/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
MS Word Office 10 fejl
Fra : Gin
Vist : 558 gange
200 point
Dato : 03-10-09 15:45

Når jeg skriver en tekst i Word og vil vælge at skrive det ud i farve, sker der det, hvis jeg f.eks. vælger blå tekst, at det så bliver rødt på skærmen. Hvordan afhjælpes dette??

Jeg har det samme problem i Outlook Express, hvor jeg skriver med Comic Sans skrift i 10 pkt. blå. Nu klager modtagerne over, at teksten bliver times og meget lille. Hvis jeg så trykker på 12 pkt. bliver teksten på skærmen rød i stedet for blå????

Håber en behjertet sjæl kan hjælpe, for det er måske ude i styreprogrammet, som er XP, at der skal rettets??

Hilsen Gin

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 03-10-09 15:47

PS! Jeg glemte at fortælle, at teksten i mailen som er blå, bliver til rød hos modtageren.

Hilsen Gin

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 03-10-09 15:58

Det lyder godt nok mystisk, og jeg har absolut ingen forklaring. Men hvis jeg havde sådan et problem, ville jeg afinstallere officepakken, genstaret computeren og så ínstallere pakken påny.
Det er da værd at prøve, for der er jo åbenbart sket en kortslutning et eller andet sted i programmet.
Du skal ikke bare slette programmet, men gøre det via kontrolpanel/tilføj eller fjern programmer.
Og du skal ikke være bange for, at dine filer forsvinder. De bliver liggende på computeren til programmet geninstalleres.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-10-09 16:10

Prøv lige:
start > programmer > Tilbehør > wordpad > formater > hvad sker der med farverne nu.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 03-10-09 16:47

prøv at sende mailen til dig selv og se hvad der sker, måske er det modtagerens program det er galt med

Clou

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 03-10-09 17:24

I wordpad er farverne, som de skal være også når jeg skifter fra 10 til 12.

Jeg har forsøgt at sende en mail til mig selv, og når jeg sender en blå, bliver mailen rød hos mig???

Andre gode råd????

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 03-10-09 17:56

Hej, nej jeg prøvede igen i Wordpad. Det er nu samme resultat som i Outlook Express.

Skrev i blåt 10 pkt. og satte derefter teksten op i 12 - hvorefter den skrev den rødt. Når jeg skriver et blåt worddokument ud på min printer - bliver skriften også rød???

I morgen vil jeg fjerne Office XP og lægge det ind igen og se, om det hjælper, men det har jo ikke noget med Outlook Express at gøre - eller har det??

Hilsen Gin

Kommentar
Fra : Gin

Dato : 05-10-09 15:14

Jeg fjernede nu XP office helt og lagde det derefter ind igen - der var ingen forskel.

Nye hints savnes. Er der et eller andet sted i styreprogrammet, hvor man kan sætte farver og tekst sammen???

Hilsen

Gin