/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Styrketræning?
Fra : marh12
Vist : 542 gange
40 point
Dato : 01-10-09 22:42

Hej er en dreng på 15 år som styrketræner, jeg er ret tynd i det. og har trænet ca. en halv til hel måned, der er også kommet lidt. men jeg vil gerne se lidt støre ud i stedet for man kan se mine knogler når jeg står i bar mave, hvis jeg spænder er der også noget men stadigvæk kunne det være rart at de blev lidt tydeligere, noget af det som jeg også har spekuleret på er det der såkaldte ''protein drik'' eller hvad fanden det nu hedder. men i hvertfald en af mine venner som også træner har fortalt mig lidt om det her pulver, at hvis jeg træner 3-4 gange i ugen, i godt og hvel 1 time til halvanden og jeg så tar hjem og drikker et glas med det her pulver, og jeg gør det 3-4 gange i ugen, efter de gange jeg har trænet, har jeg så fået at vide at jeg før lagt fedt på, men hvis jeg så først træner og så drikker det, skulle det fedt jeg så får lagt på bliver ombygget til muskler. plzz hjælp mig lige lidt, vil gerne havde en lækker overkrop til næste sommer men ikke pumpet bare at de er tydligere og six' packen er kommet frem(;

Kommentar
Fra : marh12

Dato : 01-10-09 22:45

træner ca. en time til halvaden hver gang jeg er ude at træne, og det er 3-4 gange om ugen!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-10-09 22:52

Hvis du spiser mange æbler hjælper det.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-10-09 23:16

Der er intet pulver der kan omdanne fedt til muskler.

Muskler opbygges af at spise sundt og at bruge/træne musklerne, men i din alder må træning ikke overdrives, da du ikke er fysisk færdigudviklet endnu, og for hård og for meget træning kan så i stedet for gøre mere skade end gavn.

Citat
vil gerne havde en lækker overkrop til næste sommer men ikke pumpet bare at de er tydligere og six' packen er kommet frem(;

Der kan ske meget på et år
Også uden du behøver springe med på vognen om at fylde dig med diverse pulvere og andre ting.

Kommentar
Fra : marh12

Dato : 02-10-09 07:24

okay, så hvis jeg begynder at spise sundt, så bliver min krop også bedre trænet. og så pulveret, det virker så ikke det med at træne, og så drikke et glas af det her pulver, og så for du lagt fedt på kroppen, for hvis det ikke er nødvendigt så gider jeg sgu heller ikk, vil nemlig heller ikke overdrive for som sagt vokser jeg jo stadig

Kommentar
Fra : marh12

Dato : 02-10-09 07:25

Flash77- hvordan hjælper det med at spise æbler?:D

Kommentar
Fra : mooseinc

Dato : 02-10-09 10:26

Hejsa,

Hvis i ikke ved noget om styrketræning eller bodybuilding bør i ikke give jeres svar på dette område, da forkert træning og kost kan skade mere end det vil gavne.

Jeg vil istedet for at give en masse råd, henvise dig til et par hjemmesider, hvor du jeg vil opfordre dig til at læse grundigt hvad de skriver. Der er så mange forskellige kost og træningsråd så tag en grundig rundtur på www.getbig.dk

Tag dig god tid og henover nogen dage eller en uges tid få læst så mange artikler igennem som du kan overskue, og begynd så at skrive ned hvad dine planer er inden du påbegynder din nye diæt og protein kur for at opbygge din krop som du ønsker den skal være.

mvh

Moose

Kommentar
Fra : marh12

Dato : 02-10-09 12:06

okay, jeg siger tak til jer alle, som gad at give mig et par råd(;!

Kommentar
Fra : marh12

Dato : 02-10-09 12:10

Når ja, så har jeg faktisk et spørgsmål mig og min ven gerne vil havde svar på hvis nogen af jer er lidt kloge på det emne, er der nogen er jer der ved hvad et soloplexus fejl er, det er lidt det samme som et fugle bryst, kunne helts ønske mig at det mindre tydligere ved styrketræning, hvis det gør og nogen ved det. så smid lige et par facts.;D tak på¨forhånd

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 03-10-09 16:03

Æbler opbygger muskler. Muskler er faktisk lavet af det samme som æbler, og hvis du spiser mange æbler får din krop mere at bygge muskler af.

