/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
mallorca Hvad er et most at SE
Fra : olskar
Vist : 708 gange
200 point
Dato : 23-09-09 21:41

Hej rejser til den Ø på lordag og mangler lidt indput til at underholde resten af familien i en uge,
en pige på 12 og en dreng på 9 og en MOR der forventer lidt mere end 4 pool og lidt strand
Så både lidt sport og lidt kultur og lidt underholding ( udflugter )

Kommentar
Fra : olskar

Dato : 23-09-09 21:47

kan se at DOVA har et godt svar fra den 070909 så jeg lukker ned og prøver at gøre det bedre næste gang

Annuller spørgsmålet
Fra : olskar

Dato : 23-09-09 21:49

Dora har givet et godt svar

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-09-09 22:03

Lidt afhængig hvor I skal bo og om I lejer bil er der mange muligheder.

Har I nerver til det, så er der tyrefægtning på Plaza de torros i Plama. Det er afskyeligt, bestialsk og ondt, men vildt spændende og trods alt en meget gammel kultur i Spanien - og er det eneste i Spanien som starter på præcis på sekundet kl. 18.00 - spændende er det. Og det blir' jo nok snart forbudt, så det er ved at være sidste udkald - Tag til Palma by, specielt den gamle bydel. Katedralen La Seo skal osse ses. maurpaladset skal I osse kigge på. - Marked i Soller er hyggeligt, men pas på...de elsker at tage røven på turister. Prut endelig om prisen og skrid hvis I ikke få det billigere. De skal nok løbe efter jer med et nyt bud. Bare ikke vise dem, at I er alt for varme. Jernbanen til Inca...Fantastisk tur med afgang fra Plaza de España.

Opsøg spanske spisesteder så I ikke brækker jer af turistmad. Det er godt og billigere - kig efter hvor spanierne selv spiser. Der er grotterne i Genova, og når I er der, så ligger der i Genova et af de bedste spisesteder på øen. Fortsætter I op af det samme bjerg fra Genova ender vejen blindt og der oppe ligger en restaturant som hedder Na Bourgesa. Den har den vildeste udsigt over hele Palmabugten http://www.abc-mallorca.com/na-burguesa-restaurant/ Men spørg på hotellet...De ved en masse.... Mallorca er en fantastisk dejlig ø, som jeg vist har besøgt mindst 25 gange. Go tur - misundelse en grim ting, men lidt er jeg alligevel