/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Folkeeventyr med 3 prøver?
Fra : Camilla100
Vist : 8629 gange
40 point
Dato : 28-09-09 20:57

Hej alle

Jeg står akut og mangler et folkeeventyr til 7.klasse. I eventyret skal indgå 3 prøver, og det må ikke være et, som de fleste elever kender i forvejen.

Nogen der kan hjælpe?

Hilsen Camilla.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-09-09 20:59

nej
Lav dine lektier selv

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-09-09 20:59

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 12
- Annullerede 8
- Slettede 0
Ialt 21

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 28-09-09 21:02

Hør du! Jeg er ikke en elev, og hvis du ikke vil hjælpe, så ignorer dog spørgsmålet i stedet for at skrive skarpt tilbage.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 28-09-09 21:10

jeg svarer som jeg vil snotunge

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 28-09-09 21:14

Du er da et sølle eksistens af et menneske med for meget tid på hånden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-09-09 21:17

Nu kan jeg selvfølgelig ikke sådan lige huske et eventyr beregnet til 7.klasse

Jeg syntes ikke H.C.Andersen er til så forholdsvis små børn?? Men hvad med Brødrene Grimm

http://www.grimmstories.com/da/grimm_eventyr/index?page=1 ?

Men prøv også at se på denne side - hvis du er lærer, er det muligt du kender den? - så har du lidt til en anden gang

http://duda.dk/Grundfag/Dansk/dansk.html

Kommentar
Fra : mooseinc

Dato : 29-09-09 13:01

Hejsa,

Eftersom du har en opgave hvor der SKAL indgå 3 prøvelser, og det skal være noget som de fleste ikke kender til. Så ville jeg tage udgangspunkt i noget af den nordiske mytologi. Gå eventuelt på biblioteket og lån et par bøger om FOLKESAGN. Sagn fra vikingetiden har altid været lidt mystiske og ikke kendt af særlig mange mennesker.

Mvh

Moose

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-10-09 09:10

Hvad fandt du på??

Kommentar
Fra : Camilla100

Dato : 14-10-09 22:37

Jeg fandt et, der hedder Bidronningen. Det indeholdt tre prøver. Men jeg måtte udskyde læsningen i undervisningen, så jeg havde en ekstra dag til at lede efter eventyr. Men det lykkedes til sidst.