Kommentar
Fra : mooseinc

Dato : 04-10-09 10:46

Hejsa igen,

Jeg har en ven som led af selv samme ting du beskriver her. solarplexus fejl, "fuglebryst" eller "butte-mave" som jeg også hart det blive kaldt. Min ven begyndte at stramme sine mave, ryg og side-mave muskler op. Dette hjalp ham til at få en flottere kropsholdning og det hjalp til at skjule hans lille "skavank".
De muskler der sidder på ryggen, hænger rigtig meget sammen med de muskler omrking maven, og det er vigtigt at træne begge sider, dette strammer musklerne godt op og giver kroppen en mere rank stilling (flottere kropsholdning).
Derudover vil det også blive bedre og flottere efterhånden som man får bygget noget mere masse på brystkassen og den øverste del af ryggen.

Der er lige et link du skal læse indefra getbig.dk som omhandler 6 gyldne regler for træning. Her er et direkte link: http://www.getbig.dk/article.php?id=3&6_Gyldne_Regler

Og lidt pep-talk:
Men vigtigst af alt, giv aldrig op. Vores menneskekroppe er ufattelig gode til at tilpasse sig, hvis man blot bruger tid nok på at tilvænne den, så man skal bare blive ved og holde fast i troen - en dag ser man lidt forandring, nogen tid senere ser man måske lidt tilbagegang - og det er her man ikke må give op, for der skal nok kome fremgang igen. Lige pludselig efter et eller to år så har man helt glemt hvor hårdt det var i starten og man ser lige pludselig hvor langt man er kommet.
No pain - no gain =)

mvh Moose

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 04-10-09 14:52

OG så skal man huske at spise æbler - ellers er der ingen fidus i at træne. Det er derfor man kan købe æbler i alle træningscentre!

Kommentar
Fra : marh12

Dato : 06-10-09 15:39

tusind tak for hjælpen(:

Kommentar
Fra : marh12

Dato : 06-10-09 15:44

Her på det sidste er jeg gået lidt op i vægt med træning. men det er også først efter jeg ændrede min spise plan, se den lige. og sig om den er fin eller et eller andet om jeg skal lave ændringer og sådan.

1) morgenmad. hjem fra skole spise 6 styk. frugt. ud at træne hjem, spise meller 1-3 stykker rugbrød med pålæg, løg agurk, mælk ved siden af. og så aftensmad med bøf eller andet kød med brun sovs og kartoffler og mælk ved siden af. og inden jeg går i seng noget lidt nemt som yougurt eller toast med tun eller makrel eller noget andet fisk(;
__________________________________________________
sys det går meget godt med, er blevet friskere og er ikke så træt om morgenen og sådan(:

Kommentar
Fra : mooseinc

Dato : 08-10-09 12:12

Hejsa igen, undskyld den lange ventetid på svar.

Mange bodybuildere deler sine måltider op i 4-5 nogen gange 6 måltider om dagen.

Hvad spiser du til morgenmad? Selv spiser jeg en skål solgryn med mælk eller yoghurt (med lavt fedtindhold).
Det ville være vigtigt for dig at få noget mad igen, imens du er i skolen. Del eventuelt dine frugter op i 3 stk mens du er i skole, måske med et par stykker rugbrødsmadder eller hvad du foretrækker. Dernæst spis igen et par frugter eller noget andet som ikke lægger sig for tungt i maven - inden du smutter ned i træningscenteret. Helst ikke lige 10 minutter inden du skal træne, men gerne en times tid inden.
Aftensmaden lyder fornuftig, og du skal ikke være bange for den brune sovs, da du jo gerne vil have lidt mere masse. Og træner du regelmæssigt når fedtet ikke at sætte sig de forkert steder.

Det er dejligt at høre at du er bevidst om din krops signaler. At du føler dig friskere og er mindre træt om morgenen er rigtig gode tegn.

Keep up the good work

mvh Moose