/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Internet der ikke kan deles.
Fra : theged
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 26-09-09 21:46

Hej!

Jeg sidder med en trådløs router på en kostskole. Men jeg kan ikke få skidtet til at virke korrekt. Kan det være sådan at det internet der kommer fra væggen, ikke kan deles på nogen måde?

Router siger den er sat helt korrekt til, og at der er forbindelse, og når jeg sætter stikket direkte ind i min com, virker den perfekt. Men jeg kan ikke komme på nettet på den trådløse router.

Ved i noget?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-09-09 22:14

måske et dumt spørgsmål, men: har du tændt for dit trådløse netkort
kan du se det trådløse net på din computer men bare ikke forbinde til det eller hvordan viser fejlen sig

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-09-09 22:18

Citat
Router siger den er sat helt korrekt til, og at der er forbindelse

får den de rigtige ip adresser fra skolenettet?

Kommentar
Fra : theged

Dato : 26-09-09 22:19

Ja det har jeg... Der er fin forbindelse mellem mac og router.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-09-09 22:32

hvad med ip mellem router og skolenettet?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-09-09 00:30

Jeg forstår spørgsmålet sådan at Du har egen router med, hvorfor ?????

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 27-09-09 04:38

Det kan det være låst til din computers IP, så du skal clone IP fra din computer på router.

Det skulle du kunne gøre i routers opsætningen.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 27-09-09 09:01

Du skulle kunne få forbindelse gennem din trådløse!

har du signal nok imellem router og pc. I betonbyggeri kan signalet hurtig blive væk når det skal rundt om hjørner
har du trådløs netkort i din pc og er driverne instaleret korekt
har du indtastet koden til din router på din pc, altså har du oprettet forbindelse til routeren, enten i netkortets indstillinger eller inde i Windows (eller hvad du nu kører med)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-09-09 09:10

Er der fast ip på skolen, frigives DNS kun en gang i timen, så det kan tage op til en time, før forbindelsen er der. Hver gang der bliver sat nyt hardware til forbindelsen, skal man afvente DNS.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 27-09-09 09:32

Der kan også være MAC låst, altså max x MAC adresser pr port, hvis x er 1 kan en router ikke hjælpe.

PS. at sætte en Router/ Access Point (trådløs forbindelse) op, er sikkert bortvisnings grund, da du åbner deres netværk ud ad til (uden for deres kontrol).

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-10-09 14:57

Se, din router består af tre dele. Den ene er den del der skal skabe forbindelse ud på nettet.
De to andre er lokale enheder, som henholdsvis styre din LAN switch, og den der styre dit access-point.

Din WAN del, som du slutter til skolenettet, skal indstilles efter de samme protokoller, som skolenettet bruger, hvis de skal forstå hinanden, så det må du sætte dig lidt ind i.

Nu har du behændigt undladt at fortælle, hvilken router der er tale om, lige som vi mangler lidt oplysninger om skolens netværk.

SPØRGSMÅL
Får du tildelt en IP-adresse af skolen, eller køre systemet DHCP???
Skulle du aflevere din PC's MAC adresse til skolen for at komme på nettet???
Har du andre informationer om opsætningen til dette netværk???