/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Manual til Walkie talkie
Fra : Kortoververden
Vist : 3104 gange
100 point
Dato : 23-08-09 19:41

Svigermor kom med et par walkie talkies og hun har fået at vide, at de fungerer som baby alarm.

Jeg kan ikke finde oplysninger om dem nogen steder og har brug for hjælp

De hedder Hunter E4300

Ved ikke hvor de oprindelig er købt, hun har vist fået dem af en nabo, men er der nogen der kan hjælpe med oplysninger?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-08-09 19:57

Jeg kan ikke hjælpe med en manual, men sidder og undre mig

Walkie talkie'r plejer man at skulle trykke på når der skal tales, men sådan gør man ikke med en babyalarm, der er den altid slået til, så man kan hører babyen

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 23-08-09 19:59

Det gør det også lettere at bruge dem

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-08-09 20:12

Nåh Nordsted, har du også haft nogle af de nostalgiske WT'er fra tidernes morgen på 27 MHz ???

Jo det kan nogle af de små, som man har kunnet købe i bl.a. ALDI, Harald Skrald, og andre steder.
Det kan de 4 som jeg har. Det er noget med indstillingen i dens menu. Jeg har dog ikke brugt dem ret meget, og de er nu pakket ned.
Men det er noget med tilkobling af voice funktionen, som automatisk aktivere sendefunktionen ved lydpåvirkning.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-08-09 20:41

Citat
Nåh Nordsted, har du også haft nogle af de nostalgiske WT'er fra tidernes morgen på 27 MHz ???

Yes

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-09 20:50
Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-08-09 20:57

Den fra Elgiganten havde jeg også fundet, men der er ikke babyalarm i

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-09 21:06

Jeg ved det - derfor er det jo heller ikke sikkert der er i de andre - selvom de har bildt "svigermor" det ind

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-08-09 21:48

Når det ikke er samme model, så er det jo ikke meget bevendt

Kommentar
Fra : ammatøren

Dato : 23-08-09 23:19

Hej Kortoververden
det du skal have fat i er noget ser heder VOX,
som er en funktion som selv lukker op for senderen ved tale eller anden lyd påvirkning

Kommentar
Fra : ammatøren

Dato : 23-08-09 23:26

Under Specifikationer heder det Stemmeaktivering Ja

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 24-08-09 08:16

Jeg kender skam godt funktionen, spørgsmålet kører på om det findes i den pågældende model.

Der er MEGET få knapper på, så jeg forestiller mig, at HVIS det findes, så handler det om at aktivere det ved hjælp af en kombination der er umulig at gætte uden manualen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-09 08:22

Og manualen findes tilsyneladene ikke...

Selv de store manualbiblioteker kender slet ikke modellen der sikkert er mange år gammel....

Så tilbage står at du må prøve dig frem - modellen er totalt ukendt...