Der er i Denmark - 29 med efternavnet KRETZSCHMER på
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
du ved bedre selv om det er nogen af dine....prøv som ...Lis skriver at søge der...
Senta

Select records to download - (50 maximum)
1. AGNES OTTILIA KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 19 JUL 1844 Helligaands Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

2. ANDREAS PETER KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 09 SEP 1831 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark

3. ANGELICA JACOBINE KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 21 MAY 1868 Helligaands Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

4. ANE MARIE KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 24 MAR 1838 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark

5. ANNA MARTINE NICOLINE HENRIETTE KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 29 JUN 1856 Koge, Kobenhavn, Denmark

6. CARL FRIDRICH KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 20 MAY 1825 Sankt Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

7. CARL EMIL KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 14 MAY 1875 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

8. CHRISTIAN GOTTLIEB KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 10 MAY 1829 Sankt Petri, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

9. CHRISTIANE ANDREA ROSINE KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 21 JUN 1863 Frue Kirke Or Vor Frue Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

10. EMILIE CHRISTIANE CATHRINE KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 07 JUN 1827 Frue Kirke Or Vor Frue Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

11. EMILIE CHARLOTTE KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 06 OCT 1861 Frederiksberg, Kobenhavn, Denmark

12. EMMA KIRSTINE ELISABETH KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 10 SEP 1824 Frue Kirke Or Vor Frue Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

13. EMMA KIRSTINE ELISABETH KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 24 DEC 1844 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

14. IDA NICOLINE PETRAEA KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 18 DEC 1829 Frue Kirke Or Vor Frue Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

15. IDA NICOLINE PETREA KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 04 DEC 1852 Holmens Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

16. JACOB KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 28 APR 1814 Vejby, Hjorring, Denmark

17. LUDVIG AUGUST KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 08 MAR 1863 Helligaands Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

18. LUDVIG AUGUST KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 18 APR 1875 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

19. Maria Catharina Kretzschmer - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 1743 Citadel, , Kobenhavn, Denmark

20. Maria Catharina Kretzschmer - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 1743

21. MARIE CHRISTINE KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 02 JUL 1869 Sankt Pauls Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

22. MAJA MAURITZIA KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 03 SEP 1876 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

23. OLUF VILHELM KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 27 AUG 1871 Helligaands Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

24. OLGA EMILIE MARIE KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 31 JAN 1864

25. PETER CHRISTIAN KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Male Birth: 17 JUN 1796

26. SOREN MARTINUS KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Male Marriage: 13 MAY 1837 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

27. THEODOR JULIUS KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Male Christening: 12 MAY 1861 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

28. THEODORA VILHELMINE JENSINE KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 21 OCT 1866 Sankt Pauls Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

29. THERESE MAGARETHE KRETZSCHMER - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 25 MAY 1863 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

prev | next Prepare selected records for download

Return to top of page
1. Frederik Wilhelm KRETZSCHMER - Vital Records Index
Gender: M Birth/Christening: 23 Feb 1838 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Kommentar
Fra : volden

Dato : 21-04-03 23:34

Hej, Søren.
Vedr. dine 4 aner, så kunne det være en ide dig at kontakte folkeregisteret.
Hvis du har mulighed for det, så besøg Københavns Stadsarkiv.
Begge steder kan du givet få kvalificeret bistand, som kan hjælpe dig videre med slægtens fortid og fremtid
venklig hilsen Kirsten - 6280

Kommentar
Fra : Rostra

Dato : 09-02-04 01:23

Lektor Knud Kretzschmer 25.01.1895-25.01.1967, boede Buddingevej 26 B, Kgs. Lyngby.
Se: http://www.rostra.dk/slesvig/kretzschmer.html
Jeg søger et foto af ham til ovennævnte side. Er det den samme, du søger?