/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Baby i lift udendørs
Fra : Kortoververden
Vist : 2778 gange
100 point
Dato : 27-09-09 12:34

Det er ret populært i ejendommen, at have sin baby stående i sin barnevogn i gården til en middagslur, og det virker da også som om børnene kan lide det.

MEN findes der mon et stativ man kan stille liften i, så man kan have baby sovende på altanen uden at skulle slæbe barnevognen op i lejligheden?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-09 12:40

JA da...

Bare pil hjulene af barnevognen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-09 12:42

Allernemmest er at stille den på et altanbord der er stærkt nok til formålet...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-09-09 12:42

Den er jeg med på, det kommer bare bag på mig hvis et sådant stativ ikke findes, man kan sgu da få alt andet til baby

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-09-09 12:49

Ja - sågar en fastspændt cykel så "storebror" kan cykle ved barnevognen uden at vælte

Et stativ som det du efterlyser vil skulle fremstilles i et UTAL af varianter - det er de færreste lifte der har helt samme mål... (og liften kan jo "stå" selv)

Og skal det blot være et til at "stille" den på - ja så har de fleste et bord....

Bortset fra det er det vel de færreste i etageejendomme der lader et "tomt" stativ stå på gaden - så vognen er jo efter al sandsynlighed alligevel i lejligheden....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-09 12:50

Det er meget populært at købe en "altanvogn" dvs en billig brugt vogn fra f.eks www.dba.dk;-)

Så ved man også at overdelen med barnet bliver hvor det skal, også når barnet bliver størrer og kan sætte sig op mm

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 27-09-09 12:51

Barnevognen står i en aflåst gård, så der er ingen der slæber den med op, og jeg er som sagt med på, at der findes andre møder at stille liften udenfor på, men spørgsmålet kører egentlig mest på, om stativet eksisterer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-09 12:52

Jeg har aldrig set/hørt om et sådan stativ

Det skal jo passe til selve vognen, så den ikke bliver usikker så der kan ske barnet noget

Kommentar
Fra : pve

Dato : 27-09-09 12:53

Hvis et sådant stativ ikke findes er det nemmeste da at ligge et tæppe på altanen og så sætte liften ovenpå. Tæppet er alene så der ikke kommer kulde op fra gulvet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-09 12:57

Jeg kan godt se logikken i at stille vognen på et tæppe, men det er nu ikke særlig rygvenligt for forældrene at have vognen helt dernede

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 27-09-09 12:58

Du kan da ikke bare lade babyen sove i en lift på altanen.

Liften skal da i en barnevogn, der både er vand og vindtæt. Det andet vil ikke være varmt nok for babyen.

Du kunne jo købe en brugt barnevogn, som havde sin faste plads på altanen.

Hvorfor kan babyen ikke bare sove i sin barnevogn i gården ?

Babyalarmen/walkie talkie virker måske ikke http://www.kandu.dk/Spg139292.aspx

Kortoververden prøv at læse din statistik over stillede/annullerede spørgsmål, den er ikke for god

Kommentar
Fra : pve

Dato : 27-09-09 13:03

Nordsted jeg ville sætte liften på tæppet - ikke vognen, den er nok ligeglad med kulden. Hvad du mener med rygvenligt er jeg ikke sikker på, ud over hvis du mener det er hårdt for ryggen at bøje sig helt ned til gulvet

Kommentar
Fra : pve

Dato : 27-09-09 13:05

Citat
Liften skal da i en barnevogn, der både er vand og vindtæt. Det andet vil ikke være varmt nok for babyen.
Ans til orientering er det ikke hele barnevognen som er vandtæt, hvis det bliver dårligt vejr tager man da bare hele "kassen" og ikke kun liften og stiller den på et tæppe - og jo det er varmt nok.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-09-09 13:06

Jeg ville nu slet ikke bruge en lift som barnevogn.. jeg syntes en barnevogn er mere robust

Jow det er på den måde jeg tænkte som rygvenlig, man kan jo være ude for at skulle ud til barnet flere gange i løbet af en middagslur, så syntes det er mere praktisk at have barnet oppe i højden

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 27-09-09 14:23

nu svare jeg kun på dit spg om det findes og JA
kaldes stokke barnevogn
http://www.babybusiness.dk/wp-content/1CDC829E7D1F4F4BA62953DA3B9DECD9.jpg

"den skulle være ca midt på siden"

http://www.babybusiness.dk/din-guide-til-barnevogne-2009.html

Kommentar
Fra : Jenspeter0504

Dato : 27-09-09 18:02

En gammel brugt barnevogn på altanen er da en god ide, men pas nu på med barnet der alt for hurtigt kan begynde at vippe sig rundt og ud over kanten. Sele på først som sidst, der er sikkert alt for langt ned.
Vuggestuer bruger faste krybber med sikkerhedsnet over, så de små ikke falder ud og ned.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 02-10-09 06:52

Pludselig er barnet vokset ud af liften, og så skal du alligevel have fat i en barnevogn til formålet.
Du kan jo sætte en seddel op i nærmeste supermarked og efterlyse en brugt barnevogn.
Det er den nemmeste og billigste løsning.

Godkendelse af svar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-11-09 23:19

Tak for svaret ans.

Men hvad har statistik med noget at gøre?