/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vandvarmer m.for høj returtemp.
Fra : richardt
Vist : 381 gange
100 point
Dato : 20-04-03 14:13

Min fjernvarme gennemstrømningsvandvarmer sender i ro tilstand vand med for høj temperatur tilbage til fjernvarmenettet.
Jeg søger noget om en el-kontakt, der slutter, når der er vandforbrug, så jeg kan åbne en magnetventil for fjernvarmevandet, så længe der er forbrug på.
Findes der en sådan el-kontakt/føler.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 20-04-03 16:56

Tror ikke at det er et problem da målingen af dit forbrug er kalorier = indgangstemp - udgangstemp men naturligvis også antallet af qubikmeter vand der strømmer igennem.
Jeg tror ikke at du vil have nogen succes med en magnetventil da tilgangen til dit varme vand er forudsat at der er et forråd af samme før du starter dit øjeblikkelige forbrug.
Mvh OW

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-03 17:55

Hejsa... dårlig afkøling, eller rettere og sagt dårlig udnyttelse

For at opnå den tilstrækkelige årsafkøling er der nogle få enkle ting, du selv kan gøre. Disse gode råd kan ses her. Hvis årsafkølingen herefter ikke er mindst 35 gr.C er anlægget ikke korrekt indreguleret eller anlægget er underdimen-
sioneret
Kontakt derfor en af varmeværkets konsulenter eller egen VVS-installatør.
Hvis der skal ændres på den enkelte andelshavers varmeinstallation er det udelukkende et arbejde, som VVS-installatøren udfører.

Du kan evt. læse mere fra vores lokale varmeværk på http://www.grenaa-varmevaerk.dk/default2.asp?b=IE&ver=4&os=Windows

Godkendelse af svar
Fra : richardt

Dato : 25-04-03 16:48

Det er godt med din henvisning til varmeværket, men jeg arbejder nu videre med en kontakt, der føler på vandstrøm ved forbrug af vand på varmtvandshanen, så kontakten lukker op for en magnetventil, der lukker op for fjernvarmevand til gennemstrømningsvandvarmeren. Jeg har fundet en kontakt men den koster 675 kr. så jeg søger efter noget lidt billigere.
Tak for svaret CLAN.